Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Afrikkalaiseen kultuuriin kuuluu se että mies lyö naista!

Vierailija
22.09.2010 |

Näin oli sanonut eräs afrikkalainen mies kaverilleni.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YKSI afikkalainen mies sanoo?

Minun mieheni on afrikkalainen, parjattu somalialainen vieläpä. Hän on mitä erinomaisin isä ja puoliso, mutta silti minulle sanotaan, että jos MINUN mieheni on hyvä mies, mitä kukaan ei voi kieltää, niin se ei tarkoita, että suurinosa somalialaisista olisi.

Eli pahassa voi yleistää, mutta hyvässä ei?

Jopa minä tajuan, että ihmiset ovat yksilöitä- hyvässä pahassa. Ei se mistä on kotoisin ratkaise sitä, onko hyvä vai huono ihminen. Yhtälailla tiedän hyviä ja huonoja suomalaisia miehiä, kuin somalialaisia samaten monenlaisia ja kaiken muunkin maalaisia.

Yksilö on se pointti, ei voi yleistää.

Toki jokainen arvottaa eri tavalla mikä on esim hyvä mies.

Minusta hyvä mies on sellainan, joka ei juo, eikä polta, ei käy baareissa, laittaa perheen aina ykköseksi, on oman osansa hoitovapaalla kotivanhempana, elättää perheensä, hoitaa tasa- arvoisesti kotia ja lapsia jne. Minulla tälläinen mies on.

Tosin eilen juuri juteltiin, että voisi sanoa. ett' mieheni on enemmän suomalainen kuin somalialainen, vaikka siellä on syntynyt. On asunut täällä yli puolet elämästään, puhuu erinomaista kieltä, on erinomaisesti sopeutunut yhteiskuntaan ja antaa siihen oman panoksensa, on hyvät työpaikat ja koulutus, omistusasunto hyvällä alueella, itseasiassa harvoin liikkuu maanmiestensä kanssa, mikä on oikeastaan sääli...Ei vaan ole aikaa työn ja perheen lisäksi...

Hän on omaksunut suomalaisesta kulttuurista onneksi vain hyvät asiat, ei niitä huonoja kuten juomista, tupakointia, väkivaltaa jne...

t. Kahden kulttuurin perheen äiti

Vierailija
42/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies ei ole mikään tyranni verrattuna afrikkalaiseen mieheen

mutta jos esim. suomalaisista sanotaan jotain tyhmää yleistystä, se on karmea vääryys, mutta esim. afrikkalaisia saa yleistää mielin määrin kun nehän ovat kaikki niin saman näköisiäkin mustine naamoinen!

NOT! XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartutetaan vaimoon tahallisesti HIV

Suomessa äijät panee pieniä lapsia ja jos ei täällä saa, mennään Thaimaahan.

Vierailija
44/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten huonossa jamassa nainen on siellä päin maailmaa. Perheväkivalta on enemmän sääntö kuin poikkeus eikä siihen puututa vaan se hyväksytään!

Vierailija
45/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu se, että mitään kritisismiä toisten kulttuurista ei saa esittää, ei vaikka se olisi päivänselvästi aiheesta. Varsinkaan eri väristen ihmisten kulttuuria ei saa sohia. Joka ikinen kommentti käännetään osoittamaan suomalaisten/pohjoismaalaisten/eurooppalaisten huonoja puolia, mikä jostain syystä on ihan ok.

Sitten nämä oman mamu-miehen puolustelijat ovat säälittävyyden huippu. Saattaisi kertoa hieman enemmän varmuudesta sekä itsetunnosta, jos jättäisi selittämättä kuinka se oma mies on niiiiiiiin hieno ja vain myöntää, että kyllä; Afrikan maissa on kulttuureja joihin kuuluu huonoja, noloja ja seksistisiä piirteitä, eikä sössöttää omasta täydellisestä miehestä.

Vierailija
46/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on paljon lapsivaimoja. enemmän siellä on pedofiilejä kuin täällä!

Vierailija
47/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään mun keksintöä ole. Mitä siitä sitten vois päätellä? Ihan turha tässä mua on haukkua!

-ap

Vierailija
48/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sinne Afrikan mantereelle.

Vierailija
49/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuksia vaikka Suomessa akat laittavatkin päät pensaisiin ja kieltävät ongelmien olemassaolon.

Vierailija
50/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten ja tyttölasten asiat on hyvin!

Vierailija
51/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu se, että mitään kritisismiä toisten kulttuurista ei saa esittää, ei vaikka se olisi päivänselvästi aiheesta. Varsinkaan eri väristen ihmisten kulttuuria ei saa sohia. Joka ikinen kommentti käännetään osoittamaan suomalaisten/pohjoismaalaisten/eurooppalaisten huonoja puolia, mikä jostain syystä on ihan ok. Sitten nämä oman mamu-miehen puolustelijat ovat säälittävyyden huippu. Saattaisi kertoa hieman enemmän varmuudesta sekä itsetunnosta, jos jättäisi selittämättä kuinka se oma mies on niiiiiiiin hieno ja vain myöntää, että kyllä; Afrikan maissa on kulttuureja joihin kuuluu huonoja, noloja ja seksistisiä piirteitä, eikä sössöttää omasta täydellisestä miehestä.

mutta pointti tässä oli,että ap puhuu afrikkalaisesta kulttuurista. Ei sellaista ole, luulisi jokaisen sivistyneen ihmisen ymmärtävän eron. Ap olisi voinut ottaa jonkun tietyn kulttuurin sieltä päin esimerkiksi, jutut olisivat varmasti olleet ihan toisenlaisia.

Minun sukulaisillani ei ole mitään käsitystä marokkolaisista tai somalialaisista ja maa jossa asuin, eroaa esim. E-Afrikasta kuin yö ja päivä toisistaan.

Vierailija
52/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoraiskaukset, lapsivaimot, lapsisotilaat, HIV jota miehet tahallaan levittävät, naisten ympärileikkaukset, julma ja naapurin hyväksymä perheväkivalta, tyttölasten kouluttamattomuus, terveydenhuollon olemattomuus, valistuksen puute...

Vierailija
53/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten ja tyttölasten asiat on hyvin!

Pieni maa, mutta naisia hakataan ja tapetaan, isät ja sedät panevat pikkutyttöjä jne.

Vierailija
54/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään miten tietämättömiä suomalaiset ovat!! Itse olen avioliitossa afrikalaisen kanssa ja ei meillä ainakaan mitään lyömistä ole! Älkää yleistäkö jos Afrikan kokoisesta maasta löytyy pikku heimo joka hyväksyy lyömistä tms. Meillä nimenomaan naista arvostetaan parisuhteessa ja enemmän kuin suomalaisessa parisuhteessa. Jos ette tiedä asioista mitään niin OLKAA HILJAA. Eikä suomalaisilla pitäisi olla mitään sananvaraa ku täällä kitataan viinaa joka vkl ja sit tapetaan vaimoja/miehiä.... Ota ensin asiasta selvää!!!

Vierailija
55/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan mikä maa eroaa siellä kuin yö ja päivä etelä-Afrikasta!

Onko maantiedon tunnit jääneet koulussa väliin?! Opettele ihan itse, voi olla hyötyäkin varsinkin tuon yleissivistyksen puolelle!

Vierailija
56/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten on usein Afrikassa? Että Suomessa saa hakata vaimoa ihan hyväksytysti kuten siellä tai että täällä hakattais ihan yhtä paljon? Älkää nyt jauhako kukkua! Kyllä suomalainen nainen on paratiisissa verrattuna sikäläiseen!

Vierailija
57/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavat kohdella naista ihan samantyyliset!

Vierailija
58/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mussuttaa ikuisesti maahanmuuttajista, pystymättä myöntää oman kulttuurinsa nurjia puolia... Kuinka vaikea voi olla hyväksyä, että oma kulttuuri voi olla huono, ja että suomalaisuuteenkin kuuluu "huonoja, noloja ja seksistisiä" piirteitä. Pitää vain aina sössöttää mamuista.

AP: Kaverisi olisi pitänyt päivitellä tälle "afrikkalaiselle", että onpas kumma juttu, kuinka nyt niin isolle manteelle kuin Afrikka mahtuu vain yksi ja vielä niin juntti kulttuuri.

Vierailija
59/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisin kertoa niiden suurista eroista. Osaako joku muu? Missä siellä naisten oikeudet esim ovat salaa luokkaa kuin Skandinaviassa?

Vierailija
60/91 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitää osata suhteuttaa asioita. Kuka väittää ettei Suomi olis naisten kannalta paratiisi verrattuna Afrikkalaisiin kulttuureihin?