Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMASSUJEN PERJANTAI¤¤¤

14.10.2005 |

Minä uneton täällä..Kaikki asiat pyörii päässä NIIN hurjaa vauhtia. Ei kellään ois pään tyhjennys pulveria? Sais ajatukset nollatua!:o)

Masuun ei ihmeempää. Siinähän tuo.

RAPU ÄITEE!!!!!!Odotin sun poli kuulumisia eilen? Ottivatkohan sisälle, kun susta ei kuulunut?

Odotellaan viikonloppua ja nautitaan siitä? Joohan? Mulla on joku hormoonimyrsky menossa, mietin kauheesti kaikkia asioita ja sit alkaa ahdistaa..Ei kiva.

Nyt yritän nukkumaan, palaillaan aamulla!!

Hormoonihirivö ja himpula rv 34 (uusi viikko ja uudet kujeet)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa ollut ihan riittamiin, joten nautitaan nyt. Perheeseen kuuluu lisakseni tanaan kaksivuotta tayttava esikoispoika, isi ja pari koiraa. Uskomattomalta tuntuu, etta meidan vauva on jo noin iso poika ja kohta meilla onkin uusi vauva. Ja nyt tuli pojalla pisut lattialle ja luutua hakiessaan sai vessanpytyn tulvimaan, joten lisaa kuulumisia joskus toiste.

Vierailija
2/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu heips!

RAPUÄITEE:Mäkin eilen vielä odottelin kuulumisia.Taisivat ottaa sut sisälle,toivottavasti pääset vielä pois :)

Ehkä kuulemme tänään tai viikonloppuna susta...

Omaa oloa:Eilen tuntui että maailma kaatuu päälle kaikkien asioden suhteen.Silloin kun on väsynyt,itkettää kaikki asiat,ja turhasta huutamisesta esikoisellekkin tulee kurja olo.

Nyt aivn ihanasti nukuttu yö takana!!!!Vaikka mulla pahoinvointi jatkuu siittä herpeksenestolääkkeestä,mä otin paratabsin ja nukuin 10-5.30.Olo mitä mainioin :)

Kyllä huomaa että unella on suuri merkitys varsinkin tässä loppuraskaudessa.

Nyt viikonlopun viettoon.Miehen poika tulee viikonlopuksi,hiukan enemmän ääntä ja meininkiä,mutta sitähän se lapsien kanssa on.

-Onko muilla tullut tai yltynyt itkeminen ja loukkaantuminen pienemmistäkin asioista?Mä olen välillä kuin kolmevuotias -itkupilli.Oikein harmittaa,ja sit kun loukkaantuu,on niiiiin mukamas huono-ihminen.ja poruttaa vaan lisää.heh..ehkä nää olot helpottaa kun hormoonit tasaantuu muutaman kuukauden päästä.

Nautitaan viikonlopusta..voi olla vaikka jonkun viiminen viikonloppuvapaa ;) (Hui!)

Erkku ja tiituska rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaattekos, olen aktivoitunut=) Kirjoituksen suhteen siis!!

Rapuäiti, toivottavasti kuulemme sinusta, miehellekkin iltamyöhällä vielä kerroin, etti susta ole kuulunut... Mikä rapuäiti, kuului tietenkin vastaus=) Toivottavasti kaikki on kunnossa!!

Oma olo on omituinen. Illalla vauva puski ihan kamalasti tehden mahasta suippopäisen strutsinmunan, koko perhe sitä menoa ihaili, mua sattu... Hän oli eilisessä ultrassa perätilassa, tiedä, vaikka olisi koittanut hakeutua takasin raivotarjontaan. Pissalla sain juosta 5-6 kertaa ennen nukahtamista ja yölläkin pari kertaa. Aamuyöstä viiden kuuden välillä huomasin olevani yhtäkkiä täysin herreillä, kävin taas pissalla, mutta alaselkään jäi inhottava tunne. Kuulostelin sitä hetken, ei se KAI supistus ollu... Nyt se kipu tai olotila on poissa mut mahanpuoli on omituisen olonen, hiukan huono olo ja kipeä=/ Toivottavasti ei mikään mahatauti iske, kupuksella ollu muutamat normaalia löysemmät kakat vaipassa eilen ja aamulla kerran!!

Mulla kun kipeästi ei sais supisetella, sectioarpien takia siis. Eilen sain ohjeet lääkäriltä, että jos tulee kolme kipeetä supistusta, pitää ottaa sairaalaan yhteys, osaavat kuulemma varautua leikkaukseen sit saman tein... Huh... nyt ei kyllä vielä millään ehtis=))

Kahvikuppi tyhjeni, pitää lähteä jo laittaa päiväruokaa alulle, rakennuksella taas poppoota enemmän kun normaalisti!

Palailen lukemaan ja mahdollisesti alkuunpäästyäni kirjottelemaankin vielä päivän aikana, mekin ollaan alettu pikkuhiljaan aktivoitumaan, kun aika täällä odotuspuolella alkaa käydä vähiin, KIVA!!

Mut nyt MORJENS!

Vaimo75 ja masu 35+6

Vierailija
4/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin Rapuäidin terkkuja tulin ettimään..Toivottavasti kaikki on kunnossa ja jos osastolle on joutunut, niin vielä pääsisi kotiinkin. No jospa tänään kuultais tosiaan jotain!!

Yö meni ihan mukavasti.Yhden kerran nousin veskiin ja voi jumankekka kun olikin rakko sit täynnä 8 aikaan kun nousin ylös! Mies lähti jo kolmen aikaan töihin ja tekee pitkän pä' ivän tänään..Huomennakin menee vielä töihin..Lasten kans ajattelin lähtee mummolaan käymään, onpahan niilläkin vähän enempi tekemistä kun täällä kotona ainaiset samat leikit:)

Vauva puskee pyllyään tuosta navan kohdalta ja varmaan tekee siis samoin kuin VAIMO75:n vauva:) Masu tosiaan näyttää lähes isolta munalta, just strutsin munalta. Miestä nauratti eilen, kun tuli töistä ja makasin sohvalla ja vauva teki just sen " munan" masuun, että ollaanpa sitä niin perse eellä vastassa isiä!! Ja munkin mielestä tuntuu vähän ikävälle...ei varsinaisesti satu, mut puristaa ja kiristää kamalasti.

No mäkin tuun vielä kurkkimaan päivällä uudemman kerran, nyt aamupalalle ja pihallekin voisi vähän lähteä siivoilemaan.,.Jos vaikka lumi sattuu yllättämään, niin eipähän jää kaikenmaailman kamat lumen alle.

äitykkä ja poikanen 34+3

Vierailija
5/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni taas levoton yö.Vessassa rampaamista ja tuntuu aina kun kääntää kylkeä joutuu aina ensin istumaan ja taas pitää etsiä hyvä asento.Heräsin 5 aikaan..oli tosi huono olo mut en onneks joutunut halaamaan wc pönttöä,nytkin vähän etoo ja pitäisi jaksaa lähteä tytön kanssa mummolaan.Tullaan sitten sunnuntaina takaisin.Masuun ei mitään ihmeempää tällä kertaa.Eilen mua tuikki ja vihlo ihan hirveesti tonne alapäähän...auuts:(ja sit vielä rupes se kipu säteilee tohon toiseen reiteen.

juu mustakin tuntuu et itku on ollut tosi herkässä.Tulee pahamieli pienistäkin asioista.Eilenkin pillitin kun mikäkin pieni lapsi:(tuntuu että itsekki miettii ihan liikaa..joskus välillä tosi ahdistavia asioita.Ei ole kyl kivaa mut kaipa tää tästä:)Pelottaa vaan kuinka sekaisin ne hormoonit on synnytyksen jälkeen kun esikon kanssa oli muutama viikko sitä masennusta ja oli muuten ihan hirveetä.Ihan kauhee olo oli mutta onneksi meni sitten ohi.Mut on hyvä tietää et jos tulisi tosi pahana ja ei kestäisi niitä oloja niin aina saa apua:)

ainii ja vielä uusille tervetuloa:)

nyt täytyy lopetella..pitää mennä laittaa kimpsut ja kampsut kasaan:)

neeta&papu rv 37+2

Vierailija
6/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts kun tuo napa on taas kipeytynyt, ei yhtään kivan tuntuista..Kosketusherkkä on, outo juttu:)

Eilen illalla tuli pitkästä aikaan paha ahdistus kohtaus, ahisti ihan kamalasti, enkä itekkään oikein tiennyt et mikä. Onneks meni lopulta ohi ja sain nukuttua. Kumpa ei toistuis enää, juuri kun kaikki alkaa mennä ittellä paremmin.

