Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten kapina

Vierailija
21.09.2010 |

Ihmettelen tässä miksi me naiset alistumme ja suostumme (yleisesti hyväksyttäviin, mutta potentiaalisesti meille haitallisiin) toimenpiteisiin lainkaan asioita kyseenalaistamatta?

Tyypillinen länsimainen nainen kärsii seksuaalisuudestaan alusta loppuun saakka; ensin syödään keskimäärin 10 vuotta e-pillereitä (elimistön luonnollista toimintaa sekoittava, vahva hormonivalmiste), sitten koetaan (lähes poikkeuksetta) kivulias "eka kerta", vaan jotta päästään kokemaan raskaus ja tuskainen synnytys.

Välissä mahdollisesti tullaan väärässä kohtaa raskaaksi -> suostutaan aborttiin (tiedossa kipua jälleen - sekä henkistä että fyysistä).

Lapsiluvun ollessa täysi, otetaan elimistöön kierukka; joko hormonilla tai ilman. Joka tapauksessa vieras esine elimistöön, josta voi myös olla kaikenlaista haittaa ihmiselle kuten esimerkiksi tulehduksia, ei-toivottuja raskauksia jne.

Miksi me suostumme kaikkeen tähän? Mies vain olla porskuttaa; seksuaalisuus ekasta kerrasta lähtien puhdasta nautintoa, lapset saadaan ilmaiseksi - joku toinen tekee sen kovemman työn, on helppo vaatia aborttia, kun sekin lääketieteen toimenpide ei kohdistu omaan elimistöön.

Terveisin; yksi ihmettelevä, joka on heteronainen miehen kanssa avioliitossa, ja elämässään siinä vaiheessa, että aikoo olla selibaatissa niin pitkään kunnes mies teettää vasektomian. Aborttia en pystyisi koskaan tekemään, lapsilukumme on ehdottomasti täynnä, muita menetelmiä ehkäistä en elimistööni halua.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu äärimmäisen rasittavalta ihmiseltä. Onneksi en tunne irl. Painukoon vittuun ongelmineen.

Vierailija
42/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, ettei suurimmalle osalle noista asioista voi tehdä mitään. Kieltämättä olisi kyllä kiva jos lääketiede kehittelisi miehellekin vähän hanakammin ehkäisyä, ettei se olisi naisten harteilla. Itse olen kokeillut erilaisia ehkäisykeinoja, mutta vain kortsu on tähän mennessä ollut sopiva (pillerit eivät sovi, kierukasta pamahdin paksuksi). Nuorimman lapsen synnyttyä heitin miehelle vaihtoehtoja. Joko hän käyttää kondomia, tekee vasektomia(lapsilukumme on täysi) tai me elämme selibaatissa. Kyllähän mies nikotteli vähän aikaa, mutta totesin, että on hänen vuoronsa ottaa vastuu ehkäisystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten äidit ovat kovilla työelämässä, ja koskaan ei ole oikea aika saada lapsia: aina olet jotenkin väärä. Työnantajille nainen pelkkä menoerä.

Raskaus ja synntys ovat rankkoja, yövalvomises ja kehon muutokset siihen päälle. Pitäisi olla kaunis, hoikka ja alapääkin hyvässä kunnossa.

Vaihdevuodet voivat olla yhtä helvettiä ja ehkäisyasiat pulmallisia, jos mikään ei sovi.

HPV aiheuttaa kohdunkaulan syöpää, miehille ei mitään. Kondylooma on naisille vaikeampi ja miehet usein vain tartuttajia. Klamydia aiheuttaa usein lapsettomuutta naiselle. Naisen saa pelätä raiskaajia.

Nainen esineellistetään ja kauneus, nuoruus ainoita hyveitä. Rintojen kokoa arvioidaan jo yläluokilta alkaen. Miehelle on oikeutettua ottaa nuori vaimo, miehen ikääntyminen ei ole ongelma jne.

Vierailija
44/106 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tämä (jälleen ajankohtainen) ketju takaisin pinnalle!!

Vierailija
45/106 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta avausviestistä kun sai sen käsityksen, että kyseessä olisi jokin suurempikin ongelma.

Eikä vähintään sen vuoksi, että tästä ei vielä yleisesti puhuta / ei ole "lupa" puhua - tätä ei olla totuttu kyseenalaistamaan lainkaan, vaan naiset mukisematta suostuvat tähän kaikkeen (huom.) jopa oman terveytensä kustannuksella.

