Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Berliiniin 9 v kanssa ? Vinkkejä?
20.09.2010 |
Moi,
Olen syyslomalla menossa 9 vuotiaan kanssa viikonlopuksi Berliiniin. Kaikki nähtävyysvinkit, kulkemisvinkit (jo ihan kentältä keskustaan ja nähvävyyksien välillä..) otetaan ilolla vastaan.
Kokemuksia ? Vinkkejä onnistuneeseen lomaan ?
Kommentit (4)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
näin näkee myös matkoilla paikasta a paikkaan b jotain. Bussilinjojen 100 ja 200 reitit kulkevat tärkeimpien nähtävyyksien ohi.
9v varmasti pitäisi tekniikan museon Spectrum-talosta, siellä saa kokeilla kaikkea itse. On siis erillinen talo tekniikan museon lähellä.
Luonnonhistoriallinen museo dinosauruksineen on myös kiva ja suositeltava.
Hauskaa matkaa, berliini on ihanan kaupunki!
Alue: Aihe vapaa
Itse olin Berliinissä n. 10-vuotiaana. Käytiin ainakin Berliinin eläintarhassa, siellä oli mm. pandoja ja gorilloja. Käytiin läpi myös tuomiokirkot, Berliinin muurit ja muut "perusnähtävyydet". Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta minusta ne ainakin olivat kiinnostavia jo tuolloin. Lisäksi KaDeWe, iso tavaratalo, kannattaa käydä katsastamassa. Ja tietysti, jos jalkapallo kiinnostaa niin miksei sitäkin. Metrolla liikuttiin, se taitaa olla helpoin tapa liikkua isossa kaupungissa. Kannattaa hankkia metrokartta jo etukäteen ja selvittää missä nähtävyydet on ja miten sinne pääsee, niin säästää aikaa sitten paikan päällä. Ja hyvät kävelykengät mukaan! :)