Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä totta että heti kun lapsi 18v,perhe näyttää ulko-ovea?

Vierailija
22.09.2010 |

Siis muuttaako kaikki tosiaan heti täysikäiseksi tultuaan pois kotoa?

Meidän muksut voi mun puolesta asua vaikka 22vuotiaaksi kotoa.

Muuttaako se neljä vuotta jotain?Kova kiire juhlimaan vai?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapsenne eivät taida vielä olla poismuuttoiässä? Meidän nuori muutti 17-vuotiaana samoin kuin yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki hänen kaverinsa sosioekonomiseen taustaan ja opiskelupaikkaan (lukio vai amis) katsomatta. Myös ystävieni lapset ovat joka ainut muuttaneet omasta aloitteestaan joko viimeistään 18-vuotispäivän jälkeen tai tultuaan ylioppilaaksi.

Tuntuuhan se aikaiselta, en kiistä. Mutta kyse ei ole siitä, että me ajaisimme nuoren ulos. Meillä olisi saanut asua ilmaiseksi, tilaa, ruokaa yms. riitti. Nyt nuoremme tosin opiskelee toisella paikkakunnalla, joten senkään takia ei enää voi asua kotona.

Vierailija
22/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 19-vuotiaana. Maksoin 200mk kuukaudessa äidille ja isälle asumisesta ja ruuasta. Mielestäni se oli ihan reilua.

Tätä samaa aion noudattaa omien lasteni kohdalla. Mikäli lapsi menee töihin, kuuluu hänen osallistua talouskuluihin ja kotitöihin. Lisäksi niin kauan kuin kotona asuu on ilmoitusvelvollinen menemisistään. Tämä saattaa innoittaa muuttamaan omaan kotiin, jossa ei ole mitään valvontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana pihalle.

Vierailija
24/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin sitten ekana yliopistovuonna, taisin olla 19 tai 20, en muista tarkkaan.

Vierailija
25/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa omilleen heti intin jälkeen. Eli noin 20-vuotiaana.

Vierailija
26/32 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 16 vuotias ja asun omassa kodissani. ei se loppujen lopuksi kovin vaikeaa ole, kunhan käy töissä lukion lisäksi ja löytyy tahdonvoimaa. ennemmin asun nykyisesssä vuokrayksiössäni, kuin oman faijani kanssa saman katon alla, joka päivä sai kuunnella turhaa valitusta siitä kun on uusavuton paska jne. no, minäpä näytin etten ole uusavuton paska ja muutin pois.

Vierailija
27/32 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pyöriä vanhempiensa jaloissa.

Vierailija
28/32 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 16 vuotias ja asun omassa kodissani. ei se loppujen lopuksi kovin vaikeaa ole, kunhan käy töissä lukion lisäksi ja löytyy tahdonvoimaa. ennemmin asun nykyisesssä vuokrayksiössäni, kuin oman faijani kanssa saman katon alla, joka päivä sai kuunnella turhaa valitusta siitä kun on uusavuton paska jne. no, minäpä näytin etten ole uusavuton paska ja muutin pois.

eli yhteiskunta maksaa.

Vierailija
29/32 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäntöä kauhistellaan.

Vierailija
30/32 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukion ja armeijan jälkeen sitten, kun opiskelupaikka on saatu. Itse asiassa vanhempi muuttikin tänä syksynä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

Vierailija
31/32 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei rahaa pyydetä, poikkeuksena:

-Vanhemmat todella köyhiä ja nuori tienaa mukavasti.

-Vanhemmat pyytävät pienen nimellisen summan, tyyliin 100€/kk ja kun nuori muuttaa omilleen vanhemmat antavat tuon rahan hänelle esim. takuuvuokraan (ja nuorelle selviää vasta tässä vaiheessa että maksamansa "vuokra" on säästetty hänelle itselleen)

Ja tottakai asiaan kuuluu että _työssäkäyvä_ nuori huolehtii itse kaikki kulut mahdollisista autokuluista kännykkälaskuun ja maksaa itse vaatteensa ja jos esim- äiti pyytää satunnaisesti käymään kaupassa niin maksaa omasta pussista ostokset.

Mutta jos nuori on opiskelija/armeijassa niin vanhemmat maksavat, sillä se opintotuki/päiväraha +mahdolliset lisätulot jostain ei ole paljoa.

Vierailija
32/32 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelemaan on ainakin johonkin mentävä ja sitä kautta EHKÄ muutettava pois kotoa, mutta ei välttämättä. Tokihan lapsia avustetaan sitten tarpeen tullen. Siellä etelässähän ne asuukin kolmikymppisiksi kotona kun ei ole varaa omaan asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi