Lopetitko alkonkäytön, kun aloitte yrittää vauvaa vai vasta kun olit raskaana?
Sisko istuu kaikki juhlat kuivin suin, koska ei voi olla varma onko raskautunut sitten viimeisten kuukautisten.
En siis arvostellen tätä kysy, vaan ihan vaan siksi ettei mulle itselle ois tullut mieleenkään, että pelkkä raskauden mahdollisuus estää alkoholin käytön - vaan se raskaus. Monethan yrittää vauvaa vuosia tai kuukausia kuitenkin. Onko tää yleinen käytäntö, että pidättäydytään mahdollisen raskauden takia asioista, jotka raskaus estää (raaka kala, kypsyttämätön juusto, tupakka, alkoholi jne.)
Kommentit (53)
kun mulla oli viimeiset kuukautiset ennen yrittämisen aloittamista.
Aika hiton pitkään ois saanut vahdatakin syömisiään ja juomisiaan välillä, kun esim. keskimmäistä "tehtiin" 1,5 vuotta!
joten ei pulttia raskausajan pikku naukuistakaan.
kun päätettiin, että ehkäisy jätetään pois ja lapsi saa tulla. Ihmeellisiä tyyppejä täällä täytyy sanoa. Mutta toisille se alko on niin isossa osassa elämää, ettei voi irti päästää.
Tupakointi suositellaan lopetettavaksi yli 3kk ennen raskaaksi tuloa. Tietenkin suositellaan, ettei tupakoida lainkaan, mutta siis tulevan lapsen kannalta. Itsellä ei tästä ollut mitään huolta, kun ei tartte kessu huulessa olla ikinä. yök.
kun päätettiin, että ehkäisy jätetään pois ja lapsi saa tulla. Ihmeellisiä tyyppejä täällä täytyy sanoa. Mutta toisille se alko on niin isossa osassa elämää, ettei voi irti päästää. Tupakointi suositellaan lopetettavaksi yli 3kk ennen raskaaksi tuloa. Tietenkin suositellaan, ettei tupakoida lainkaan, mutta siis tulevan lapsen kannalta. Itsellä ei tästä ollut mitään huolta, kun ei tartte kessu huulessa olla ikinä. yök.
Jos lapsen yrittäminen olisi kestänyt teillä 7 vuotta, olisit silti jättänyt jopa häissä kuohujuoman ottamatta? Ootpa mahtava ihminen, hitsi vieköön!!!!
Alussa tapahtuu niin paljon sikiölle, eikä varmoja voida olla mikä vaikuttaa. Siksi varmuuden vuoksi en käyttänyt alkoholia.
Kun yritimme lasta. Kun yritystä oli takana jo useampi kuukausi, otin pettymyskännit menkkojen alkaessa.
Kuuluuko alkoholi tosiaan normaaliin elämään?
Ei ole pakko vetää lärvejä aina, sivistyneestikin voi ottaa, jopa raskaana.
Ei alkoholi ole mikään välttämätön aine.
Ei edes "sivistyneesti". Alkoholi ei kuulu lapselle. Ei syntymättömällekään.
Alkoholin käyttö parin ensimmäisen raskausviikon aikana ei ole lapselle minkäänlainen riski. Ensimmäisten viikkojen ajan alkio saa energiansa ruskuaispussistaan, istukan toiminta alkaa vasta 3. raskausviikolla.
Myös ensimmäisten viikkojen aikana.
kun pari lasia viiniä ehkä nelisen kertaa vuodessa, joten helppoa oli olla ilman ennen raskautumista, sen aikana ja sen jälkeen :)
Ei alkoholi ole mikään välttämätön aine.
Myös ensimmäisten viikkojen aikana.
siinä vaiheessa kun alkio ei itse siihen vielä pysty. Ravinnon saannin kanssa sillä ei ole tekemistä. Istukka alkaa kehittyä heti kun raskaus alkaa. Alkoholinkäyttö ei ole turvallista missään vaiheessa raskautta. Eikä ole olemassa turvallista rajaa alkoholin määrälle.
kun esikoista on alettu "tekemään" olisin saanut juoda viimeksi 7 vuotta sitten.
Aina kun ne raskaudet ei ala muutamassa kuukaudessa.
Toki alkoholi on jäänyt pois heti kun testi on näyttänyt plussaa, tupakkaa en polta koskaan ja tuota alkoholiakin max. kerran kuukaudessa. Yleensä kerran kahdessa kuukaudessa.
Meillä siis kaksi lasta ja ehkäisy viimeksi ollut käytössä tuolloin 7v sitten.
Kolmatta on tässä nyt yritetty vasta 3v ja pitkästä aikaa nyt lauantaina olin baarissa (ja ihan hyvällä omallatunnolla).
Sitä onkin elämässäni ollut yhteensä yli 4 vuotta. Toki hoitojen aikana olen juonut vain vähän, annoksen pari, ja alkionsiirron jälkeen aivan tarkoituksellisesti vähän punaviiniä kiihdyttääkseni kohdun limakalvon verenkiertoa.
Raskausaika on alkoton, muuten alkoa voi ottaa kun mieli tekee.