Viime yönä näin ekan vauvaunen. Meille syntyi suloinen vauva, ja sit rattaita työnnellessä piti kattoa että kumpi tuli, aluks katoin että tyttö, mutta olikin poika=) Saas nähä kumpi siellä on:) Moni veikkaa poikaa, ja yks ystävä on useesti nähny unta että poika sieltä tulee..

Rapuäiti; kuulumisia myös odotellaan:)

kaikille jaksamisia, meillä tilanne se, että saatetaan sittenkin päästä viikonlopuksi miehen kaa kahestaan jonnekin, kun lapset näyttää jo paljo paremmalta. Räkä kyllä valuu ja vähän köhää, mut muuten kaikki ok.. TOIVOTTAVASTI huominen näyttää vielä paremmalta. Me tarvittas miehen kaa tää kahen keskinen aika!

SaJuTu 33+2

Vierailija
7/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono viikko takana, kuumetta, pahaa oloa, ei ruoka maistu ei unta.. oon ihan rättiväsyny... :' (

Just tulin joku aika sit neuvolasta.. ei hyviä uutisia.. oli kuumetta ja hemppa laskenu tosi alas ja sain rautalääkkeet.. painoa tullu 1,5kg viikkoa kohti! joudun sokerirasitustestiin ja lääkäriin ja nyt varmaan joudun päivystykseen tänään lähtemään kun on jo viikon ollu tätä kuumetta ja huonoa vointia... kökkö! :( Muutenkin tuntuu et ei vaan jaksa jo tän olon takia ja muutenki...

kylläpä taas on yhden kerran.. nooh toivottavasti on kaikki kunnossa sitä vaan itekseen aina murehtii kaikkee :/

sf mitta oli hyvässä jamassa 32.. ja pojuki jo raivotarjonnassa ollu pidempään ja toivotaan et siellä pysyy.. :)

siskollaki on ens tiistaina LA.. saa nähä joko tulee viikonloppuna maailmaan uusi tulokas.. ^.^

juuh mutta lähden tästä murehtimasta tuohon sohvalle jos vaikka saisi nukutuksi pikkaisen.. pitää pyrähtää päivemmällä vielä tässä..

uusille tulokkaille tervetuloa! :D

mami & poju rv33+6

Vierailija
8/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on muutamat olleet aikasin liikkeel ;) itekkin toki heräsin jo 7 mut sain noustua vast puol kasin jälkeen ja ennen lenkkiä väänsin sämpylätaikinan :)

Erkku kyseli itkuherkkyydest..juu, tuntuu et sitä entistäkin herkemmäs..ensin nauran jollein tyhmäl jutul ja samaan aikaan tulee tipat linssiin ja sit vollotetaan ku pieni jolle on hampaita tulos..heh..

onkos muilla pakotusta suomeks sanottu persreiällä? kävellessä tulee sellast ihme kipua ja väliin näköjään muutenkin..mistähän johtuu?? eikai tuo Toukka sieltä yritä pihalle.. :P

mutta muuten ei ihmeitä, lonkat jatkaa kipuilua ja Toukka on taas alkanut bilettään antaumuksel..kai haluaa jo ulos..

ja Rapuäiteen kuulumisia myös ootellaan

hauskaa päivää muille, myö eksytään hulluil päivil

-neitoperhonen ja Toukka 34+2

Vierailija
9/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan usein täällä lueskelemassa vain ja hengessä mukana mutta aina se kirjoittaminen sitten vain jää.

Nyt alan jo kovasti miettiä että milloinkas tulee lähtö sairaalaan. Oma masuni kasvaa niin yläkäyrän yläpuolella että hirvittää välillä millainen jötikkä sieltä on tulossa... Mitään painoarvioita ei ole tehty eikä synnytystapa-arviota(sekin on vasta 38.viikolla). Muutenkin tuntuu että muut kirjoittelee lääkärikuulumisia mutta minulla ei ole kyllä lääkärikäyntiä tulossa, ainakaan terkka ei ole siitä mitään puhunut.

