Syökö kasvissyöjä juustoa ?
Eihän juusto ole kasvis ;) ? BB:tä katselin taannoin ja huomasin hirveän metelin kasviksista nostaneen kasvissyöjän syövän leipää jossa oli juustoa päällä... Juusto lienee sitten kasvis ja margariini kans ..? Vai eikö ne vain tiedä mistä margariini ja juusto tehdään... ? Valaiskaa minua - lihansyöjää !
Kommentit (16)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kasvissy%C3%B6nti
Eiköhän tuossa ole ihan pikainen tiivis infopaketti.
Olen luullut että kasvissyöjä ei syö mitään eläinperäistä.
ei syö mitään eläinperäistä. Kasvissyöjiä sen sijaan on moneen lähtöön. Useimmat syövät maitotuotteita.
Ja leivän päälle laitettava margariinihan on ihan kasvisvalmiste useimmiten.
Olen luullut että kasvissyöjä ei syö mitään eläinperäistä.
mutta joskus olen miettinyt, syövätkö kasvissyöjät lihansyöjäkasveja. :)
Mun piti kokeilla soijanakkoja, mutta järkky hinta parista purkkinakista pysäytti. Oletkos vegaani kokellut?
Me purkkinakot on kamalia. Valitettavasti vegaanille tuontyyppiset taitaa olla ainoa vaihtoehto jos nakkeja haluaa. Pakastealtaassa on erittäin hyviä Hälsans Kök nimisiä soijanakkeja mutta niissä on munaa joten vegaanille ei käy.
Joku tiukka maitotuotteita ja muniakin syövä kasvissyöjä voi olla tarkka juustoista, koska niiden juoksutin tehdään vasikan/sian vatsasta. On olemassa myös juoksutteettomia maitojuustoja ja tietty tofua vaihtoehdoksi.
Lisätään vaan eteen lakto, ovo, pollo, pesce jne. Mitään ei tarvitse jättää syömättä.
Kyllähän se minunkin kielitajuani kirvelee, kun kananmuna tai maitotuotteet lasketaan kasvikseksi... Mutta niin se tosiaan yleiskielessä käsitetään.
t. vegaani
...perustelevat niin, että kananamunan tai maidon takia ei ole tapettu eläintä, mutta sehän ei itse asiassa ole totta. Tuote on kyllä tullut elävästä eläimestä, mutta teollisuuteen missä näitä eläimiä tuotetaan ja käytetään kuuluu ihan järjestelmällinen liikojen ja hyödyttömien tappaminen (esimerkiksi kukkotiput kaasutetaan suoraan liukuhihanlta kuoriutumisen jälkeen).
Mun piti kokeilla soijanakkoja, mutta järkky hinta parista purkkinakista pysäytti. Oletkos vegaani kokellut?
tämä onkin monelle peruste ryhtyä vegaaniksi.
...perustelevat niin, että kananamunan tai maidon takia ei ole tapettu eläintä, mutta sehän ei itse asiassa ole totta. Tuote on kyllä tullut elävästä eläimestä, mutta teollisuuteen missä näitä eläimiä tuotetaan ja käytetään kuuluu ihan järjestelmällinen liikojen ja hyödyttömien tappaminen (esimerkiksi kukkotiput kaasutetaan suoraan liukuhihanlta kuoriutumisen jälkeen).
kasvissyöjä ei voi syödä juustoa, koska eihän juusto ole kasvis. No eihän lihansyöjäkään voi syödä juustoa, koska ei juusto lihaakaan ole. Maailmassa on siis vain 2 eri ruoka-ainetta. AIna oppii uutta :)
terkuin juustosyövä kasvissyöjä, joka syö myös esim. pähkinöitä.
Eihän juusto ole kasvis ;) ? BB:tä katselin taannoin ja huomasin hirveän metelin kasviksista nostaneen kasvissyöjän syövän leipää jossa oli juustoa päällä... Juusto lienee sitten kasvis ja margariini kans ..? Vai eikö ne vain tiedä mistä margariini ja juusto tehdään... ? Valaiskaa minua - lihansyöjää !
Syötkös sitten itse juustoa, kasviksia, viljoja yms? Vaikka kutsut itseäsi lihansyöjäksi?
Kaikenlisäksi kaikki Hälsans Kök tuotteet on valmistettu Israelissa....ja mitä lisäaineita... hyi!! Näitäkö vegani siis syö??
Juuston vlmistukswen käytetään vasikan vatsaa joten ei syö
osa ei syö lihaa mutta esimerkiksi kananmunia tai maitotuotteita syö, osa ei syö mitään eläinperäistä (vegaanit)... Jotkut sanovat olevansa kasvissyöjiä kun välttävät punaista lihaa (mutta syövät kalaa tai kanaa).