Joo, kondomi varmaan toimii ihan ok irtosuhteissa, mutta vakituisessa parisuhteessa / avioliitossa ja vuosia käytettynä ainoana ehkäisymenetelmänä sanoisin, ettei se ole niin hyvä keino. Eikä vähintään sen epäluotettavuuden vuoksi - meillä esimerkiksi on sellainen tilanne, että lapsilukumme on täynnä, nämä 3 lasta on meille aivan absoluuttinen maksimi, aborttia en pystyisi koskaan tekemään, siksi olen tässä vaiheessa vastuullinen aikuinen ja pidättäydyn seksistä (kun en pysty nyt kantamaan sen jälkiseurauksiakaan).

Ap.

Vierailija
46/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesten e-pillereitäkin on kehitelty. Miehet eivät vain ala siihen, joten sille ei ole kysyntää, ja naiset sen sitten kiltisti hoitavat.

Vierailija
47/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsilukumme tuli hänen mielestään täyteen. Mies on muutenkin uhrautuvainen, vaikken fiksuksi sanoisikaan.

Vierailija
48/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan niin harvoin miehiä joihin tunnen noin vahvaa vetovoimaa mitä kuvailit, että sitä yhtä miljoonasta on kovin turhauttavaa etsiä. Kahteen olen törmännyt, joista toinen on naimisissa ja toinen muuten varattu.

Ehkä tälläinen mies vielä tulee vastaasi sellaisissa olosuhteissa, että lähempi tuttavuuskin on mahdollinen ;). Älä menetä toivoasi.

Ja tiesitkö, että ihan oikeastikin suuri osa orgasmia on korvien välissä, eikä niinkään anatomiassa. Eli juuri se rentoutuminen ja oman tilansa ottaminen nautinnossa ovat niitä avainasioita - sekä tietysti se, että kokee partnerinsa kanssa tälläistä hyvänlaista kemiaa.

Vakikumppania ei juuri tällä hetkellä siis ole. t. se onneton

Tämä on mielestäni suorastaan loistava tilanne lähteä selvittelemään tätä ongelmaa! Sinulla on mahdollisuus nyt vapaasti etsiä itseäsi, kuulostella tuntemuksiasi ja miettiä millainen mies miellyttää sinua. Älä tyydy kompromisseihin.

Ap.

Vierailija
49/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppistelen

Vierailija
50/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan naisen ja jopa äidin. Joo, arvaan että teidän mielestä mun ei olisi pitänyt lisääntyä. Ajatelkaas, en ole edes tyhmä, vaan pelkästään ilkeä, sillä tyhmyydelle olen vihainen kuin rakkikoira.

Ihan oikeesti, suurin osa tän ketjun kirjoituksista on pelkkää potaskaa, vaikka joukossa toki onkin ihan varteenotettavia ajatuksia.

Vierailija
51/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista mistään. Pillerit sopiva tminulle erinomaisesti - ei kerrassaan mitään sivuvaikutuksia. Itse asiassa ne pikkiriikkiset kuukautiskipuilutkin loppuivat pillereitä syödessä.

Pillerit lopetettuani pyöräytin kaksi toivottua lasta, ihan oikeassa kohtaa. Ja täytettyäni 30 menin sterilisaatioon. Näppärää. Olen pahoillani, kun on noin kärsimyksellistä sinulla ja muilla tyypillisillä länsimaisilla naisilla.

Vierailija
52/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilökohtaisesti katkera "naisen osalle" sen vuoksi, että en pysty saamaan / en saa orgasmia yhdynnässä, ja kuitenkin joudun kantamaan seksin sivuvaikutukset.

Ehkäisypillerit vievät halut kokonaan. Kondomin kanssa sohlailu on epämiellyttävää.

Pystyn itse saamaan itselleni orgasmin. Mutta se on niin vaikean "tuottamisen" takana, että kukaan mies ei ole koskaan jaksanut loppuun saakka millään vempeleellä.

En ole koskaan kuitenkaan teeskennellyt orgasmia miehen kanssa. Asiasta vain ei puhuta tai se on ennen pitkää sivuutettu, koska molemmat ovat tajunneet, että se räpeltäminen vie halut molemmilta.

En tiedä kuinka paljon naisia on jotka ovat samassa O-tilanteessa :-/ Epäilen että paljon enemmän kuin mitä myönnetään. Itse ihmettelen että joku voisi saada tavallisessa yhdynnässä orgasmin.

t. seksuaalisesti onneton 35+ nainen

Voisi olla minun kirjoittamani - niin osuu kohdalleen!

N46

Vierailija
53/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, että suurin osa naisista kaunistelee naisen osaa tässä elämässä. Kaikki on muka niin helppoa.

