Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono omatunto! Miten olisi pitänyt toimia 3-vuotiaan kanssa?

Vierailija
20.09.2010 |

Olimme kaupassa 3v. lapseni kanssa ja lasiosastolla hän alkoi juoksentelemaan. Sanoin hänelle muutaman kerran että "nyt tänne, tulet äidin kädestä ottamaan kiinni!"

Lapsi vaan riehaantui ja minä komensin lujempaa että nyt loppuu juoksu ja lähdin lapsen perään, hän juoksee karkuun ja minulla pinna kiristyy (hän ilmeisesti oletti että tässä on hauska hippaleikki meneillään?)

Komensin ja lähes huusin, mutta lapsi juoksee kikattaen karkuun. En keksinyt muuta keinoa kuin sanoa että äiti lähtee nyt menemään (joo tiedän, se on väärin, mutta ainut mikä tepsi, koska lapsi oli saatava pysähtymään ennenkuin rikkoo jotain)

No tästähän lapsi hätääntyikin ja tuli itkuisena perääni, minä kaappasin hänet kainalooni ja lapsi tietenkinn saa raivarit ja huutaa kainalossani että "päästä irti, sattuu!"

Ihmiset katsoo ja minua vituttaa entistä enemmän, menemme kovaa vauhtia, lapsi rimpuilee kainalossa ja itkien huutaa, huoh!

Pääsemme ulos, lapsi nyyhkyttää, minä olen hyvin HYVIN vihainen. Ärtyneenä selitän lapselle, että äitiä pitää heti totella jos äiti sanoo ja jotain olisi voinut mennä rikki jne.

Lapsi on katuvainen, edelleen nyyhkyttää hyvin surkeana ja sanoo ettei enää koskaan tee niin toiste, kysyy voidaanko olla taas kavereita jne.

Minä olin niin tuohtunut etten pystynyt heti "antamaan anteeksi" vaan jatkoin nyt itse kiukuttelua ja lapsi oli entistä surkemapi.

Nyt minulla on paha olo, huono omatunto ja paska äiti-fiilis!

Tuntuu että alistin jollain tapaa lastani tai jotain :( Olen ihan paska!!

Miten minun olisi pitänyt toimia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo onneks kaikista vakavinta ollut, tiedän paljon, paljon pahempia juttuja.

Mutta näen tuossa jutussasi suuren, positiivisen asian: sinulla ap, on omatunto ja se on tässä jutussa kaikista hienointa!

Vierailija
22/23 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea vertaistarinoita, tajuaa tässä itsekin olevan vain ihan tavallinen äiti =)

Nyt on jo parempi mieli, hyvää yötä! =)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiminnassani oli niin hurjan vaarallista? Maalla asutaan, ei muuta liikennettä lähellä. Näin kokoajan missä 2-v lymyää kun starttasin auton ja ajoin eteenpäin. Lapsi ei alkanut itkemään, joten tuskin tuli elinikäisiä traumoja asiasta. Nousin autosta ja kysyin, että tuletko mukaan niin tuli nätisti autoon.

En ole koskaan viitsinyt lähteä näihin hippaleikkeihin mukaan vaan lopettanut ne alkuunsa. Tottakai menen perään jos lapsi on vaarassa, juoksemassa tielle tms.

19/22