Naisten kapina
Ihmettelen tässä miksi me naiset alistumme ja suostumme (yleisesti hyväksyttäviin, mutta potentiaalisesti meille haitallisiin) toimenpiteisiin lainkaan asioita kyseenalaistamatta?
Tyypillinen länsimainen nainen kärsii seksuaalisuudestaan alusta loppuun saakka; ensin syödään keskimäärin 10 vuotta e-pillereitä (elimistön luonnollista toimintaa sekoittava, vahva hormonivalmiste), sitten koetaan (lähes poikkeuksetta) kivulias "eka kerta", vaan jotta päästään kokemaan raskaus ja tuskainen synnytys.
Välissä mahdollisesti tullaan väärässä kohtaa raskaaksi -> suostutaan aborttiin (tiedossa kipua jälleen - sekä henkistä että fyysistä).
Lapsiluvun ollessa täysi, otetaan elimistöön kierukka; joko hormonilla tai ilman. Joka tapauksessa vieras esine elimistöön, josta voi myös olla kaikenlaista haittaa ihmiselle kuten esimerkiksi tulehduksia, ei-toivottuja raskauksia jne.
Miksi me suostumme kaikkeen tähän? Mies vain olla porskuttaa; seksuaalisuus ekasta kerrasta lähtien puhdasta nautintoa, lapset saadaan ilmaiseksi - joku toinen tekee sen kovemman työn, on helppo vaatia aborttia, kun sekin lääketieteen toimenpide ei kohdistu omaan elimistöön.
Terveisin; yksi ihmettelevä, joka on heteronainen miehen kanssa avioliitossa, ja elämässään siinä vaiheessa, että aikoo olla selibaatissa niin pitkään kunnes mies teettää vasektomian. Aborttia en pystyisi koskaan tekemään, lapsilukumme on ehdottomasti täynnä, muita menetelmiä ehkäistä en elimistööni halua.
Kommentit (106)
tähän mies-nais-asetelmaan että tosi on sellainen asia että maailma on suvaitsevampi miesten kuin naisten mokauksille. Ihan omasta virheestä hajosi perhe mutta aika paljon enemmän vaimo on tästä asetelmasta paskaa niskaan saanut kuin mitä minä, mikä on ollut itselle yllätys että kävi sitten niin päin. Tiedän miehiä jotka on ottaneet vastaavasti tilanteesta hyödyn irti mutta itse oon kantanut vastuun ja aidosti kyllä katunut myös.
ahdistelu? Jopa ne kammottavimmat muodot! Moni nainen aivan romuna.
Pieni tyttökään ei saa olla rauhassa ilman jonkun pervon fantasioita.
tähän mies-nais-asetelmaan että tosi on sellainen asia että maailma on suvaitsevampi miesten kuin naisten mokauksille. Ihan omasta virheestä hajosi perhe mutta aika paljon enemmän vaimo on tästä asetelmasta paskaa niskaan saanut kuin mitä minä, mikä on ollut itselle yllätys että kävi sitten niin päin. Tiedän miehiä jotka on ottaneet vastaavasti tilanteesta hyödyn irti mutta itse oon kantanut vastuun ja aidosti kyllä katunut myös.
Miehen mielipide.
Miksi muuten se kuvittelee että naiset alistuvat? Nyt sitten selittelee että itsellään onkin kultainen mies... Hmmmm.. Selittelyn makua ilmassa kenties?
Miksi muuten se kuvittelee että naiset alistuvat? Nyt sitten selittelee että itsellään onkin kultainen mies... Hmmmm.. Selittelyn makua ilmassa kenties?
Tyhmät naiset maailman kaatavat.
mielessä.
Minä en ole syönyt e-pillereitä
Rakkaudesta menetin neitsyteni ja toivoin saavani avioliittomme aikana kuusi lasta
Vaikka kärsin synnytyskipuja niin halusin seuraavan vauvan, seuraavan ja lopulta oli toive isosta perheestä toteutunut.
En ole koskan laitattanut kierukkaa. En olisi mennyt aborttiin mutta raskaudet loppuivat kai iän myötä niin ei siitäkään huolta.
Miksi muuten se kuvittelee että naiset alistuvat?
Kun sitä tietynlaista alistumista "vallitseviin olosuhteisiin"? En tarkoita alistumisella tässä nyt mitään sellaista, että mies tietoisesti alistaa ja nainen tietoisesti alistuu - vrt. olisi mitenkään nyrkin ja hellan välissä; vaan tarkoitan näitä kyseenalaistamattomia yleisiä tapoja toimia, joita (mielestäni) naisten tulisi kyseenalaistaa enemmän, eikä vaan suorilta suostua.
Nyt sitten selittelee että itsellään onkin kultainen mies... Hmmmm.. Selittelyn makua ilmassa kenties?
=D.. sä oot hauska. Niin, vastasin, kun asiaa minulta kysyttiin / sitä epäiltiin - totta on, että itselläni on hyvä mies, mutta (ja iso mutta onkin!) vaikka hän olisi erilainenkin mies, silti pitäisin itselläni oikeuden päättää omasta kehostani.
Ap.
että e-pillereistä on hyötyä. Naiselle ei ole hyväksi ovuloida koko ajan. Ennenmuinoin sen esti se, että naiset olivat koko ajan joko raskaana tai imettivät... nykyään saman homman voi estää e-pillereillä.
sitä miten täältä löytyy näin paljon ajatteluun kykenemättömiä reliikkejä, jotka ei kykene pohtimaan asioita eivätkä ainakaan kyseenalaista mitään. Näin on aina tehty ja sillä hyvä. Joopa.
Rakkaudesta menetin neitsyteni ja toivoin saavani avioliittomme aikana kuusi lasta Vaikka kärsin synnytyskipuja niin halusin seuraavan vauvan, seuraavan ja lopulta oli toive isosta perheestä toteutunut. En ole koskan laitattanut kierukkaa. En olisi mennyt aborttiin mutta raskaudet loppuivat kai iän myötä niin ei siitäkään huolta.
Sinulla on kaikki mennyt hienosti =) - sellainen mielikuva minulla silti on, että tämän kaltainen tarina naisella on harvinainen; kaikki on mennyt alusta saakka ns. "putkeen", eikä suurempaa huolta omasta seksuaalisuudesta ole ilmaantunut.
Hienoa, kun kaikki on mennyt hyvin. Tässä ketjussa oli tarkoitus voimaannuttaa sitä (suurta osaa) naisista, joilla asia ei ole ollut yhtä helppo. Toki hyvä on kuulla näitä onnistumistarinoitakin =).
Ap.
Tasa-arvoa on mielestäni se, että jokainen voi tässä nykymaailmassa ja yhteiskunnassa (en nyt siis puutu tässä muiden kulttuurien tilanteeseen) päättää sukupuoleen katsomatta omasta lisääntymisestään. Jos minä katson että lapsilukuni on täynnä, minä silloin huolehdin siitä että en enää tule raskaaksi. Ei ole minun asiani asettaa sitä vastuuta kumppanille. Tilanteet voivat kuitenkin muuttua, ja vain minä itse voin tietää täysin oman kantani asiaan. Ja jos mies on varma siitä ettei missään tapauksessa halua enää yhtään lasta, silloin hän teettää vasektomian. Mielestäni äärimmäisen yksinkertaista ja selkeää.
SÖin pillereitä 10 vuotta, ei mitään oireita. Sitten alettiin yrittämään lasta, mutta PCO:n takia ei onnistunut ilman läkitystä (metformiini, ei mitään sivuoireita lieviä ilmavaivoja lukuunottamatta). Kaksi lasta, niiden välissä ja jälkeen kuparikierukka, josta ei mitään vaivaa eikä lisääntynyttä vuotoa.
Mies on ollut sama 16 vuotta, seksipuolella menee hyvin, vaikken olekaan mitenkään superherkkä. mies tekee kaikkensa, että minäkin saisin, josksu onnistuu, joskus taas fiilistellään (mnun ehdotuksestani) muuten. Uskon, että itselläni tuo on ihan anatominen juttu, se herkkä kohta on jotenkin notkossa, eikä stimulaatiota tule tarpeeksi ilman käsien tai muun käyttöä.
Kotitöissäkään ei ole valittamista, minulla on vähän isompi palkka kuin miehellä ja muutenkin olemme hyvin tasa-arvoisia.
joka uskot kaiken mitä feminismi on sinulle syöttänyt - suomalaisen miehen on todella vaikea elää kanssasi, koska uskot siihen, että olet sorrettu, alistettu ym. ym.
elämä suomalaisen naisen rinnalla todellakin on usein helvettiä, koska he eivät uskalla olla naisia ja nauttia nauseudesta - nauttia elämästä
joka uskot kaiken mitä feminismi on sinulle syöttänyt - suomalaisen miehen on todella vaikea elää kanssasi, koska uskot siihen, että olet sorrettu, alistettu ym. ym.