Yöt alkaa olla kovin tuskaisia. Nukahdan kyllä hyvin ja pystyn nukkumaan mutta 1-2 tunnin välein pitää nousta vessaan ja se sängystä nouseminen ja takaisin tuleminen ei olekaan enää mitään herkkua. Ravaako kukaan muu näin usein vessassa? Olen yrittänyt juoda illalla vähemmän enkä ymmärrä mistä sitä pissaa oikein riittää.

Yhtenä yönä heräsin kolme kertaa koviin kipuihin, mitä sitten olivatkin. Onneksi eivät jatkuneet enää, muuten olisin kyllä jo lähtenyt lääkärille.

Täälläkin on herkistytty itkeskelemään tavallista enemmän. Mulla se tulee silleen kausittain, että välillä oon ihan masentunu ja kaikesta tulee itku ja välillä kaikki on hyvin.

Kotia pitäisi ehtiä siivota ja laittaa vielä ennen vauvan tuloa ja tuntuu etten itse saa mitään tehtyä kun ei pääse lattialla kumartelemaan eikä jaksa nostaa tavaroita tämän jättimahan kanssa.

Ja vauvalle pitäisi hankkia turvakaukalo että päästään sairaalasta kotiinkin.

No olenpas taas valittanut. Onpas tämäkin, harvoin tulee kirjoittamaan ja sitten vaan paasaa kaikista vaivoistaan. Luulenpa että ymmärrätte kuitenkin :) Olenhan minä toki innoissani vauvan tulosta ja synnytyskään ei enää pelota niin kamalasti kuin aiemmin. Sairaala vaikutti ihan mukavalta vaikka ei minulla olekaan mitään vertailupohjaa kun en synnytysosastoja ole ennen nähnyt.

Kohta meillä on pikkuinen vauva ja vieläkään sitä ei ihan tosissaan käsitä vaikka koko ajan siitä puhuu. Ja mies käsittää vielä vähemmän. Mutta eiköhän sen sitten ihan tarpeeksi hyvin tajua kun on nyytti sylissä.

Kaikille iloista uutta päivää!

minttukukka ja masuvauva 35+5

Vierailija
10/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun aamua aukeaa ja ulos kurkistaa....."

on se mukavakeksintö tuo telkku kun pouju viihtyy hetken siinä itekseen et voi äitylikin aamusta herätä rauhassa.

Miula on taas ollu kurkku pipinä ja sit niitä proppuja risoissa. Ja ne voi siis tehdä en että kurkku kipeytyy kun ovat aikamoisia bakteeripesiä. Että nam!! varmaan tuoksuu henki kivalle!

Taas levoton yö takana kun mentiin nukkumaan jo vähän jälkeen ysin. Sit heräsin piipitykseen. Kuuntelin ei mitään ja sit taas kohta PIIP ja Taas Piip.

No palohälytin varotteli että patteri loppuu ja pojukin sit jo heräs siihen kun se tiheni se piippausten väli. Piti isi herättää ottamaan se pois katosta kun minä en ihan yllä tällä 160 cm varrellani ja keittiöjakkaraltakaan niin ylös.

Sen jälkeen ei meinannu uni tulla ja poju heräs jo puol seiskalta. huoh, kait sitä tähän on totuteltava taas. Joku koko ajan tisulla ja toinenlahkeessa.

Ens viikolla ois tarkotus käydä tutustuun saikulle. Meen tuttujen kanssa kun is viimeks tympiinsty niin että piti kesken pois lähteä. En siis kerenny koko saliin tutustua muuten kuin silloin h- hetkellä mistä ei jääny paljon mieleen. Jos nyt osais sitten kokeilla niitä jakkaroita yms.

Ja saanpahan ainakin muutaman tunnin itekseni.

Unohdin viimeks sanoo että totesi th että on vaavi pääalaspäin mutta heiluu vielä, eli hyvältä näyttää että tulis oikeinpäin ulos.

Onneks ei enää närästä!