Itse kuulun niihin, joille e-pillerit eivät sopineet. Sain niistä kovia vatsakramppeja, verenvuotoa ja haluttomuutta. Kokeilin useampaa merkkiä, mutta yhtäkään en voinut käyttää paria viikkoa kauempaa.

Meillä ehkäisyn siis hoitaa mies, siinä ei ole ongelmaa. Mutta jos mun olisi pakko syödä pillereitä, niin joutuisin varmaan sairaslomalle...

Oma lukunsa on seksielämän aloittaminen. Olin järkyttynyt, kun se piti alkaa. Olin kyllä kuullut, että se voi nipistää ja vähän vertakin voi tulla, mutta että se sattui niin sietämättömästi, että yhdyntä oli pakko keskeyttää jo alkuunsa enkä meinannut päästä neitsyydestä millään, siitä ei kukaan ollut varoittanut.

Kävin parikin kertaa lääkärissä ja sain jopa rauhoittavaa lääkettä. Rauhoittavat eivät kuitenkaan estäneet kipua, joten eipä seksi onnistunut sittenkään. Oppikirjoissa kerrottiin, että naisen emätin venyy yhdynnässä, mikä kuulostaa tosi mukavalta, ikään kuin se olisi jokin venyvä kumituppi, mutta missään ei kerrottu, miten kamalalta eka kerta tuntuu.

Sain avun lopulta vasta, kun minut nukutettiin, immenkalvo poistettiin ja emätintä venytettiin.

Orkkua en yhdynnässä juuri saa. Omin käsin onneen on paras, jos sitä kaipaa. Kun on rentoutuneena omassa sängyssä ja päästää mielikuvituksensa valloilleen, kaikki on täydellistä ja ihanaa. Silloin se onnistuu. En usko, että syy on miehessä tai kommunikaatiossa. Oma apu paras apu, ei sille mitään voi.

Vierailija
54/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan naisen ja jopa äidin. Joo, arvaan että teidän mielestä mun ei olisi pitänyt lisääntyä. Ajatelkaas, en ole edes tyhmä, vaan pelkästään ilkeä, sillä tyhmyydelle olen vihainen kuin rakkikoira. Ihan oikeesti, suurin osa tän ketjun kirjoituksista on pelkkää potaskaa, vaikka joukossa toki onkin ihan varteenotettavia ajatuksia.

Minusta tyhmää on olla ilkeä sellaisessa paikassa, missä sille ei ole mitään tarvetta. Eli minun kirjoissani vaikutat aika tyhmältä.

Tässä ei kuitenkaan tahdottu pahaa kenellekään - päinvastoin, puhdas tarkoitus oli (ja on) saada aikaan jotakin hyvää. Tuon tasoiset kommentit olisit voinut säästää vaikka kiusaamistapauksen varalle tmv. vääryyttä tekevän kohdalle.

Ap.

Vierailija
55/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä aiheutuvista kärsimyksistä - tuli nimittäin mieleeni tuosta aloituksestani, että oikeasti kaikista noista seikoista huolimatta, meillä on silti täällä länsimaissa pääsääntöisesti asiat vielä hyvin, kun verrataan esimerkiksi moniin kehitysmaihin, missä on miehen oikeus ottaa nuori tyttö ja käyttää häntä seksuaalisesti hyväksi; tai mennä vaikka naimisiin alaikäisen (lapsen) kanssa =/.

Naisen osa seksuaalisuutensa suhteen ei todellakaan ole helppo, ja se, mitä haluaisin tällä aloituksellani saavuttaa olisi ajatus siitä, että meillä naisilla on oikeus helpottaa tätä omaa taakkaamme niillä keinoilla, jotka katsomme tarpeellisiksi käyttää. Miehet eivät saa painostaa naisia seksuaalisuuden suhteen yhtään; kyse on naisen omasta kehosta ja terveydestä.

Rakastavassa parisuhteessa miehen paikka on ensisijaisesti tukea kumppaniansa; myös tässä asiassa.

Ap.

Vierailija
56/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenä oleminen hauskempaa.

Kukaan ei loppujen lopuksi ole tähän tarttunut.

Seksuaalinen nainen on huora, miehelle sallitaan kaikki.

Ei tässä kaikessa mistään ehkäisystä ole kyse, vaan ihan laajemmista asioista! Millaista on olla nainen muslimimaailmassa tai vaikka kehitysmaassa?! Hyväksikäyttö ja raiskaukset, perheväkivalta ja alistaminen.

