Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä totta että heti kun lapsi 18v,perhe näyttää ulko-ovea?

Vierailija
22.09.2010 |

Siis muuttaako kaikki tosiaan heti täysikäiseksi tultuaan pois kotoa?

Meidän muksut voi mun puolesta asua vaikka 22vuotiaaksi kotoa.

Muuttaako se neljä vuotta jotain?Kova kiire juhlimaan vai?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen kyllä kuullut että monien mielestä lapsen pitää muuttaa pois kun on täysi-ikäinen. En sitten tiedä kuinka tiukasti siitä pidetään kiinni.

Vierailija
2/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävyyksiin jos muuttaa liian aikaisin pois kotoa.Siis vaikka olisi 18v.Moni voi ajautua vaikka juopottelemaan tai käyttämään huumeita.

Itse en omiani pistä ulos,ennen kuin heillä jotain tuloja!!!Enkä tarkoita mitään tukia vaan ihan töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun kirjoiteusten jälkeinen opiskelupaikka on selvillä. En "näytä niille ovea" jos eivät ole valmiita lähtemään, mutta kyllä todellakin kannustan että aloittaisivat itsenäisen elämän.

Kesken lukion en missään nimessä yritä niitä heivata pois, ja mikäli ovat vaihto-oppilaana ulkomailla lukion aikana, tulevat olemaan lähemmäs 20-vuotiaita lukiosta päästyään.

Vierailija
4/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asua, mutta heti kun olin kirjoittanut alettiin perimään vuokraa. Eihän se ollut kuin 400 markkaa kuussa, mutta nopeutti ja helpotti lähtöpäätöstä :-)

Vierailija
5/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa 20-21v.Joten en antaisi ainakaan pojan muuttaa pois kuin vasta myöhemmin.

Vierailija
6/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä täysi-ikäinen on velvollinen itsestään huolehtimaan mahdollisimman pitkälle.

20-vuotiasta ei ole vanhemmilla enää mikään velvollisuus "hyysätä", hyvähän se on opetella jo itsenäiseksi.

Vierailija
7/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä,mutta yksin en antaisi vielä muuttaa!

Vierailija
8/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona opiskelun ajan ja armeijankin, elleivät sitten pariudu ja iske kuume omaan asuntoon.

Tietysti lähteä saa jos itse haluaa. En suinkaan estelekään.

Vierailija
9/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ovi heilahtaa heti kun 18v tuleet täyteen ja uskon sen.

Tosin tuo lapsi on erittäin tervetullut meille tuolloin asumaan. Olen yrittänyt sitä jo moneen otteeseen, et muuttais meille. Mut ei se käy. Meins ilmainen lapsenlikka ja elärit ja lapsilisät.

Nytkin ostin tuolle lapselle 150 eruolla vaatetta yms kun ei kotoa saa mitään.

Vierailija
10/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kuin sulla olisi joku eläin jota jaksat katsella aikasi ja kun alkaa kyllästyttää,potkit pois!Keksit syyn lopettaa!

Ei se noin toimi.Kyllä olet tietyllä tavalla vastuussa lapsistasi,ellet halua saada idiootin vanhemman leimaa joka ei auta missään jne.

Muistahan sinäkin se että tulet joskus vanhaksi ja olettavasti haluat että joku tulee vanhainkotiin sinua katsomaan,tuskin se hyyssätty 20v tulee..

Vierailija
11/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 20v,sitten äiti vaan sanoi että haluaa elää itsekseen.Muutin pois.Isää näin harvoin.Hänellä taas ei rahaa joten ei sieltäkään apuja tullut.

Vierailija
12/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttaa kotoa kun täyttää 18v. Lähteepä vielä muille maille yliopistoon. Hieno asiahan se, mutta äidille tulee kylä suru puseroon.

Sisarukset jatkavat varmasti samaa rataa.

Vierailija
13/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut mittariin. Kyllä ja olen tähän pesäeroon jopa kannustanut. Ihanaa kun ei tartte viikonlopuisin odottella aamuyöstä kotiin ravintoloista, eikä katsella aikuisten sotkuja nurkissa.

Vierailija
14/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ja sitten vasta jonkun kanssa yhteen.

Yksin asuminen kasvattaa.

Meillä tosin lapset saavat asua niin kauan kuin asuvat, tilaa on vaikka kuinka.

hyvä,mutta yksin en antaisi vielä muuttaa!

Vierailija
15/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kuin sulla olisi joku eläin jota jaksat katsella aikasi ja kun alkaa kyllästyttää,potkit pois!Keksit syyn lopettaa!

Ei se noin toimi.Kyllä olet tietyllä tavalla vastuussa lapsistasi,ellet halua saada idiootin vanhemman leimaa joka ei auta missään jne.

Muistahan sinäkin se että tulet joskus vanhaksi ja olettavasti haluat että joku tulee vanhainkotiin sinua katsomaan,tuskin se hyyssätty 20v tulee..

Minä olen nimenomaan saanut kärkevää palautetta siitä että huolehtisin liikaa.

Ihan naurattaa tuo sun kommenttisi oikeastaan.

Mutta totuus on se , että sitä itsenäistymistä on todella hyvä harjoitella ajoissa. Vaikka sitten pikkuhiljaa kotona asuen mutta itsekin omista menoista ja asioista huolehtien. Meillä on näin toimittu ja kotoamuuttanutta ei ole hylätty vaan yhteyttä pidetään, neuvotaan ja autetaan edelleen.

T. se jonka mielestä 20-vuotiasta ei ole tarpeen "hyysätä"

Vierailija
16/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin liukuhihnalla mutta niita ei osata ja jakseta kasvattaa ja kun ovat 18v. niin 'parasta ennen' paiva tulee ja joutavat pois.

Vauvat vaan on niin ihania.

Vierailija
17/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka ekan opiskeluvuodenkin vielä. Kuitenkin aika todennäköistä, että haluavat kovasti muuttaa pois aika pian yo:ksi tulon jälkeen varsinkin, jos pääsevät opiskelemaan.

Vierailija
18/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä mamman helmoista, kun kerran olin jo AIKUINEN (juu, siihen maailman aikaan 19-vuotiaat olivat jo aikuisia, täysikäisiä eivätkä nykylaskutavan mukaan lapsia, kun nuoria näyttävät olevan kaikki alle 40-vuotiaat).

Ihmettelen kyllä miksi parikymppiset nuoret haluaisivat vielä roikkua vanhempiensa katon alla. Vanhin lapsi täyttää kohta 18 v, en ole osoittamassa ovea, mutta en myöskään vaivu epätoivoon, jos ilmoittaa haluavansa kokeilla omia siipiään.

Vierailija
19/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 16v. Ei herunut tippaakaan rahaa(asuin siis isän luona silloin). Mihin mahtoi elarit ja lapsilisät meikästä sitten mennä....

Noh, siitä oppineena en todellakaan aio heittää lapsia pihalle. Muuttavat omaan asuntoon sitten kuin haluavat (kunhan nyt ei ihan kolmikymppiseksi kotona asuta =D). Ja tietenkin apua yritän antaa niin paljon kuin mahdollista. Vieläkin kirpaisee muistella, millaista oli asua vieraassa kaupungissa ainoana omaisuutena pussillinen vaatteita.

Vierailija
20/32 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa 20-21v.Joten en antaisi ainakaan pojan muuttaa pois kuin vasta myöhemmin.

asuvat vielä siinä vaiheessa mamman helmoissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi