Afrikkalaiseen kultuuriin kuuluu se että mies lyö naista!
Näin oli sanonut eräs afrikkalainen mies kaverilleni.
Kommentit (91)
Tosiasioiden valossa afrikkalaiseen kulttuuriin kuuluuvat joukkoraiskaukset, lasten pakko-otot sotilaiksi, täydellinen vammaishuollon puute, nepotismi ja naapurien silpominen machetella. Niin, ja tietysti yhteisöllisyys.
suomalainen on helvetin tyhmä jos SINUN perustella pitäisi arvioida suomalaisten älykkyys!
tämä ole jo kovin kulunut aihe.
Itseäni surettaa, että joudun tytärtäni luultavasti tulevaisuudessa lohduttamaan kaikkien näiden lyhytnäköisten, sulkeutuneiden ja rasistisien ihmisten kommenttien takia. surullista on myös se, että he varmasti siirtävät ajatusmaailmansa myös lapsillensa.
Jos näitä avauksia tulee, niin miksi te hyvät ihmiset käytättä aikaanne asian kommentoimiseen ellette jaa saa motiivia.
T: Suomalais-Afrikkalaisen perheenäiti
(Kaipa sitten poikkeus vahvistaa säännön, mutta meidän suhteessa ei ole mitään väkivaltaisia piirteitä. Eikä mieheni allekirjoita ap:n avausta, vaikka asunut on eripuolilla manteretta.)
tämä ole jo kovin kulunut aihe. Itseäni surettaa, että joudun tytärtäni luultavasti tulevaisuudessa lohduttamaan kaikkien näiden lyhytnäköisten, sulkeutuneiden ja rasistisien ihmisten kommenttien takia. surullista on myös se, että he varmasti siirtävät ajatusmaailmansa myös lapsillensa. Jos näitä avauksia tulee, niin miksi te hyvät ihmiset käytättä aikaanne asian kommentoimiseen ellette jaa saa motiivia. T: Suomalais-Afrikkalaisen perheenäiti (Kaipa sitten poikkeus vahvistaa säännön, mutta meidän suhteessa ei ole mitään väkivaltaisia piirteitä. Eikä mieheni allekirjoita ap:n avausta, vaikka asunut on eripuolilla manteretta.)
Ai mä olen rasisti? Kiitos vaan ihan vitusti, mutta sanon kyllä että ei voisi olla vähemmän väärässä. Voisit myös vähän miettiä mitä heität.
-ap
Ja suomalaiset tuntevat huonoa omatuntoa lyömisestä.
Afrikkalaisten taas on aivan sallittua "kouluttaa" vaimoa, tai käyttää väkivaltaa kun on turhautunut tms.
Ai mä olen rasisti? Kiitos vaan ihan vitusti, mutta sanon kyllä että ei voisi olla vähemmän väärässä. Voisit myös vähän miettiä mitä heität. -ap
Joku vielä erehtyy luulemaan, että kaikki suomalaiset ovat yhtä sivistymättömiä.
Tosiasioiden valossa afrikkalaiseen kulttuuriin kuuluuvat joukkoraiskaukset, lasten pakko-otot sotilaiksi, täydellinen vammaishuollon puute, nepotismi ja naapurien silpominen machetella.
Niin, ja tietysti yhteisöllisyys.
Voisitko vielä ilmeisen hyvin "afrikkalaisuuteen" perehtyneenä valaista, mitä sanavarastosi termi afrikkalainen kattaa? Luet varmaan mukaan kaikki mantereella asuvat etelässä, pohjoisessa, idässä jne. Ovatko egyptiläiset tai marokkolaiset afrikkalaisia? Entä ne muutamakin miljoona valkoista buurien jälkeläistä tai etniset intialaiset, joita aika lailla esim. Etelä-Afrikassa? Edustavatko somalit hyvääkin otosta "afrikkalaisesta"?
Ai mä olen rasisti? Kiitos vaan ihan vitusti, mutta sanon kyllä että ei voisi olla vähemmän väärässä. Voisit myös vähän miettiä mitä heität. -ap
Joku vielä erehtyy luulemaan, että kaikki suomalaiset ovat yhtä sivistymättömiä.
Unohdetaan koko juttu, niinhän se menee. Mä olen tyhmä, sivistymätön ja rasisti!
Eikä kannata uskoa saati edes tälläisen rasistin ylipäätään keskustella afrikkalaisten kanssa ollenkaan, puhukoon mitä puhuu, ne valehtelee kuitenkin.
-ap
Ei meillä vaan miehen kulttuuriin lyöminen kuulu, ja on persäti länsi-afrikkalainen muslimi.
Eikä kannata uskoa saati edes tälläisen rasistin ylipäätään keskustella afrikkalaisten kanssa ollenkaan, puhukoon mitä puhuu, ne valehtelee kuitenkin.
-ap
ettet ymmärrä afrikkalaisen olevan aika laaja käsite.
Siellä päin vaimon hakkaaminen on ihan yleisesti hyväksyttyä mitä se Suomessa ei kyllä ole! Samoin teityissä maissa ja maanosissakin esim lasten kuritys on täysin hyväksyttyä vielä (Esim Englanti) vaikka Suomessa se on rikos.
Unohdetaan koko juttu, niinhän se menee. Mä olen tyhmä, sivistymätön ja rasisti! Eikä kannata uskoa saati edes tälläisen rasistin ylipäätään keskustella afrikkalaisten kanssa ollenkaan, puhukoon mitä puhuu, ne valehtelee kuitenkin. -ap
yritä ymmärtää ensin,että ei ole olemassa yhtä ainoaa afrikkalaista kulttuuria! Itse sinä tässä valehtelet. :D
Mutta se näköjään halutaan sivuuttaa kokonaan ja otetaan suomalaiset puheeksi.
Jos siis afrikkalaiseen kulttuuriin tämä kuuluu, ilmeisesti se kuuluu myös eurooppalaiseen, länsimaiseen kulttuuriinki. Puhumattakaan nyt miesten kulttuurista yleensä.
Afrikka on MANNER, eikä voida todellakaan puhua yhtenäisestä afrikkalaisesta kulttuurista. Eihän Euroopassakaan ole yhtä yhtenäistä kulttuuria.
Siellä päin vaimon hakkaaminen on ihan yleisesti hyväksyttyä mitä se Suomessa ei kyllä ole! Samoin teityissä maissa ja maanosissakin esim lasten kuritys on täysin hyväksyttyä vielä (Esim Englanti) vaikka Suomessa se on rikos.
"täällä päin" valkoinen mies on joko aivan karmea tyranni perheessään tai hyödytön juoppo, jonka vaimo joutuu hoitamaan kaiken.
siellä ei ole täysin erilaisia kulttuureja vaan vat aika yhteneväisiä mitä tulee esim vaimon kohteluun , yleensä ihmisoikeksiin tai esim suhtautumiseen kondomin käyttöön. Ei ole sattumaa että Afrikassa niin moni nainen saa mieheltään HIVn vain siksi kun mies halua käyttää kumia ja pettää minkä ehtii.
Hoitaa lapsia ja kotia vai? REPS :D siellä päin nainen hoitaa ihan kaiken ja kaiken päälle vielä ottaa pataan jos ei suostu. Poikkeuksia tosin on mutta ihan yleisesti hyväksyttyä siellä...
kulttuuriin kuuluu palvoa lehmiä. Eräs euraasian mantereelta kotoisin oleva hindu kertoi minulle tämän. Aikamoisia ne savolaisetkin, että tällaiseen kulttuuriin kuuluvat!