Pilponaatti 34+3

Vierailija
11/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäitee, huhuuu!!!! heti tahtoo kuulla voinnista, tulehan kertomaan.

Mulla on tänään klo 13 se äitiyspoli käynti perätilan vuoksi. Jännittää! Toivottavasti lääkäri ei ole mikään natsi, joka pakottaa synnyttämään perätilassa. Tämä on minun ensimmäinen raskaus ja aiemmin kärsin synnytyspelosta. Olen siitä päässyt eroon raskausaikana, mutta perätilasynnytys kuulostaa aika hardcorelta. Ei kai ne mua voi pakottaa. Siinä kun on kaiken maailman riskejä vauvallekin.. Onhan niitä riskejä toki sektiossakin, mutta siinä ne kohdistuu lähinnä minuun. No, tänään moni asia selviää!

Yö meni mukavasti, jo toinen hyvä yö putkeen. Tässä on jokin koira haudattuna...

Sumuista ja syksyistä (ainakin Hki) päivää toivottavat

Noema ja Onni 35+5

Vierailija
12/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä aikaa, kun olen viimeksi pinoutunut, vaikka muiden kuulumiset tulee luettua tarkkaan. Yleensä vielä aina nukunkin tähän aikaan, mut tänä aamuna kiirehdin labraan heti aamusta. Jotenkin sellanen tunne, et ois tulehdusta, nii parashan sen on tarkistaa.

Mä en varsinaisesti ole ollu itkuherkkä, tai en siis itke. Mut lähellä on, ihan pienet jutut saa melkein kyynelehtiin. Mut mua ennemminkin ärsyttää monet asiat, ja suutun asioista, joilla ei ole mitään merkitystä mulle, tai vaikka joku toinen tarkoittas pelkkää hyvää. Yks ilta meni pilalle, kun telkkarissa joku kuori perunoita väärin (mun mielestä väärin)...

(.) kaikki yhä melko jees. Mut yöt on melkoista valvomista ja vessassajuoksua. Ja vihloo, oletan niiden olevan liitoskipuja. Välillä ei voi seistä/kävellä. Mut supistuksia ei ole oikein ollut *koputtaa puuta*.

Hyvää viikonloppua kaikille ja jospa se rapuäiti ilmaantuisi kertomaan kuulumisiaan =)

rv 33+3

Vierailija
13/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitampa viestiä, vaikka eipä tässä ihmeitä ole tapahtunut. Yö oli taas levollinen, kun nappasin illalla nukahtamislääkkeen, pari yötä taaksepäin en sitten nukkunutkaan kun supisteli tiuhaan ja kivuliaasti, tuo lääke näköjään poistaa supparit tai sitten niitä ei tunne, mutta välillä on pakko nukkuakin.

Ei olisi enään montaa päivää, olen heittänyt jo aamukamman kehiib, vielä 18 pv sektioon, toivottavasti pysyy sisällä siihen asti ja kaikki menee rauhallisesti ja hyvin. Edellinen kun oli sitä hässäkkää, joka päätyi kiireelliseen sektioon lopulta, niin nyt ei toivoisi samaa. Kotona saisi rauhassa aamulla suihkussa käydä ja sitten pakata kassin ja lähteä sairaalaan.

Päivät menee omia aikojaan, en saa liikkua missään, joten alkaa kohta nämä seinät kaatua päälle, olen yrittänyt ulkona istuksia, että saan raitista ilmaa ja kirjoja olen lukenut varmaan vuosien edestä, mutta kun ei oikein jaksa eikä pysty tehdä mitään.

Mä olen kanssa nähnyt unia vauvasta, viime yönä mä sitten ekaa kertaa imetin sitä, ja vauva tokas et " hyi minkä makusta!" mä siihen yritin, että ota vaan lisää niin totut makuun ja meni vähän aikaa ja vauva taas tokas " no eipä hullumpaa" . Mua nauratti kun mä heräsin, et johan, nyt nää vauvat on sit alkaneet jutella jo heti synnyttyään, mielenkiintoista.

Hyvää viikonloppua kaikille!

