Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMASSUJEN PERJANTAI¤¤¤

14.10.2005 |

Minä uneton täällä..Kaikki asiat pyörii päässä NIIN hurjaa vauhtia. Ei kellään ois pään tyhjennys pulveria? Sais ajatukset nollatua!:o)

Masuun ei ihmeempää. Siinähän tuo.

RAPU ÄITEE!!!!!!Odotin sun poli kuulumisia eilen? Ottivatkohan sisälle, kun susta ei kuulunut?

Odotellaan viikonloppua ja nautitaan siitä? Joohan? Mulla on joku hormoonimyrsky menossa, mietin kauheesti kaikkia asioita ja sit alkaa ahdistaa..Ei kiva.

Nyt yritän nukkumaan, palaillaan aamulla!!

Hormoonihirivö ja himpula rv 34 (uusi viikko ja uudet kujeet)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne moni tosiaan jo kerennyt heti aamupäivän aikana! Mukavaa vain. Saa lueskella miten teillä muilla sujuu.

Varis71, kyllä sai hymyilemään toi sun unitarinas. =)

xtreme, onnittelut äippäloman alkamisesta!! Ja muille kans joilla on hiljattain äitiysloma alkanut. Eiks ookkin ihanaa?

Rapuäitin kuulumisia kans odotellaan, toivottavasti vielä kotiin laskevat. ettei tarvi loppuaikaa sairaalassa olla. mun yks kaveri joutui 2 kk ennen laskettua aikaa sairaalaan, kun alkoi lapsivettä tulla. pitkäksi aika käy, kun se ei saa nousta makuulta kuin vessaan ja suihkussa käydä. :/

Manna25, mä kans yhtäkkiä huolestuin siitä lintuinfluenssasta eilen kun lueskelin uutisia. siellä sanottiin että muuttolintujen mukana saattaisi keväällä virusta tulla suomeenkin. ei siitä oo kuin pari viikkoa kun täälläkin kirjoitin et mua ei ainakaan moinen pelota yhtään =) noh, ei kai tässä auta panikoida etukäteen, kun ei vielä oo mitään suomessa sattunut. jotenkin on kai niin herkällä tuulellakin, että tekee sit kärpäsistä härkäsiä ja itkuherkkyyttä löytyy täältäkin...

tein miehelle isyyspakkauksen. eilen ostelin siihen juttuja ja tänään pakkasin. vien siskon luo säilöön, että pysyy salassa ja piilossa. ajattelin antaa sit joko isänpäivänä, tai kun vauva syntyy, riippuen kumpi nyt sit tulee aikaisemmin.

oma olo on ollut vähän väsy, ja nyt alkanut tulla suppareita enemmän. koko eilispäivän ja jo edellisillan ja yön supisteli aika tiuhaan, ei kovin kipeästi, mut sillei et tuntui. pitäis kai koittaa levätä vähän enemmän, mut kun alkuviikosta pitäisi muuttaa ja vielä on tavaraa pakkaamatta. nii ei vaan voi pelkästään pötkötellä. hirrrrveesti on hommaa.

no nyt tulee jo romaani, joten lopettelen tältä erää. Hyvää viikonloppua kaikille!!

gerda 35+2

Vierailija
22/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa,vihdoinkin lupasi viikonlopusta alkaen viileämpää ilmaa.tykkään talven tulosta aivan hulluna,ei oo ihanampaa ku ensimmäiset lumisateet.ja sit osasyynä on tää karmee hikoilu koko ajan..muut meillä palelee ja mä kuljen melkein alasti sisällä.

