Uskotteko, että tietyt horoskooppimerkit eivät tule keskenään juttuun?
Mulla on tullut elämän varrella sellaisia ihmisä vastaan, joiden kanssa ei oikein vain suju. Henkilön eleet, puhe ja kaikki ottaa jotenkin päähän. Olen ihmetellyt, että mikä kumma siinä ihmisessä voi niin paljon ärsyttää.
Viime vuosina olen sitten kysellyt, että mikäs oot horoskoopiltas ja kas kummaa, kaksi horoskooppimerkkiä nousee esille, joiden kanssa ei jutut suju.
Ja tiedän myös toisten päin, että sellaiset kiinnostavat ja mukavalta tuntuvat ihmiset ovat tiettyjä merkkejä, joiden kanssa tulen juttuun.
Kommentit (34)
niin typerä, ettei hän tule toimeen rationaalisten ihmisten kanssa.
mutta samoin kuin ap olen törmännyt elämäni aikana monta kertaa MIEHEEN, jonka kanssa menee sukset ristiin aina välittömästi. Ja yllätys, yllätys: nämä miehet ovat aina olleet horoskoopiltaan oinaita.
Aloin kiinnittää asiaan huomiota kun hyvä ystäväni alkoi seurustelemaan miehen kanssa, jota en voinut sietää (ja tunne oli molemminpuolinen). Vastenmielisyyteen ei ollut mitään järjellistä syytä. Ei vaan synkannut yhtään.
Naisoinaitten kanssa tällaista ongelmaa ei ole.
toimeen kalojen kanssa, en sitten yhtään. Sen sijaan tunnen monta herttaista jousimiestä. Leijonia kestän vain hetken kerrallaan.
Horoskoopit on ihan kivaa "huuhaatiedettä", mutta mitään en sen varaan laskisi - varsinkaan ihmissuhteissa.
Tuo on vähän samaa kuin etukäteen jo päättäisi, ettei tule tietyn horoskooppimerkin kanssa toimeen ja alitajuisesti käyttäytyy niin, että "ennustus" toteutuu.
Tuo on vähän samaa kuin etukäteen jo päättäisi, ettei tule tietyn horoskooppimerkin kanssa toimeen ja alitajuisesti käyttäytyy niin, että "ennustus" toteutuu.
horoskooppia ennen kuin hänet tapaan. Sen saa ehkä tietää joskus jälkikäteen.
itse olen leijona naisvaltaisessa työpaikassa. Ja kerran tuli puhe horoskoopeista, inhottavimmat akat olivat oinaita. Muitten leijonien kanssa tulen toimeen loistavasti.
Ei voi kuin ihmetellä ihmisten yksinkertaisuutta. Olettekos kuinka laajasti ottaneet astrologiasta selvää, te "horoskooppi-vastaiset"? Astrologia on matematiikan ohella yksi vanhimmista tieteistä - se on symbolinen kieli; samalla, kun sanotte, ettette usko "horoskooppeihin" (eli siis astrologiaan tieteenä), ette varmasti myöskään usko esimerkiksi englannin kieleen? Sama asia.
On totta, ap, että tietyt merkit tulevat toimeen keskenään paremmin kuin toiset.
Itse olen kalat (nouseva neitsyt - nousumerkillä myös kauris, kuu vesimies), ja parhaiten tulen toimeen tyypillisten kauriiden ja neitsyeiden kanssa - myös toisia veden merkkejä; rapua ja skorpionia ymmärrän hyvin. Oinaita ja kaksosia en ole koskaan voinut käsittää.
Päinvastoin, kun yksi kirjoittaja, uskon, ettei avioliittoon koskaan saisi astua ennen kuin on ottanut yhteen sopivuudesta selvää astrologin pakeilla! =)
toinen oli mieheni, jonka kanssa naimisissa 13v.
kummatkin miehet olivat vaakoja ja paljon samaa..
joten olen päättänyt etten enäää ikinä "ota" vaakamiestä.
itse olen kauris. ja kummasti muiden kauriiden kanssa tulen juttuun hyvin. samoin kalojen ja härkien kanssa.
leijona taas on hieman ristiriitainen, sillä oma siskoni ja vanhin poikani ovat leijonia... pakkohan niiden kanssa on selvitä, mutta tiettyjä hankaluuksia on.
ja kaveripiirissä huomattava enemmistö kauriita ja rapuja. Myös mies on Kauris. Tiedä sitten onko vain ihmeellistä sattumaa...
Joo, itse olen huomannut että ne luonnehoroskoopit osuu aika hyvin kohdilleen.
Iltapäivälehtien "ennusteethan" on kahvilassa mietittyjä läppiä, kukaan tuskin niihin uskoo.
Mun on hirveän paha mennä sanomaan että onko ne ihmiset joiden kanssa en toimeen tule, mitä horoskooppimerkkiä kun en ikinä muista ihmisten syntymäaikoja. Sellaiset "pikkuseikat" ei nyt ole vaan mielestäni tärkeitä.
Yhden naisskorpionin tiedän ja hänen kanssaan en tule toimeen. Muuten taas tunnen monta skorpionia ja ovat hyviä kavereita.
Itse olen vesimies.
En ylipäänsä usko astrologiaan kaikkien siihen liittyvien epäloogisuuksien takia (esim. tähtikuvioiden liikkuminen vuosien saatossa, kuvioiden kestot päivissä jne jne)
Miksi astrologiassa ei sitten toimita kuin tieteessä? Yhdessäkään tutkimuksessa ei olla havaittu eroja eri merkkisten ihmisten välillä esim käyttäytymisessä. Astrologia ei myöskään korjaa itseään: oikeasti planeettojen kulku eläinradan läpi kestää vähemmän kuin vuoden, ja aikain saatossa ollaankin siirrytty yhdellä. Astrologiassa tätä ei kuitenkaan huomioida mitenkään, vaan sanoaan edelleen että tiettyyn aikaan syntyneet ovat esim. vaaka, vaikka tämä on oikeasti neitsyt. Kuviot eivät myöskään ole yhtä pitkiä, vaan esim. skorpionin aika on vain 2 viikkoa.
Astrologiassa myös aurinko kiertää maata ja eläinradan yksi kuvio, Käärmeenkantaja, puuttuu.
Voisitko kommentoida miksi "tieteellinen" astrologia ei ota huomioon tosiasioita?
Ei voi kuin ihmetellä ihmisten yksinkertaisuutta. Olettekos kuinka laajasti ottaneet astrologiasta selvää, te "horoskooppi-vastaiset"? Astrologia on matematiikan ohella yksi vanhimmista tieteistä - se on symbolinen kieli; samalla, kun sanotte, ettette usko "horoskooppeihin" (eli siis astrologiaan tieteenä), ette varmasti myöskään usko esimerkiksi englannin kieleen? Sama asia.
On totta, ap, että tietyt merkit tulevat toimeen keskenään paremmin kuin toiset.
Itse olen kalat (nouseva neitsyt - nousumerkillä myös kauris, kuu vesimies), ja parhaiten tulen toimeen tyypillisten kauriiden ja neitsyeiden kanssa - myös toisia veden merkkejä; rapua ja skorpionia ymmärrän hyvin. Oinaita ja kaksosia en ole koskaan voinut käsittää.
Päinvastoin, kun yksi kirjoittaja, uskon, ettei avioliittoon koskaan saisi astua ennen kuin on ottanut yhteen sopivuudesta selvää astrologin pakeilla! =)
Miksi astrologiassa ei sitten toimita kuin tieteessä? Yhdessäkään tutkimuksessa ei olla havaittu eroja eri merkkisten ihmisten välillä esim käyttäytymisessä. Astrologia ei myöskään korjaa itseään: oikeasti planeettojen kulku eläinradan läpi kestää vähemmän kuin vuoden, ja aikain saatossa ollaankin siirrytty yhdellä. Astrologiassa tätä ei kuitenkaan huomioida mitenkään, vaan sanoaan edelleen että tiettyyn aikaan syntyneet ovat esim. vaaka, vaikka tämä on oikeasti neitsyt. Kuviot eivät myöskään ole yhtä pitkiä, vaan esim. skorpionin aika on vain 2 viikkoa. Astrologiassa myös aurinko kiertää maata ja eläinradan yksi kuvio, Käärmeenkantaja, puuttuu. Voisitko kommentoida miksi "tieteellinen" astrologia ei ota huomioon tosiasioita?