36+4

Vierailija
14/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun yöt menee valvoessa. Nukahdan kyllä illalla heti sänkyyn mentyäni, mutta ekan veskireissun jälkeen ei uni enää tule millään. Ajatukset vilestää päässä vähän turhan sukkelaan. Viime yönäkin pohdin synnyttämään lähtöä... Ja siten rupes pistään tai vihlomaan oikealle puolelle massua ja tais muutama supistuskin tulla. Ei kyllä mitään kivuliaita... Kääntyminen oli yhtä tuskaa kun oikeeseen lonkkaan sattu ja tohon mahaan vihlo. Vihlonta meni onneks ohi! Sain sitten vielä hetken nukuttua kun mies lähti töihin.

Rapuäiti: Toivottavasti kaikki hyvin ja vielä pääsit kotia mahaa kasvattaan!

Itkuherkkä ollaan myös täällä. Keskiviikkona olin neuvolassa hyvissä ajoin ja luin kaksplus lehdestä jotain synnytyskertomuksia ja tippa linssissä. Hyvä etten itkemään ruvennut ihan kunnolla. Samoin kaikki pikkuasiat saa heti palan kurkkuun...

Masussa ei mitään uutta. Pientä mylläystä näin aamusella. Onneks illalla oli sembalot niin ei tarvii olla huolissaan.

Nyt jotain touhuileen tällekkin päivälle!

Hertta ja Vauveli rv 37+1

Vierailija
15/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on ollut jo pidemmän aikaa rt:ssa ja selkä tuolla minun vasemmalla puolella, potkut on tuntuneet minun oikeassa kyljessä. Tässä asennossa se oli vielä maanantaina neuvolassa. Eilen sitten vauvan potkut alkoikin tuntea oikean kyljen sijaan vasemmalla kyljellä ja siellä ne tuntuu edelleen, eli vauva on tainnut vielä mahtua käänytymään....

Aamulla kun heräsin oli tunne, että koko masu on yön aikana kadonnut jonnekin... Mutta kyllähän se vielä tuossa on, tuntuu vain kuin se olisi laskeutunut entisestään. No, pitää kysyä mieheltä illalla kun kotiutuu onko sekin samaa mieltä....

Täälläkin itkeskeltiin eilinen ilta tuon lintuinfluenssan takia. Tuntuu että maailman loppu tulee ja kuollaan kaikki. Pelottaa. Minä kuulun vielä erääseen iskiryhmään ja olen aina syksyisin saanut influenssarokotteen. Nyt uutisissa kehoitettiin riskiryhmiin kuuluvia ottamaan ehdottomasti rokote. Kysyin neuvolasta tuosta rokotteesta ja siellä oltiin vähän sitä mieltä, että raskausaikana pitäisi yrittää välttää kaikkia rokotteita ellei niiden ottaminen ole ihan välttämätöntä. Viikon päästä on lääkäriveuvola, juttelen sitten lääkärin kanssa asiasta lisää. Pelottaa jos en voi ottaa rokotetta.... Onkohan kukaan muu samassa tilanteessa?

Tänään olisi luvassa vielä ainakin hieman vauvapyykin silittämistä, sitten ne alkaisi olla kohta jo käyttökunnossa.

Manna rv35

Vierailija
16/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitoperhonen: Se pakotus siellä persreiän seudulla kertoo supistuksista. Mulla esikoisen aikaan oli pakotusta just siellä ja sitten kun synnärille menin, niin sanoivat että sullahan supistaa. Mä luulin aikasemmin, että mulla on ilmakupla persreiässä että se ei tule sieltä pois.. :) Ukkokin oli ihan ällikällä että mitäs se puhuu...

Rapuäiti: Täällä odotellaan myös kuulumisia..

(.) Ensi viikolla olis neuvola. Viime kerralla kaikki oli ok ja sain lähetteen ä-polille synnytystapa-arviointiin. Supistuksia tulee myös tiuhaan tahtiin ja maha on jo melkoisesti laskeutunut. Lääkäri käynnillä oli jo paikat vähän avautuneet ( sormelle ) mitä lie tarkoittaneen..?

Taidan lähteä tässä ulkoilemaan kun on vielä hyvä ilma..

Kipe rv 36+1

Vierailija
17/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla suurin osa porukasta jo mammalomalla/saikulla, kun on näin vilkasta kirjoittelua jo aamupäivällä...