meillä oli täällä oikein ihana eilisilta.äiti ja tyttö itki molemmat.jostain kumman syystä meidän esikoinen ei tykkää kakata pönttöön vaan housuun.on ollu kesästä asti kuiva ja silloin vielä kakkasikin pottaan mut nyt ei halua enää.aina housuun ja monta kertaa päivässä.eilen siis jälleen ja sit jo pissasikin housuun eikä ollu yhtään puhtaita pikkuhousuja ku kaikki oli pyykissä.siitäkös tämä itku-ja hermoherkkä mamma riemastui ja mekastin tytölle niin että alkoi itkemään ja sit itki äitikin huonoa oloaan kun tuli huudettua! loppuis jo tämä raskaaana olo! toivottavasti olo hieman tasoittuu sitten kun saa vaavin maailmaan.ukollekkin jo sanoin että sen ois varmaan parempi muuttaa esikoisen kanssa loppuajaksi ensi-ja turvakotiin etteivät saa traumoja..

kaikilla tuntuu jo kovasti supistelevan, mulla ei yhtään.ei kyllä supistellut esikoiseltakaan. kyllä mulla kohtu sillain kovettuu monta kertaa päivässä ja kun hieman hiljentää niin se löysää hetken päästä,mutta eipä ne vaivaa mua.mulla on tuo masu aikasten pieni ja musta tuntuu niinku räjähtäisin.vatsanahka on tosi tiukalla.ei voi syödä kuin pieniä annoksia kerrallan.

ja vali vali vali..

iloista loppuaikaa kaikille!

sherry ja masu (mä oon tosi huono muistaan näitä viikkoja..mutta la 25.11.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee hurjaa vauhtia eteenpäin.

Enää reilu 3 viikkoa laskettuun.

Suppareita on alkanut tulemaan. Ihanasti alkaa selän poltolla ja siirtyy sitten mahan puolelle.

Vointi on kyllä edelleen hyvä. Koiran kanssa teen joka aamu sen tunnin lenkin. Välillä matkallisesti on lyhyempi kun tää meno hidastuu...

Pinnikseen pitäisi lähteä ostamaan patjaa Etolasta. On sellanen 70-luvun sänky, et siihen ei standardia ole.

Mutta nyt jatkamaan hommia, tulee lautasantennin asentaja ihan kohta ja sit näkyy sairaasti kaikkea kivaa!

eve ja baby koo 36+5

Vierailija
24/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kaikkien kuulumisia ja vielä eilen ja tänään tosi runsaasti viestejä. Helpottaa omaa mieltä kun monilla samalaisia vaivoja ja ajatuksia kuin itsellä. Lähinnä viime päivät olen ihmetellyt vauvan vähentyneitä liikkeitä, mutta kun muillakin niin ilmeisesti ei sitten mahdu enää jytäilemään niin kovasti. Välillä tosin tuntuu, että tekee jotain venyttelyharjoituksia kun ilmeisesti kädet käy tuolla alapäässä ja kyljestä meinaa jalat tulla samaanaikaan läpi.

Tän vikan työviikon olen ollut saikulla väsymyksen takia. Hb ihan ok, mutta katkonaiset ja huonosti nukutut yöt rassaa, ihmettelen mistä niitä voimia sitten vauvaelämään löytyy kun nyt tuntuu näin vetämättömälle, mutta eiköhän luonto hoida. Ens viikolla synnytystapa-arvioon, jännittää vaikka todennäköisesti on sektio edessä etisen istukan takia, jos ei nyt ihmeitä kahdessa viikossa ole tapahtunut. Toivottavasti kaikille kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Vierailija
25/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ihan omanapsesti ilmoittelen että ottivathan ne miut sisään sinne osastolle kun alapaineet olivat ekamittauksella 110 ja toisella 117.... Yö seurailtiin miun ja vauvan vointia ja äskön päästivät pois käskynä levätä totaalisesti " paremmille" viikoille. Kuulemma jos siten ihan levolla pärjättäs ja käynnisteltäs jos uudelleen nousevat.

