Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kukaan teistä omaishoidontukea?

Vierailija
21.09.2010 |

Kuinka hoidettava lapsenne on? Mitä vammaistukea lapsenne saa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on lähes täysin vuodepotilas ja pitää syöttää ym.

Vierailija
2/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, kannattaako olla henkilökohtainen avustaja vai omaishoitaja? Vai voiko sitä tuollaisissa tapauksissa päättää itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan toisiksi alinta. Saatu siitä asti, kun poika täytti 3v. ja on nyt vajaa 9v. Saan siihen asti, kunnes poika muuttaa kotoota pois.

Vierailija
4/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon käytännössä lapsesi hoidettavuus eroaa ikätovereistansa? minkälaisissa asioissa tarvitsee apua? Antaako kuntanne helposi oh-tukea?

Vierailija
5/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotettua vammaistukea ollaan saatu koko pojan elinikä, keväällä 2011 taas haetaan (kela vissiin odottaa ihmeparantumista).

Olen saanut alinta oh-tukea siitä lähtien kun poika oli 3-vuotias. Kunta ei sitä tarjonnut, itse aloin kysellä ja saatiin se sitten.

Poika on n. 2-vuotiaan tasolla kehityksessä, omatoimisuustaidot n. 1-vuotiaan tasolla. Vaipoissa, syö sosemaista ruokaa, ymmärtää yksinkertaisia ohjeita mutta ei aina noudata niitäkään. Arvaamaton, koko ajan vahdittava, ei voi jättää itsekseen ollenkaan. Ei osaa pukea /riisua, ei osaa (onneksi) avata ovia, ei ilmaise nälkää, janoa, vessahätää, väsymystä... Kävelee ja juoksee kyllä nopeasti omille teilleen :)

Vierailija
6/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä dg 83 eikä sitä ole kukaan maininnutkaan.

Vierailija
7/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...9-vuotias monivammainen tyttö, täysin autettava kaikissa toiminnoissaan. ei puhu, ei kävele, käyttää vaippoja, jne.

Saan alinta omaishoidontukea, mutta meillä on muita tukitoimia, kuten laitoshoito 1 viikko /kk, taksikuljetukset, yms.

Lapsi saa luonnollisesti ylintä vammaistukea.

Vierailija
8/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, kannattaako olla henkilökohtainen avustaja vai omaishoitaja? Vai voiko sitä tuollaisissa tapauksissa päättää itse?

Vierailija
9/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

WeeFim mittarilla 76% omatoiminen. Kannattaakohan edes yrittää?

ap

Vierailija
10/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on autistinen ja kehitysvammainen. Saamme korotettua vammaistukea. Minusta lapsi ei ole kovinkaan vaikea enää, mutta olen jo niin tottunut.

Vierailija
11/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sitä voi kyllä kotikunnalta hakea mutta mitään varmuutta ei ole sen saamisesta.

Sitä saa, jos kunnalla rahat riittää ja täyttää kriteerit. Mutta todella monella paikkakunnalla sitä ei riitä läheskään kaikille hakijoille.

uusi vammaispalvelulaki on tuonut myös uusia kiemuroita. Monessa kunnassa ei makseta omaishoidontukea, jos hoidettavalla on avustaja käytössään, vaikka vaan osan päivää.

Vierailija
12/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan korkeinta vammaistukea (päätös tehty siihen asti kunnes lapsi täyttää 16v) ja keskimmäistä omaishoidontukea (päätös tarkistetaan seuraavaksi 4v kuluttua).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme