Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ammatit soveltuu hitaalle add-ihmiselle?

Vierailija
23.09.2010 |

Munkin tuttavapiirissa on pari lasta joilla keskittymishäiriö. Tekevät todella keskittyneesti sitä mistä ovat kiinnostuneet, mutta siinä mistä ei ole kiinnotunut pitää koko ajan herätellä ja kannustaa ja ovat sitten tosi hitaita.

Mietin vaan heidän tulevaisuuttaan, että missä ammateissa tästä ei ole haittaa. Tietysti joku tutkija alalla joka kiinnostaa, mutta kun opiskelussa ja työssä pitää kahlata paljon niitä ei-kiinnostaviakin asioita läpi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäävät sit vaan kortistoon vai?

Vierailija
2/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyvät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vaan mentiin töihin ja tehtiin töitä.

Nykyään, kun pitää olla niin kamalan sosiaalinen ja aktiivinen ja reipas, niin työnhakukin on tuskaa.

Ei ole enää helppoja duuneja, tai sitten ne ovat saaneet paskaduunin leiman.

Sinäkin mainitsin tutkijan ammatin. Miksi? miksei siivooja? Trukkikuski? Tai sairaanhoitaja?

Miksi pitää olla joku älykköammatti heti tähtäimessä?

Vierailija
4/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkijan tai suunnittelijan tehtävät ainakin sopivat, jos vaan kiinnostusta riittää tarpeeksi.

Minä olen hidas ja pärjään oikein mainiosta suunnittelutöissä.

Duunarihommiin olisin aivan liian kädetön, vaikka minulla onkin hyvät kädentaidot. Olen vaan liian hidas :)

Vierailija
5/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vaan mentiin töihin ja tehtiin töitä. Nykyään, kun pitää olla niin kamalan sosiaalinen ja aktiivinen ja reipas, niin työnhakukin on tuskaa. Ei ole enää helppoja duuneja, tai sitten ne ovat saaneet paskaduunin leiman. Sinäkin mainitsin tutkijan ammatin. Miksi? miksei siivooja? Trukkikuski? Tai sairaanhoitaja? Miksi pitää olla joku älykköammatti heti tähtäimessä?

siivoojaan tai sairaanhoitajan täytyy kyetä tehokkaaseen (=nopeaan) työskentelyyn.

Mitenköhän lie trukkikuskin laita...

Vierailija
6/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoamisesta tai trukeista tai sairaanhoidosta. Mut jos näissä sitten ei ole kiinnostusta ja keskittyminen hommaan ei suju niin ei varmaan kannata just näille aloille hakeutua - vois tulla vahinkoja.

Mä olen addi ja olen tutkija. Tässä on muun muassa se hyvä puoli, että kun sählään niin siitä kärsin vain ja ainoastaan minä itse. Kun sen sijaan onnistun, niin siitä on hyötyä koko ihmiskunnalle. Mut se on totta, että kohtuullisia arvosanoja pitäisi saada koulussa kaikesta muustakin kuin siitä kiinnostavasta aineesta, muuten ei tuu tutkijaksi.

Vierailija
7/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään, kun pitää olla niin kamalan sosiaalinen ja aktiivinen ja reipas, niin työnhakukin on tuskaa.

Sinäkin mainitsin tutkijan ammatin. Miksi? miksei siivooja? Trukkikuski? Tai sairaanhoitaja?

nää mun tuntemat on kuitenkin fiksuja ja 'älykköjä'

ap.

Vierailija
8/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko bänniä? Tuleeko?

Vierailija
9/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jalokivien asiantuntija.

Vierailija
10/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen addi ja olen tutkija. Tässä on muun muassa se hyvä puoli, että kun sählään niin siitä kärsin vain ja ainoastaan minä itse. Kun sen sijaan onnistun, niin siitä on hyötyä koko ihmiskunnalle. Mut se on totta, että kohtuullisia arvosanoja pitäisi saada koulussa kaikesta muustakin kuin siitä kiinnostavasta aineesta, muuten ei tuu tutkijaksi.

[/quote]

Mites se sun työnantaja? se palkanmaksaja? Eikös sille tuu vahinkoo?

Kai sinulle maksetaan hitaasta työstä myös hitaasti palkkaa?

Vierailija
11/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on töissä kaupassa, ja opiskelee agrologiksi. On ADHD.

Hän toimii myös partiossa ja vpk:ssa. Eli palomies? Vaaroja, jännitystä?

Lapseni isä oli kirvesmies ja mummo maatalouslomittaja, molemmat keskittymiskyvyttömiä ja eläväisiä, varmaan ADHD, mutta siihen aikaan ei diagnosoitu.

Vierailija
12/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se sun työnantaja? se palkanmaksaja? Eikös sille tuu vahinkoo?

Kai sinulle maksetaan hitaasta työstä myös hitaasti palkkaa?

täällä ylioipstolla mitataan vain tuloksia ja niitä syntyy kyllä ajoittaisesta sähläämisestä huolimatta. Ja vaikka mä olen hidas, mun tulokset on sitä parempia ja täällä maksetaan laadusta, ei kiireestä.

Vierailija
13/16 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää mun tuntemat on kuitenkin fiksuja ja 'älykköjä'

ap.

Voiko sitten siivooja olla mielestäsi lahjakas, jos ei älykäs?

Tunnen muutamia siivousalalla olevia, eikä ainakaan heidän älyssään ei ole mitään vialla.?

Tyhmä ei osaa mitään työtä, tavis taas kehittyy ja sitkeydellä voi saavuttaa paljonkin. Tunnen myös mm. ahjakkaita taiteilijoita, jotka siivoavat sivutyökseen.

Ihmiset haluavat niin kovin erilaisia asioita elämässään. Ehkä tämä ADD-pienokainen alkaakin siivoojaksi ja erikoistuu vaikkapa allergiasiivoukseen; joka ei ole ihan kauhean yksinkertaisen ihmisen laji sekään.

( Mistä tedän tämän: astmaattisen sukulaiseni perheessä käy allergiasiivooja; joka muuten myös tienaa varmaan kohtuullisen hyvin ).

Vierailija
14/16 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/16 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työnantajaa alkoi vtuttaa kun parin viikon jälkeen kykenin tekemään yhtä hyvin töitä kuin se vaikka ite oli tehnyt koko ikänsää.

Vierailija
16/16 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ongelmia pärjätä työmarkkinoilla tai vaikeuksia elämässä muutenkin niin lähihoitaja on yleensä paras ammattivaihtoehto. Se on myös se, mitä opot, työkkäritädit ym. ensimmäiseksi tapaavat suositella näissä tapauksissa.