Vaavi painoi 2700 gr. Kovin liikkui vilkkaasti ja kaikki siis vaavilla hyvin. Ens perjantaina ois seuraava poliaika, ktg-käyrä ja lääkäri. Joka päivä pitää mitata paineet aamuin illoin =/. Tämmöistä mutkaa matkaan tänne. No näinpähän vauvoja =). Tänä aamuna just tapasin sellasen 2700 gr painavan vaavin ja voi että oli pikkunen =' ).

Nyt sit aion tuossa mennä lepäämään, toivottavasti teillä muilla on asiat ok kun en ehtinyt/jaksanut lukasta kun ootta niin reippaasti kirjuuttaneet =).

Rapuäiti ja neiti-Tööpöskä 36+2

Vierailija
26/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on taas viikonloppu edessä.

Rapuäiti: Kiva että vielä kotosalle päästivät. Mukavampihan sitä kotona on olla kuin sairaalassa.

Omaan masuun kuuluu suppareita suppareita ja suppareita. Selkää vihloo, mutta ei tarpeeksi että voisi synnärille lähteä näytille. Masukin kovettuu pienestäkin rasituksesta. Seuraava neuvola on vasta viikon päästä. Täti oli viimeksi sitä mieltä että saapi nähdä olenko seuraavan neuvola-ajan aikaan jo synnyttämässä. Jotenkin en jaksa uskoa että ihan vielä silloin jakaudun (vaikka en kyllä pahitteeksikaan pistäisi). Supistelee kuitenkin vain ihan kiusallaan hamaan yliaikaisuuteen saakka.

Itkuherkkyyttä on täälläkin havaittu. Ei tarvitse mitään ihmeellistä tapahtua niin johan alkaa silmät vuotamaan.

Ei vaan. Pitää mennä jatkamaan kaappien siivousta kun lapset ovat päikkäreillä. Saa senkin työn tehtyä kaikessa rauhassa ilman kahta " apulaista" .

Muska rv 37+3

Vierailija
27/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä kirjoittelee uusi, ennen pinoutumaton marrasäiti.

Mutta nyt oli pakko kirjoittaa, kun joku kyseli siitä influenssarokotteesta. Eli soitin juuri tänään Husin teratologiseen tietopalveluun (eli palveluun, joka on erikoistunut niihin aineisiin, jotka saattavat olla vaarallisia raskaana oleville tai imettäville äideille) ja siellä oltiin sitä mieltä, ettei tästä rokotteesta ole mitään haitta 2. tai 3. raskauskolmanneksella. Eli ihan hyvillä mielen voi ottaa tämän rokotteen.

Terveisin Terhi + poika 35+2

Vierailija
28/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän perhe pakkautuu tänään autoon ja suunnataan anoppilaan 200km päähän viikonlopun viettoon. Vielä kerran ehtii sielläkin käydä.

Tulin kaupungilta, piti käydä Stockan hulluilla päivillä. Hullua se meno kyllä on, ihmiset ostaa hullunkiilto silmissä tavaraa vaikka todellisuudessa ne ei ees oo mitään superalennuksia. Monessa tuotteessa jotain 50 senttiä - 3 euroa. Ite kattelin vauvaosastoa, ja esim. Emman flleece-huopa oli superalennuksessa 6.50e ja just eilen katoin Lastentarvikkeessa samaa huopaa hintaan 6e, että se niistä alennuksista. Hullut päivät voipi olla ihan sopiva nimitys kyseiselle tapahtumalle ;) Ite kävin henkkamaukalla, niitten lastenvaateosasto on jotenkin niin mun makuun. Aina pakko ostaa jotain, nytkin jäi samettinen 62cm keltainen ankkakuvioitu setti mukaan.

(.):ssa ei ihmeempiä. Hiljaisemmaksi tuntuu kaveri käyvän, joskin sitten kun liikkuu niin liikkeet alkaa tuntua melkoisen ikäviltä. On voimaa millä punkaa takapuolta ja raajoja eri suuntiin, tuntuu että poksahtaa maha halki. Supistuksista ei vielä tietoakaan. Ens viikolla neuvola taas, sitäpä ootellessa.