Hitto, eihän meillä Suomessakaan äänioikeus naisilla niin kovin kauaa ole ollut ja parisuhteessa sai raiskata vielä joitakin vuosia sitten aivan vapaasti!

Raiskaustuomiot järkyttävän mitättömiä, naiset tekevät kaikki pienipalkkaisemmat työt ja työtaistelujenkaan jälkeen ei jää kuin luu käteen! Naiset hoitavat vanhukset, lapset, sairaat, vammaiset, venyvät ja paukkuvat.

Tunnetteko ketään miestä, jolle olisi sanottu, voiko sinua nyt palkata; sulla on niin monta pientä lasta? Tunnen montakin naista.

Pätkätyöt ja osa-aikaisuus koskettavat naisia eniten, yksinhuoltajista suurin osa on naisia ja köyhistä suurin osa on naisia.

Miehelle seksi on pelkkää paineiden purkamista ja nainen ei välttämättä omien traumojensa ja ongelmiensa takia saa edes itsetyydytyksessä orgasmia.

Tyttöjen ympärileikkaukset ja naisten kivittämiset ovat kammottavaa barbaarisuutta ja me länsimaissa vain lähinnä ihmettelemme.

Vierailija
57/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä nauruista, arvon tiedostavat emakot. Että voi ihmiset olla pöllöjä!

Ihan selvästi. Tälläisien pässien takia ei todellakaan kannata kenenkään uhrata terveyttänsä. Ap.

Onneksi on tiedostavia ihmisiä, miehiä ja naisia, jotka kyseenalaistavat ja keskustelevat aiheesta kuin aiheesta. Maailma olisi muuten aika pelottava ja jämähtänyt paikka...

juuri siksi että 99% miehistä ei todellakaan ole fiksumpia kuin tuo mainittu.

Vierailija
58/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä uneliaalla palstalla.

Mies ihmettelee miksi meillä ei ole seksiä kuin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.

Kuka kantoi ja synnytti kaksi lastamme (nyt 4 ja 1)?

Kuka nukuttaa ne joka ilta?

Kuka kärsii viikon käsittämättömän karmeista kuukautiskivuista, koska ehkäisymme on kierukka?

Kuka on yksi vittupää viikon ajan kuukaudessa yhä pahenevien PMS-oireiden takia?

Kuka kantaa päävastuun kodin siisteydestä, ruoasta ja lasten vaatteista?

Kuka kaipaa rakkautta, helliä sanoja ja aitoa läheisyyttä, jotta seksikin tuntuisi hyvältä?

Ei ainakaan mieheni.

Vierailija
59/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloa ja riemua siis jo vuosikymmeniä! Kamalaa vuotoa. Joillakin kavereilla migreeniä ja järkyttäviä vatsakipuja! Oli moni lukiossakin poissa ja piti selitellä poissaoloja.. hoh. Ja sitten e-pillereitä lääkkeeksi, kun oksentelet illat ja kärsit migreenistä vielä enemmän. Jotkut kamalan kalliita ja aina ne jää tytön maksettaviksi seurustelusuhteessa!

Kondomi ja kondomi.. just joo. Nuoret ja vanhemmatkin miehet kieltäytyvät käyttämästä. On niitäkin tarinoita, että vedetään kortsu pois jossain vaiheessa. Mulle tehtiin myön näin ja söin 90-luvun alussa jälkiehkäisypillerit. Oksentelin seuraavan päivän: kamalaa myrkkyä silloin olivat.

Kaikkia emätintulehduksia ja hiivoja. Milloin mitäkin. Hae lääkkeitä jne. Joo, eipä miehillä ole! Levittele itseäsi aina joka paikassa: neuvolassa, papa-kokeessa, jälkitarkastuksessa...

Naisten pillukarvat ovat tapetilla aina, ei miesten karvoista puhuta!

Vierailija
60/106 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä vähän vähemmän osoittelevammin. Meillä on yksi lapsi, viiteen vuoteen ehkäisykeinomme on ollut varmat päivät ja keskeytetty.

Naurakaa vain. Hormoneilla sekoitettu naisen elimistö ei voi tietää mistä paitsi jää, tiedän noin tunnin tarkkuudella missä vaiheessa kiertoni on - "ei-niin-varmoina-päivinä" mieheni vetäytyy ajoissa ja laukeaa muutoin.

Tuohon listaan lisäisin siis vielä sen, että naista on vuosisadat peloteltu raskaudella ja hallittu seksuaalisuutta myös tätäkin kautta. Luonto osaa toki olla kiero, mutta sen riskin olemme otaneet, ja toiminut on 5 vuotta.