Kaverin kohtukuolemasta
Ystäväni lapsi kuoli ja syntyi noin vuosi sitten. Haluaisin jotenkin muistaa tätä päivää(esim.kortilla).
Kysyisin kuitenkin mielipidettä joltain saman kokeneelta tai hänen läheiseltään. Onko parempi antaa surra ihan rauhassa asiaan puuttumatta vai onko muistaminen ihan ok?
Kommentit (10)
Sureminen tuossa tilanteessa on sen verran henkilökohtaista.
Luuletko ettei hän itse sitä muistaisi?
Minun lähipiirissäni on kohtukuoleman kärsinyt äiti joka on usein vähän hämillään ja surullinenkin ollut siitä että eläviä lapsiaan muistetaan mutta kuolleesta vaietaan täysin.
Muistaminen on todella hieno ele!
Mutta en mä lähtis mitään adresseja lähettelee. Antaa toisen surra rauhassa ja varmasti ottaa puheeksi jos haluaa tukea
että väännetään veistä haavassa ja muistutetaan kipeästä asiasta. Jos hän ei ite ota asiaa puheeksi niin en ottaisi minäkään.
"Terve kaveri, tästä surullisesta tapahtumastahan onkin jo vuosi. Tosi kurjaa. Olen edelleen pahoillani. Tsemppiä, soitellaan! :) "
Mieluummin käyt, viet vaikka kukkia ja sitten kysyt, että miten jaksaa, haluaako puhua tms.
Enkä missään nimessä haluaisi että kukaan lähettäisi minulle korttia tai mainitsisi asiasta.
Se olisi vain tuskallisten haavojen aukirepimistä.
Jos joku ystävä haluaisi itse puhua minulle kokemastaan, niin toki olisin tukena.
haluaisitko aina vuosipäivänä kavereilta muistokortteja.
Itse en kyllä haluais
Vuosipäivän jälkeen, kun tapatte voit varovasti kysyä kuinka on jaksanut?
surra sinun olkapäätäsi vasten.