Kitty rv 35+1

Vierailija
29/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sanottiin tänään, että painoarvio tehdään vaan jos sf-mitta menee käyrien ylä- tai alapuolelle. Meikäläisellä se keikkuu kivasti ihan siinä keskiarvokäyrällä, joten ketään ei kiinnosta paljonko vauva painaa. Muutenkin on vähän orpo olo kun ei mitään synnytystapa-arviota tms olla tehty eikä tulla tekemäänkään. Eräällä tutulla oli liian kapea lantio ja synnytti sektiolla. Mistähän pirusta saisin selville millainen lantio minulla on kun kukaan ei tutki? Ei no, täytyishän sitä luottaa ammattilaisiin, eli terkkaan ja lääkäriin, mutta kun ilkeästi vaan tuntuu, että meidän neuvolalla ei oikein ole resursseja mihinkään, tilatkin ovat niin ahtaat ja ankeat.

Neitoperhonen, millaisia vaikutelmia sinulla on meidän neuvolasta? Taidettiin olla eilen samassa valmennuksessa :), minä olin se, jonka mies räpläsi kännykkää koko ajan. Ehkä tapaamme MLL:n perhekahvilassa torstaisin? Olin siellä eilen, ihan mukavaa porukkaa tuntui olevan. Olin ainoa isomahainen, kaikilla muilla oli vauvat jo.

Verenpaine on kohollaan ja koko ajan hengästynyt olo. Täytyypä mennä lepäilemään. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Olan ja masunasu 35+6

Vierailija
30/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on nyt sitten varmistettu olevan perätilassa.

Antoivat uuden ajan tiistaille, jossa tehdään tarkemmat kokeet ja sitten yritetään kääntää. Apua. Mua ahdistaa ihan kamalasti se kääntäminen. Kätilö sanoi, että voin kyllä siitä kieltäytyä, eikä käynti ole silti turha. Siellä kun sitten suunnitellaan sitä synnytystäkin. Perätilassa en aio synnyttää, joten sektioon menee ellei käänny. Yrittivät kyllä markkinoida mulle perätilasynnytystä, mutta en innostunut. Tämä on kuitenkin ensimmäinen synnytykseni. Ajattelin, että saavat vähän koittaa kääntää ja jos ei lähde kääntymään, niin antaa olla.

Kamalasti alkoi supistaa kun kätilö koplaili kovakouraisesti masua. Ihmetteli itsekin, kun niin kovin supisti. Onko se nyt joku ihme! Maha on ihan herkkänä jo muutenkin ja sitten joku alkaa oikein kaivamaan tuolta alamahasta. Lopussa alkoi tulla oikein kivuliaita suppareita ja lopetettiin siihen.

Ihanaa oli nähdä vauva ultrasta! Siellä se pikku sydän pompotti =) Kovasti harjoitteli hengittämistä pieni.

Nyt lepäilemään, josko tämä supistelu rauhoittuisi.

Noema ja Onni 35+5

Vierailija
31/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et usko kuinka paljon tuo saamasi tieto helpotti.

Vierailija
32/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

empä ole kolmeen viikkoon käynytkään pinoilemassa, kun olen ollut reissussa ja nyt alkuviikosta palasin takaisin Hesaan. Tuntuu, että marrasmassuja on tullut vain lisää ja lisää, mikä hauskaa. Kuumeisesti tässä odotellaan, että kenenkä synnytyskertomukset alkavat pian näkyä :) Itselläni ei muuta uutta kuin lisää vain supistuksia, jotka toisinaan kipeitä. Paikat kuitenkin ok, mutta sellainen tunne on, että masuasukas olisi tulossa aiemminkin kuin laskettuna aikana. Vielä olisi hyvä muutama viikko pysyä sisällä. Esikoinen syntyi 37+5 ja oli 2700g ja syönnin ja koon puolesta alkuvaihe oli aika rankkaa mulle, joten sinne asti ainakin toivon pysyvän yhdessä kasassa.

