Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko junien leikkivaunuissa yleensä tilaa, entä perhehytti?

Vierailija
21.09.2010 |

Vai kuinka paljon etukäteen pitäisi varata liput? Mietin myös että kannattaako ottaa 1 vuotiaalle oma paikka vai ei?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleensä tilaa, ellei erityisen vilkas päivä. Matkustan itse lasten kanssa aina perhelipulla ja otan omat paikat kaikille (mulla tosin isompia), koska matka kestää sen 5 tuntia.

Leikkivaunussa matkustan harvoin itse, teen niin että varaan muualta paikat, ja sitten välillä käydään leikkimässä siellä. Leikkivaunussa kyllä sinänsä kätevä olla, ei tarvitse vaihtaa paikkaa, mutta jos on pitkä matka ja väsyy siihen melskaamiseen, ei kiva. Perhehyteistä en oikein pidä. Mutta tämä on makuasia.

Vierailija
2/6 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toikin on kyllä hyvä vaihtoehto että kävis sitten vaan välillä siellä leikkivaunussa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lapsen saa yleensä paremmin ja rauhassa syömään jossain muualla, kun ympärillä ei ole leikkiviä ja remuavia lapsia. Samoin jos lapsesi tarvitsee päiväunet, kannattaa oma paikka valita muualta, että pääsee rauhoittumaan.

Jos sulla on itsellä ihan normaalihintainen lippu, niin kannattaa ehdottomasti ottaa samaan hintaan perhelippu, jolla saat yksivuotiaalle paikan. Jos matkustat itse esim. opiskelijalipulla, ei oma paikka ole vielä tuon ikäiselle välttämätön.

Mun oma suosikkipaikka oli pienten kanssa matkustettaessa IC-junan palveluvaunusta ns. vaunupaikka eli eka penkkirivi. Siihen sai omat vaunut ja kamat heti eteen ja 1 veet ottivat vielä päiväunetkin niissä vaunuissa. Tätä paikkaa ei kyllä voi valitettavasti tilata netistä, vaan on ostettava tiskiltä.

Vierailija
4/6 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhehytti on varmasti kanssa kiva vaihtoehto, mutta mä olen ollut lasten kanssa (nyt 1 v ja 3 v) aina liikkeellä vaunujen kanssa, ja vaunujen tavarakorikin ollut täynnä kamaa, niin musta on ollut mukavampi, että on voitu istua vaunujen kanssa samassa paikassa. Sitten on siitä käyty leikkivaunussa.

Vierailija
5/6 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis mielelläni ne ottaisin mukaan niin lapsi voisi sitten nukkua rattaissa matkalla mutta oon kuullut että niitä vaunupaikkoja on tosi vähän, yksi tai kaksi paikkaa vaan. Vai oonko nyt ihan väärässä? Matkustan niin harvoin junalla että en oikein kunnolla tiedä noista jutuista. Rattaat ei siis ole meille välttämätöntä ottaa mukaan koska määränpäässä voidaan halutessa lainata sukulaisten rattaita, mutta lapsen päikkäreiden takia ne olis kyllä kiva olla junassa. Toisaalta matka kestää kai jotain komisen tuntia niin lapsi saattaisi pärjätä matkan ilman päikkäreitäkin. -ap

Vierailija
6/6 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IC-juniin mahtuu kyllä ainakin kolmet vaunut, olen jonkin verran matkustanut, eikä ole koskaan ollut ongelma (tai kerran myöhemmin tulleet joutui laittamaan rattaansa kokoon) mahtua.

Niitä eturivin paikkoja, joihin vaunut saa eteen on vain ne kaksi (pyörätuolipaikan vieressä).

Pendolinoon taitaa mahtua tyyliin yhdet vaunut. Sinisiin juniin, joissa on konduktöörinvaunu, mahtuu miten monet vaunut vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme