G: Hoitovapaalla olevat
Miten perheenne talous kestää hoitovapaalla olemisen?
Minkä verran teillä on lainaa?
Millaiset tulot miehellänne on?
- tulevaisuuden pohtija
Kommentit (27)
lainaa: mulla opintolainaa noin 5000e, miehellä ei lainaa
miehen tulot: noin 4000 eur/kk sis asunnon
saatiin myös säästettyä äitiyspäivärahasta ja mies laittoi muuten vaan vähän säästöön niin voin olla kotona kunnes lapsi täyttää 3v. Mistään ei ole pitänyt tinkiä, meillä on aina ollut pienet menot, kun ei osteta mitään velaksi, ei tule lehtiä tms.
Ruokaan ja vaatteisiin yms pakollisiin menoihin riittää rahat mainiosti, jää vielä jotain vähän omaan käyttöön.
välillä äitiyslomalla, välillä hoitovapaalla ja välillä tulottomana.
Lainaa n 187t.
Mies saa käteen n 2300e.
Hoitovapaat kestää talous kyllä mutta reilun vuoden kun olin kolmannen ja neljän lapsen välissä tulottomana niin siitä tuli sitten lisää velkaa :(
- Asuntolaina maksettu pois
- säästöjä hoitovapaata varten 500 e/kk seuraavan vuoden ajaksi
- miehen nettotulot 1700 e/kk
- lapsilisät 3 lasta 350 e/kk
- itselleni kelan kotihoidontuki + kuntalisä käteen yli 400 e/kk --> nettotulot siis n. 2450 e/kk (+ ne säästöt)
Lainaa 290 000 (asunto ja auto). Miehen bruttotulot 4000e. Olen hoitanut lasta kotona puolitoista vuotta, pian pitää palata töihin, koska hoitovapaata varten säästämämme rahat alkaa olla lopussa. Meillä siis menot on tällä hetkellä suuremmat kuin tulot.
Lainaa ei ole yhtään.
Vaimolla tuloja nettona n. 2600 eur/kk, itsellä vähän pääomatuloja n. reilu 10 teuroa vuodessa
Hyvin kestää talous koska oltiin säästetty etukäteen nimenomaan tätä hoitovapaa-aikaa ajatellen. Meillä oli siis säästössä etukäteen 15000e hoitovapaa-aikaa varten. 1000e/kk eli aion olla 15kk hoitovapaalla (josta nyt 9kk takana).
Lainaa meillä on 80000e.
Miehen tulot netto 2900e/kk (brutto kaiketi jonkin verran yli 4000e/kk).
Koska meillä on tuo ylimääräinen 1000e/kk säästössä tälle hoitovapaa-ajalle niin olemme voineet jatkaa ihan samanlaista elämää kuin aikaisemminkin. Rahat keräsimme 3v aikana eli 5000e/v joka oli ihan kohtuuhelposti tehty ilman että silloinkaan piti pahemmin miettiä kulutusta.
Miten perheenne talous kestää hoitovapaalla olemisen? Ihan hyvin, kaikki menot minimissään, mutta ruokaa on pöydässä joka päivä.
Minkä verran teillä on lainaa? 6000€ opintolainaa
Millaiset tulot miehellänne on?
Ei miestä