Luetelkaapa pojille sopivia kehittäviä ei-kilpailullisia harrastuksia!
Mielellään liikunnallisia, vaikka se onkin vaikeaa...
Kommentit (26)
jalkapallossa, juurikin siinä harrastejoukkueessa, jossa toki on pelejä, mutta siis ei mitenkään kilpailuhenkistä vaan ihan kaikille sopivaa iloista toimintaa.
Koulussa toimii salibandykerho, ei kilpailla. Telinevoimistelua, breakdancea, luistelukoulua, uintia, temppujumppaa, mitähän vielä... Näistä ainakin on omien poikien kanssa kokemusta, ja kaikki näistä ovat olleet ihan rauhallista harrastetoimintaa.
Koko perheen pelit. Kaupoista löytyy erilaisia strategia ja "pähkäily"pelejä, jotka kehittävät monella tavalla. Meillä ainakin on ollut koulu helppoa kun tietynlainen looginen ajattelutapa on hallussa. Me(7) pelaamme iltaisin ja viikonloppuisin pelejä laidasta laitaan. Tämänhetkinen suosikki on dominion -valtakunta ja muut dominion pelit.(Laittaa aivosolut liikkeelle myös aikuisille ja on ihana huomata miten alle kymmenvuotiaatkin osaavat taktikoida ja voittaa).Pojat pelaavat myös pleikkaa ja xbox360.ä, singstarin myötä musiikkikin on saanut uusia ulottuvuuksia.Nintendo wiillehän löytyy myös urheilipelejä. Elo ei meillä suinkaan ole pelkkää pelaamista, liikumme monipuolisesti yhdessä ja erikseen. Harrastuksen kuitenkin pitäisi olla luontevaa ja miellyttävää kaikilla tavoilla
...lapset voi harrastaa tähtitiedettä? Osaatko nimetä jonkun seuran tms?
judo on kilpauilu laji ja on myös aika kallistakin .. olen harrastanut 4 vuotta tätä lajia, 7 vuotiaana olin tenava judossa mutta sitten siirryin oikeaan ryhmään 8 vuotiaana. aluksi lämmiteltiin ja leikittiin mutta kun päästiin oikeaan ryhmään niin siinä oli vaan opettelemista heittoja, sidontoja yms. Sitten siirryttiin kilpailemaan ja lopulta kun olin 4 vuotta harrastanut nilkkani ei kestänyt ja vastustajani riepotti nilkkani sijoiltaan. Tähän loppui minun judoni ja voin sanoa erittäin paljon kilpailua ja ei vaadi minkäänlaista itsekuria taikka mielenvahvuutta vain aikaa ja harjoittelua
Kehittää sekä aivoja että fysiikkaa, eikä kilpailla.
Meidän tosi liikunnallinen tyttö käy sirkuskoulua ja sen tunnin kestävän harkan jälkeen tyttö valuu hikeä ja on nälkäinen kuin karhu :)
Ja hauskaa tuntuu olevan!
breikissä, siis tanssimassa