elämä suomalaisen naisen rinnalla todellakin on usein helvettiä, koska he eivät uskalla olla naisia ja nauttia nauseudesta - nauttia elämästä
ja alistua miehensä seksinukeksi. Onneksi OIKEITA naisiakin on olemassa, hae omasi Thaimaasta.
joka uskot kaiken mitä feminismi on sinulle syöttänyt - suomalaisen miehen on todella vaikea elää kanssasi, koska uskot siihen, että olet sorrettu, alistettu ym. ym. elämä suomalaisen naisen rinnalla todellakin on usein helvettiä, koska he eivät uskalla olla naisia ja nauttia nauseudesta - nauttia elämästä
Vaan siten, kuin tuolla ylempänä oli fiksua tekstiä miehiltä (yön aikana kirjoitettu).
Tässähän on nimenomaan tarkoitus rohkaista naisia nauttimaan enemmän elämästään - miettiä sitä, mikä on oman terveyden ja yleisen hyvinvoinnin kannalta naiselle järkevää -> edistää sitä elämästä nauttimista. Eikö se ole miehenä sinunkin etusi, että naisesi nauttii enemmän elämästään? On. Eli huomaatkos, että kaikki voittavat tässä tilanteessa.
Ja sitä paitsi, miksi oi MIKSI se täytyy aina niputtaa feminismi, naisaate ja antinaisellisuus samaan kastiin?! Miksi ei voi olla naisellinen, itsestään ja toisista nauttiva nainen, joka samalla myös ottaa itsensä kokonaisvaltaisesti huomioon - ja olettaa myös kumppaninsa näin tekevän? Ei ole liikoja vaadittu.
Ap. (naisellinen sellainen)
Valitettavaa on, että yhteiskunnassamme seksuaalisuus seksuaalisen nautinnon mielessä tuntuu olevan miehinen juttu siinä missä seksuaalisuuden vastuunkanto jää naisen harteille
Tämä on totta - valitettavasti. Mutta osaltaan me naiset mahdollistamme tämän, kuinka moni nainen nimittäin ajattelee asiaa siltä kannalta, että myös heillä on oltava oikeuksia.
E-pillerit olivat ja ovat hieno asia, sillä huolehtimalla ehkäisystä itse nainen pystyy parhaiten kontrolloimaan kehonsa toimintaa. Varsinkaan ehkäisyn tullessa hyväksyttäväksi toimeksi en olisi missään nimessä uskonut tuota vastuuta miehelle. Sen sijaan on vaikea ymmärtää, miten moderni lääketiede ei ole vieläkään löytänyt hormonaalisen ehkäisyn keinoa, joka soveltuisi miehelle.
Varmasti miehille suunnattu hormonaalinen ehkäisy onkin suunnittelilla - nähtäväksi sitten jää, että missä määrin sitä käytettäisiin. Luulen, että moni nainen kuitenkin haluaa ajatella asian siten, että kantaa itse vastuun niiden pillerien muistamisesta; onhan se naisen kroppakin, missä mahdollinen vauva alkunsa saa, jos niin sattuu käymään.
On kuitenkin olemassa iso joukko naisia, joiden hormonitoiminta ja kuukautiskiertoa toimivat luonnostaan erinomaisesti ja e-pillerit ovat aina käänne huonompaan: finnejä, runsaammat tai tiheämmät kuukautiset, lihomista, turvotusta, haluttomuutta.
Nimenomaan - kaikkien lähimpien ystävieni kanssa, kun olen asiasta jutellut, on heille tullut pillereistä ongelmia; kroppa ei ole tuntunut omalta jne.
Ja minäkin olen törmännyt tähän hassuun ajatteluun, jossa pariskunnan nainen sterilisoidaan, vaikka se on miehelle pieni nipsaisu paikallispuudutuksessa, naiselle nukutus ja leikkaus. Minusta on aika raukkamaista, että jos on yhdessä päätetty lapsiluvun olevan täysi, pistetään veitsen alle se puolisko, jolle toimenpide on isompi ja vaarallisempi.
Aivan. Juuri näin.
Ap.
emme kumpikaan enää lapsia halua enkä syö enää yhden yhtä hormonipilleriä :) kumi kelpaa mulle miehestä en tiedä...
kaiken apn luetteleman paskan päälle laittaa vaimonsa sterilointiin vaikka itse pääsis huomattavasti helpommalla. Luusereita ovat!
En ole ikinä syönyt e-pillereitä ehkäisytarkoituksessa, nuorena kuukautisten siirtoon 2 kertaa ja kerran aknen hoitoon, lyhyitä kuureja siis. Olen 34v.