tuppis ja mörriäinen 34+2

Vierailija
33/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pahemmin ehtinyt edes käydä täällä lukemassa kuulumisia. On ollut neuvolaa, labrakäyntejä, haikaranpesän valmennus ja synnytyssuunnittelu, käytiin varaamassa meille x-adventuren tuplarattaat (huimaa, ekat kaupasta ostetut UUDET rattaat ja neljäs vauva siis tulossa ), uutta autoa kierretty miljoonasta autokaupasta, haettiin kummityttö kahdeksi päiväksi kylään ja on kovasti yritetty antaa lapsille aikaa näin miehen vapaa viikolla.

Tuli yhtäkkiä hirveä kiire tehdä kaikkea kun tajusi, että ihan just tää vauva syntyy, koko ajan supistaa niin pirusti, että voi tosiaan tulla milloin vain. Sairaalakassia olen jo hiljalleen laittanut valmiiksi, vauvanvaatteita viikkaillut esiin, lastenhuoneita kovasti laitettu valmiiksi uutta tulokasta varten, kämppää siihen kuntoon, että kun lähtö tulee niin tänne kehtaa jonkun päästää sisälle. Pakkaseen on leivottu tulevia vieraskahvitteluita varten vaikka mitä, ruokiakin olen tehnyt pakkaseen valmiiksi. Jotenkin on kauheasti sellainen olo, että hirveästi pitäisi laittaa kaikkea valmiiksi ja on kauhea kiire, sitten illat onkin aivan kuollut olo ja joka paikkaa kolottaa. Ainakin aika on kulunut suht sukkelaan.

Muuten olo on tosi rankka, nukkuminen on yhä edelleen vaikeaa, syketaso yhä edelleen korkea, supistaa aivan tauotta ja vauva painaa niin alhaalla, että supistukset painavat tosi pahasti häntä-ja ristiluuhun. Mutta vauvan pitäisi silti voida ihan hyvin, painoarvio oli maanantaina reilusti yli kolmen kilon ja maha on hervottoman kokoinen.

mutta ei kun taas hommiin, pitäisi saada tänään parin viikon pyykit silitettyä. Kovasti jo synnytystä odotteleva

romena ja elias 35+5

Vierailija
34/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa olin aamulla ja kaikki kunnossa. Yläpainé oli matalampi kuin rapuäitin alapaine eli 101/62. No viimeks ei ollu sitäkään. Eipä ihme kun seisoessa huippaa. Mutta parempi nuo matalat kuin korkeat. Ihana oli taas kuulla pienen sydämen jumputtavan :) Painoakin oli tullut peräti 200 g ;)

Ja tsemppiä rapuäitille ja lepoa!

Eilen illalla vauva potki niin kovaa, että veden loiske kuului vatsanpeitteiden läpi. En ole kyllä koskaan moista nähnyt/kuullut. Ja napsui ja paukkui. aattelin, että johan siinä kohta kalvot pamahtaa, mutta kestivät sentään ;) Hurja oli meno.

Ja sitten raahauduin vielä Hulluille päiville yksien gore tex kenkien takia eikä siellä ollut enää mun kokoa :( No tytön huoneeseen ostin Immosen taulun ja sit tytölle pentikin nallelautasen ja jotain pientä. Ja olin ihan poikki ja suppas kun pääsin kotiin. Huh huijaa. Ja joogaan pitäs vielä mennä tai olla jo menossa ja täällä vaan kökin.

Mutta hyvät viikonloput kaikille :)

Masu rv 37+1

Vierailija
35/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tuoosa että laskettuun olis tasan 20 päivää...huiiih....

No eilen illalla tuli taas kuukautiskipuja, (varmaankin niitä supisteluja) pitivät hereill' ä ihan. Kolmas raskaus eikä muista miltä tuntuu supistelut..jotenkin hämärästi muistaa et mulla supistelut tuntu enemmän selässä. Niin kuin nytte on tuntunut. Hitto ajatukset jotenkin harhailee sori.

Eilen kävin labrassa. paastosokeri?? kuiteski 12h tuntia syömättä. Ihmeen hyvin pystyin, ei alkanu heikottamaan. Niin arvo oli 4,2 tai 4,8 eli ei mitään hätää.

Tänään seikkailtiin Kuopiossa. Oltiin mieheni kanssa kahdestaan, oli mukavaa. Vaikkaki askel oli hidasta....Kävin tiimarissa, ah, minun taivas. Kaikkee kivaa piti ostaa. Tykkään askarrella kaikkia juttua. Tehä kortteja, kransseja jne, jne. Niin ja ostin kengät, voih, minullahan niitä ei ole ennestään ;).

Kaikki olis valmiina vauvan tuloon. En ole ostanu tuttia enkä tuttipulloja valmiiksi. Ostan sitte jos käy niin et maitoo ei tule tai ei rauhoitu ilman tuttia.

Seuraava neuvola olis vasta 25. 10. Täällä vie yhen viikon ne influenssa rokotukset. Toivotaan että lintuinfluenssa ei tule suomeen. En tiiä onko sitä turvassa täälläkään, savossa.

Nyt mie lopettelen että kaikille marrasmasuille hyvää viikonloppua!!

Eija ja eemeli 37+1

Vierailija
36/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kanssasisaret.

Tunnustan jo kuukausia olleeni koukussa marrasmammojen kuulumisiin. Itse olen vain heikko suoltamaan tuota tekstiä. Nyt oli pakko, koska ihmetyttää MIHIN ON HÄVINNYT PYLLERÖINEN???

Pylleröisen totaalinen hiljaisuus on tällä viikolla ihmetyttänyt. Toivottavasti kaikki ok?

Tämä on kyllä jännittävää aikaa. Kateellisena luen muiden supisteluista (itselläni niitä ei ole) ym. lähenevästä. Itselläni on laskettu aika 8.11, mutta yli menee kuiteski :( Ja voi varjele kyllä minäkin olin täällä aamutuimaan etsiskelemässä rapuäidin kuulumisia.

Jos hiukan kertoisin itsestäni, niin olen 32 v Etelä-Suomessa asusteleva tuiki tavallinen vaimo ja 4,5 v tyttären äiti. Kakkosta yritettiin pitkään, ja yksi kohdun ulkoinen tässä takana, joka oli mulle tosi rankka juttu. Nyt odottelemme pikkusiskoa kuumeisesti saapuvaksi. Tänään oli neuvola, verenpaine vähän koholla, turvotusta kovasti ja pissassa valkuaista. Nyt ensi maanantaina antamaan bakteeripissanäyte ja tiistaina äippäpolille. Sf-mitta oli 32 cm ja vauva vihdoin kääntynyt, mutta ei laskeutunut eikä kiinnittynyt. Iskohkoa, noin 4 kg vauvelia odotellaan, ensi tiistaina asia selvinnee tarkemmin.

Painon kanssa olen ollut tarkkana (lue: juonut 2-3 litraa vettä/pvä, mutta kyllä herkutellut:)) kun tuo BMI kauniisti sanottuna äärimmäisen korkea. Nyt sitä on tullut 3,8 kg alusta asti. No epäilemättä tässä on neljä rankkaa viikkoa vielä edessä, ja nyt tahti oli jo 550 g/viikko.