Ei voi kuin ihmetellä ihmisten yksinkertaisuutta. Olettekos kuinka laajasti ottaneet astrologiasta selvää, te "horoskooppi-vastaiset"? Astrologia on matematiikan ohella yksi vanhimmista tieteistä - se on symbolinen kieli; samalla, kun sanotte, ettette usko "horoskooppeihin" (eli siis astrologiaan tieteenä), ette varmasti myöskään usko esimerkiksi englannin kieleen? Sama asia. On totta, ap, että tietyt merkit tulevat toimeen keskenään paremmin kuin toiset. Itse olen kalat (nouseva neitsyt - nousumerkillä myös kauris, kuu vesimies), ja parhaiten tulen toimeen tyypillisten kauriiden ja neitsyeiden kanssa - myös toisia veden merkkejä; rapua ja skorpionia ymmärrän hyvin. Oinaita ja kaksosia en ole koskaan voinut käsittää. Päinvastoin, kun yksi kirjoittaja, uskon, ettei avioliittoon koskaan saisi astua ennen kuin on ottanut yhteen sopivuudesta selvää astrologin pakeilla! =)
Tuota varmasti kannattaisi kysyä joltakin astrologilta suoraan? Saisit ehkä paremman vastauksen - itse en ole tuolta kantilta asiaan perehtynyt (siis astrologian historiaan tai astronomiaan); tiedän vain sen, mitä länsimainen astrologia (sellaisenaan) ihmisluonteista kertoo ja, että se on aina pitänyt hyvin paikkaansa omassa elämässäni.
Mutta oikeasti - ihan selvästi olet asioista hyvin selvillä, ota selvää! Tule sitten kertomaan meille muillekin. =)
Terkuin; se ketä siteerasit
Astrologia on mukavan viihdyttävää huuhaata, mutta huuhaata se silti on.
Astrologia on toki vanha tieteenala, mutta ihan syystäkin se ei enää nykyään ole kovin arvostettu ;) Vähän kuten alkemiakin.
Itse en oikein ymmärrä, miten horoskoopeissa voisi jotain perää olla, mutta yllättäen kuitenkin ne harvat ihmiset, joiden kanssa en tosiaankaan tule toimeen (tai he eivät tule toimeen kanssani?) ovat skorpioneja. Itse olen oinas.
Koskaan en koko 42-vuotisen elämäni aikana ole tavannut muita kuin skorpioneja, joiden kanssa kanssakäyminen ei vain suju. No, ehkä jossain työympäristössä on pakko panna sujumaan, mutta jos valita saisi, niin...
Itse en oikein ymmärrä, miten horoskoopeissa voisi jotain perää olla, mutta yllättäen kuitenkin ne harvat ihmiset, joiden kanssa en tosiaankaan tule toimeen (tai he eivät tule toimeen kanssani?) ovat skorpioneja. Itse olen oinas.
Koskaan en koko 42-vuotisen elämäni aikana ole tavannut muita kuin skorpioneja, joiden kanssa kanssakäyminen ei vain suju. No, ehkä jossain työympäristössä on pakko panna sujumaan, mutta jos valita saisi, niin...
itsekin olen oinas, eikä mulla ole erityisesti mitään horoskooppia, minkä kanssa en tulisi toimeen. Skorpparit menee siinä missä muutkin. Tai no, ehkä se johtuu siitä, että ylipäätään tulen kaikkien kanssa toimeen :) ehkä kaksi tai kolme ihmistä olen tavannut, joista oikeasti en pidä.
Tämä on vähän samaa, kuin jos lukee omaa horoskooppiaan ja luonnehdintana on "vahvatahtoinen johtaja". No toki sitten rohkaistun ja alan uskoa olevani vahvatahtoinen johtaja, joten olen "totettanut ennustuksen".
ja kaveripiirissä huomattava enemmistö kauriita ja rapuja. Myös mies on Kauris. Tiedä sitten onko vain ihmeellistä sattumaa...
Silti kun mietin niin moniin vesimiehiin mulla on viha-rakkaussuhde, toisaalta pidän heistä todella paljon, toisaalta heissä on jotain todella inhottavaa (3 kpl tuli mieleen äkkiseltään).
Toisia skorppareita ymmärrän yleensä hyvin, mutta yksi on ollut superällö ja ärsyttävä (mies).
Kaikista kauriista olen tainnut tähän asti pitää. Se on varmaan mun lempparimerkki.
niin antihoroskooppiuskovainen kuin vain voi olla, mutta silti mietityttää että jotenkin tunnun "keräävän" ympärilleni skorpioneja. Jos tapaan jonkun ihmisen jonka kanssa tuntuu löytyvän joku kummallinen yhteys huolimatta siitä että henkilössä on samaan aikaan jotain hirveän ärsyttävää (vaikea selittää), niin takuuvarmasti osottautuu skorppariksi. Itse olen horoskooopilta leijona.