10-vuotias LAPSELLINEN poikani...
Siksi lapsellinen isolla, että ärsyttää kun jokapuolella toitotetaan poikani olevan ikäistään lapsellisempi.. Entäs sitten!!! Tuolla se juuri sotii pikkuveljen kanssa bionicleillä, mutta muut pojan kaverit on samanluokkalaisia, ja mun silmiin ihan yhtä lapsia. Skeittailevat, kuuntelevat musaa, pelaavat ja rakentelevat legoilla. Mä en vain ymmärrä mitä pahaa lapsellisuudessa on? Jotain pahaa siinä on oltava, kun koulupsykologi ja opekin siitä mainitsivat.
Vastapainoksi poikani on todellinen tiedemies, veikkaampi että harva av-mamma tietää luonnosta puoliakaan siitä mitä poikani...
Pitäisikö mun huolestua LAPSELLISUUDESTA, en vain ymmärräonko siitä jotain haittaa???
Kommentit (27)
kuuluukin olla lapsellinen. Kyllä aikuista ehtii leikkiä ihan tarpeeksi monta vuotta.
Anna leikkiä vaan. Minun 11-vuotiaskin leikkii ja leikkikööt niin kauan kuin huvittaa. Ei ne enää kolmikymppisinä leiki..
ovat sisaruksia
minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä.
kyllä he muutakin tekevät, mutta kyllä ihminen saa leikkiä jos haluaa..minäkin 39v. jos haluan.
kyllä menee totiseksi maailma jos leikki ja leikkimielisyys katoaa tyystin.
itse en tykkää ihmisistä jotka inhoavat leikkiä, katsoa piirrettyjä ym. lapsenmielistä.
ope ja psykologi ei tarkoittanut noita leikkejä viitatessaan lapsellisuuteen. Nuohan on ihan normikamaa ton ikäisille. Jossakin on ongelma, jos kerran ottavat asian esille, eli poikasi voi olla ikäisiinsä verrattuna kypsymätön ja viivästynyt, toisin sanoen pienemmän oloinen kuin ikätaso viittaisi. Koulussa se voi ilmetä esim. keskittymiskyvyssä, sosiaalisissa suhteissa, vuoron odottamisessa, asioiden ymmärtämisessa, ryhmätaidoissa, tavaroiden huolehtimisessa, tehtävien tekemisessä jne. jne.
ne ole tarkoittanut noita em. asioita. Olis kai ne käyttäneet ihan noita oikeita sanoja!
Eihän siellä millään leluilla leikitä. Eiköhän tuo lapsellisuus viitanne yleiseen kypsymättömyyteen.
Eihän siellä millään leluilla leikitä. Eiköhän tuo lapsellisuus viitanne yleiseen kypsymättömyyteen.
jos ne olisivat tarkoittaneet bionicleilla leikkimistä, niin mistä ne olisivat saaneet selville, että poika leikkii bionicleilla? Ja luuletko että kukaan täysjärkinen aikuinen pitäisi poikaa lapsellisena vain bionicleilla leikkimisen takia? Kyllä se jotain muuta tarkoittaa, mikä näkyy koulussa.
Kyllä varmaan tunnillakin leikkii. Sosiaalisesta puolesta sanoivat jotain, mutta en itse sitäkään ymmärrä koska kavereita on ihan hyvin.
Bioniclet on muuten legorobotteja tai jotain hirviöitä... :)
ap
Kyllä varmaan tunnillakin leikkii. Sosiaalisesta puolesta sanoivat jotain, mutta en itse sitäkään ymmärrä koska kavereita on ihan hyvin.
Bioniclet on muuten legorobotteja tai jotain hirviöitä... :)
ap
kannattaisi kuunnella ja muistaa mitä ne sanoo. Itse et ole paras asiantuntija, koska et halua uskoa, että pojassa voisi olla yhtään mitään vikaa. Eikö ole sitten lapsellista leikkiä tunnilla? Viekö se ne bioniclet kouluunkin?
"Bioniclet on muuten legorobotteja tai jotain hirviöitä... :)"
tietää tietokoneista yhtä paljon kuin moni insinööri. Diagnoosi on asperger. Hyväksymme toki sellaisen akuin on ja kaikki menee hyvin tulee hänestä uusi Bill Gates - diagnoosikin on sama.
Mutta koska maailma on kova ja sosiaaliset suhteet tärkeitä ja toivon todella että pärjää elämässään ja otamme kaiken mahdollisen avun ja terapian ja psykologien ja opettajien avun vastaa auttaaksemme poikaamme tässä.
ulkona leikkimässä samanikäisten kavereiden kanssa sotaa, rosvoa ja poliisia ja ties mitä poikien leikkejä. Kotona rakentelee legoja ja peittelee illalla pehmolelunsa viereensä nukkumaan...
leikin barbeilla vielä 12- vuotiaana enkä pyörinyt missään kaupungilla tai juonut alkoholia teininä, eikä kukaan sanonut mua lapselliseksi. Koulussa osasin käyttäytyä enkä leikkinyt siellä tai pelleillyt ja tein läksyt, näissä asioissa varmaan on pojalla ongelmia, ei legoissa.
Tosin meillä mielenkiinnonkohde on taide ja luonto. Kavereita on, ettei mikään erakkolapsi ole kyseessä. Mitä se sosiaalinen puoli sitten tarkoittaa, ellei kaverisuhteita?
ap
tietää tietokoneista yhtä paljon kuin moni insinööri. Diagnoosi on asperger. Hyväksymme toki sellaisen akuin on ja kaikki menee hyvin tulee hänestä uusi Bill Gates - diagnoosikin on sama. Mutta koska maailma on kova ja sosiaaliset suhteet tärkeitä ja toivon todella että pärjää elämässään ja otamme kaiken mahdollisen avun ja terapian ja psykologien ja opettajien avun vastaa auttaaksemme poikaamme tässä.
Harmillista se on. Juuri näin italialaista perhettä, joiden 11-vuotias poika oli hyvinkin lapsellinen jutuissaan ja leikeissään, mikä ilahdutti minua suuresti. Suomessa kun lapset eivät saa olla lapsia.
Enemmän mua säälittää ne samanikäiset, jotka ovat kiinnostuneet jo teinijutuista, meikeistä, FB:stä jne.
Aikuisiltakaan ei hyväksytä huumoria, hauskaa saa olla vain humalassa. Nauraminen on lapsellista, samoin leikkiminen. Aseet ovat kova juttu, ja se että kaikki on vakavaa ja kurjaa. Sitä pidetään meillä aikuismaisena.
Monet vanhemmat oikein kehuvat sillä etteivät heidän lapsensa enää leiki. Ja 15-vuotiaille ostetaan olutta, koska oletus on että sen ikäinen osaa olla kuin aikuinen.
Harmillista se on. Juuri näin italialaista perhettä, joiden 11-vuotias poika oli hyvinkin lapsellinen jutuissaan ja leikeissään, mikä ilahdutti minua suuresti. Suomessa kun lapset eivät saa olla lapsia.
11-vuotiaat, eikä kukaan syyttele lapsellisiksi.