Hyviä viikonloppuja kaikille, menossa mukana kaiken aikaa. Hieman taustaillen kuitenkin :)

Tiitu ja Maatuska rv 36 + 3

Vierailija
37/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerrottu, etta influenssarokotus on turvallinen sikiolle, jos sen ottaa 2. tai 3. kolmanneksella. Itse sain sen kaksi vuotta sitten raskaana ollessani ja ihan terve poika on...vahan villi, mutta rokotuksella tuskin osuutta asiaan :D

Itse ajattelin pyytaa rokotuksen ensi neuvolakaynnilla ja kysyn jos poikakin sen saisi 2-vuotis tarkastuksessa, mies taitaa sen saada tyopaikan kautta. Viime vuonna en ottanut rokotetta pojallekaan, kun taalla oli sen puutteesta niin suuri kohu. Ajattelin, etta kun terveita ollaan, niin menkoon ne meidan rokotteet, jollekin tosiaan sita tarvitsevalle. Nyt on vahan mieli muuttunut ja oisin asia mietityttaa. Nain siis jenkkilassa.

Vierailija
38/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäiti, kiitos kun kerroit tuossa aikaisemmassa pinossa miksi kannattaa mennä ambulanssilla sairaalaan jos vedet menee ja sikiö on perä-tai poikkitilassa tai pää ei ole kiinnittynyt! Nyt asia selvisi!

Hyviä vointeja Sinulle, mukavaa kuulla että pääsit kotiin sairaalasta!

Noema, mukavaa kun tulit kertomaan poliuutisia! Aika mielenkiintoista että siellä yritettiin markkinoida sitä perätilasynnytystä sinulle ensi-synnyttäjänä! Ymmärrän hyvin että et sitä toivo, minähän en ole myöskään yhtään kiinnostunut siitä, vaikka paikat ovatkin ns. kerran auenneet (no, se synnytys kuitenkin päätyi sektioon), tukea siihen olen kyllä saanut sekä neuvolan terveydenhoitajalta että myös sairaalan kätilöiltä(viimeistään tällä viikolla kun kävin tekemässä synnytyssunnitelman). Neuvoisin sinua kuitenkin ottamaan kumppanisi mukaan kääntöyritykseen tai sitten joku muu tukihenkilö ihan siltä varalta että synnytys saattaisi käynnistyä(harvinaista mutta mahdollista). On varmasti todella ikävää olla " yksin" sairaalassa jos näin käy. Täytyy kyllä myöntää, että kun luin tämän päivän kertomaasi, niin olen nyt entistä vakuuttuneempi, että en tahdo käännösyritystä, mikäli tämäkin vauveli on vielä poikittain tai perätilassa rv 37.

Mukavaa viikonloppua kaikille marrasmammoille!

t. kasperina

(rv34+2)

Vierailija
39/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin voidaan suht hyvin :)

Alkuviikolla oli neuvola, hb 111, paineet 131/80 ja vauvan sydänäänet tosi nopeet, tuosta syystä joudun sit ens viikon torstaina äippäpolille tarkastukseen ja mietitään käynnistystä sitten.

Juu vessassa saa yöllä rampata monta kertaa, tosin viime yönä ei tarvinnu nousta kertaakaan ja aamulla oli kyllä sitten herätessä jo hirmuinen hätä!

Taitaa tosiaan olla jo joidenkin marrasmasujen synnyttämään lähtö lähellä, kun supistelee ym... Saas nähdä kuka ottaa varaslähdön ensin!?

Tiia ja masukki 37+0

Vierailija
40/40 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti Jorvin osastolta. Eli sisäänhän sinne sitten jouduttiin toksemiaepäilyn takia. Keskiviikosta saakka olen siellä köllinyt ja nyt eka kotiloma. Taitaa olla tarkkailua sitten edessä loppuaika, ellein oireet pahene, toivotaan ettei. Saan kuitenkin vastaisuudessakin (toivottavasti) olla yöt kotona.

Kyllä tuntuu jo aika moni olevan lähtökuopissaan! Saa nähdä kuinka monta lokavauvaa tulee...

Mukavia odotteluhetkiä kaikille!

Sankku ja asukitx2 34+5