Mullakin on navanseutu arkana, yritän kotona pitää sitä paljaana ettei housut hiertäisi. Ja paljon joutuu rasvaamaan, kun kutiaa niin kovasti. Muutenkin olo alkaa olla aika kömpelö ja vaivainen.

Te joilla vauva punkee pyllyllään vatsan soikeaksi - ettei olisi supistuksista kyse? Mulla supistelut näkyy juuri niin, että masu menee mutkalle ja kovaksi. Supistukset on muutenkin lisääntynyt viime aikoina, mutta pystyasennossa niitä ei juuri huomaakaan. Makuullaan tuntuvat tosi ilkeiltä kyljessä ja selässä (sellaista menkkamaista jomotusta). Yölläkin heräilen niihin välillä ja yöllä sitä miettii jo hädissään että nytkö sitten tulee lähtö synnärille... Onneksi ensi viikolla on lääkäri, niin kuulee vähän mikä on tilanne.

Mukavaa viikonloppua!

Helis, 35+1

Vierailija
18/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tiedosta :) helpottaa kummasti kun tietää mistä kyse..joskus aiemmin myös puhuin et tulee paniikkihäiriöitä mut pah, ne onkin supistuksia, alkaa tuolta selänpuolelta ja sit siirtyy mahaan..on se jännä miten niitä voi tuntea niin monella eri tapaa..

viittaakohan tää kaikki siihen et synnytys ois likellä kun masukin on kovin alhaalla??

Vierailija
19/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas omituinen yö takana ja silmät ristissä vieläkin. Heräsin, kun kaveri möyrysi oikein toden teolla tuolla mahassa ja teki niin kipeetä ettei koskaan. Piti oikein ääneen voihkia. En ole varma, mutta ihan kuin olisi kääntänyt ittensä vihdoin " oikein päin" eli pää menosuuntaan:) Toivottavasti ei olis pelkkää toiveajattelua. Heräsin sitten 4.30 pirteenä kuin peipponen eikä uni enää tullut. Sitten otin tuossa tunnin päikkärit ja nyt on kuuppa aivan sekasin ja tosi väsynyt olo.

No, tämä päivä menee tällä tavalla. Eilen saatiin onneksi siivottua ja tänään kun jaksais vielä silitellä nuo loput vaatteet kaappiin, niin alkaa olla akuuteimmat tehty. Tosin vointi on kyllä ollut mitä erinomaisin eikä painakaan mihinkään ja mahakin on suht pieni joten näinköhän tää tulee lähimainkaan ajallaan. Ensi tiistaina on viisaampi, kun pääsee taas lääkäriin. Saa varmuuden miten päin siellä nyt sitten loppujen lopuksi ollaan.

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua. Sekä totta kai kaikille uusille äitiyslomalaisille mukavaa äitiyslomaa. Itsekin tänään virallisesti ekaa päivää äitiyslomalla, vaikkakin kesälomalla olen ollut nyt parisen viikkoa. Tarpeeseen on kyllä loma tullut. Tosin äitiyspäivärahapäätöstä ei ole vieläkään kuulunut, joka on musta tosi outoa. Täytynee vissiin alkaa soittelemaan, että mikä siellä maksaa.

Xtreme 35+0

Vierailija
20/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supisteluja supisteluja, menin illalla kympiltä nukkuun, yhden aikaan tuumailin, josko pitäs lähteä äippäpolille. Supisteli niin etten tienny miten päin olisin nukkunu. No menin kuumaan suihkuun vartiks ja sieltä tulles kattelin kellost tunnin verran kun supistukset tuli 7 min välein ja kesti 20-30 sekkaa. Jossain vaihees puol kolmen kieppeil helpotti, kun sain nukahdettua. Aamul soitin neuvolaan ja sain onneks lääkärinajan yhdeksi. Mies jäi pois töistä ja mä olen pötkötelly.l Nyt oli pakko nousta ylös kun tuntuu että vaakatasokaan ei jatkuvasti tee hyvää. Että tässä odottelen lääkäriä. Toivottavast ei paikat auennu, kun vauva vois viel kasvaa jonkinaikaa...

rv 34 + 2