Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko lentoemännän palkka 1400€/kk??

Vierailija
20.09.2010 |

Mä olen luullut että ne tienaa ainakin tuplat! Onko jollakin tietoa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 16.

tarjoilijan hommaa ahtaissa oloissa, + mulla kuivaa iho ja esim. huulet todella paljon jo yhden lennon aikana..mieti koko paiva koneessa..

Vierailija
2/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämeltään niin sivistymättömiä, että pilkkaavat toisten ammatteja.

Varmaan räitte siivoojan tai kaupan kassan silmille? Kuitenkin kaikkia tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan räitte siivoojan tai kaupan kassan silmille? Kuitenkin kaikkia tarvitaan.

Vierailija
4/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on roskakuski, ja tästäkös on sitten lapset saaneet kuulla kavereiltaan... mutta kylläpä roskakuskienkin arvo nousi lakon aikana kun ihmiset joutuivat pitämään roskansa omissa nurkissaan pidempään... Itse en ymmärrä miten joku viitsii sillä palkalla kuskata toisten p*skoja...

Vierailija
5/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on peruspalkka 3000 €/kk, mutta kaikkine lisineen se nouseen melkeen 7000 €/kk, siis käteen. lisät ne emojenkin palkkoja nostaa.

Vierailija
6/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä !!

Joo, jos esim. lentoemo olisi työtön, niin täällä huudeltais mene töihin pummi! sitten kun se työtön ihminen menee töihin lentoemoksi, niin täällä huudellaan hööh, lentoemo!

Ja sama sitten muidenkin ammattien kanssa...

Vierailija
7/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kamalat työajat. Siitä 3000 euroakin on mielestäni surkea korvaus. Matkustajanakin lentokoneessa tarpeeksi kamalaa, saati sitten päivästä toiseen tehdä sitä työkseen. Saharaakin kuivemmassa ilmassa vielä + aikaerot, ammatti vanhentaa silmissä.

Että itse, kun olin lentoemona, nautin juuri siitä, että vapaa-aikaa tuntui olevan kokoajan ja silti tilipäivänä sain (mielestäni) varsin kohtuullista palkkaa tehtyyn työmäärään nähden; 2000€ netto / kk vähintään =). (Tämä siis suunnilleen 3-4 päivän työstä / vko).

Meillä tosin suurin osa työstä tapahtui ns. yöpyvillä keikoilla; eli yövyttiin eri baseissa, kun missä meidän Helsingin koti-base oli. Jatkuvaa matkalaukkuelämää poissa kotona - ainainen ikävä oli silloin lapsia.

Kielitaitoakin meillä aikuisten oikeasti vaadittiin; käsittääkseni esimerkiksi Finnairilla näin ei enää ole läheskään aina asia.

Olethan siis kielitaitoinen, terve (ei saa olla juuri mitään perussairauksia, sillä työ on fyysisesti kuormittavaa elimistölle mm. jatkuvien painevaihteluiden, kosmeettisen säteilyn ja bakteeri-altistuksen takia) ja perusreipas - lisäksi lentoemännän työssä täytyy löytyä joustavuutta; kone voi hajota Barcelonan kentälle, ja crew:lle tulee yllättävä yöpyminen. Kuulostaa ehkä eksoottiselta, mutta believe me, se ei sitä ole, jos sinulla on kotiin sovittu juuri silloin jotakin tärkeää menoa ;). Pituudestakin on vain hyötyä, vaikka pituusrajoista viime vuosina on joustettukin.

Itse viihdyin lentoemännän työssä hyvin! Vaikka en itseäni minään bimbona kahvinkaateluautomaattina pidäkään ;D.

Vierailija
8/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiset kuntotestit, terveystestit, kielitaitokokeet, haastattelut, solveltuvuustestit jne. pitää selvittää ennen kuin pääsee edes lentoemäntäkurssille. Kurssilla painotetaan nimenomaan niitä pelastustaitoja, pimeässä uimahallissa pelastetaan ja pelastaudutaan kumilautalle jne. Lnetoemännän tehtävänä on matkustajien turvallisuudesta huolehtiminen, mutta päällepäin siitä näkyy ehkä vain se kahvinkaato.

Joku "vanhempi" kyseli, kannattaako hakea. Olen ymmärtänyt, että jos olet erittäin hyväkuntoinen, sinulla on jo joku toinen soveltuva ammatti, niin ilman muuta kannattaa.

Vierailija
9/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun kiireessä kirjoittaa ja samalla huutaa taustalla lapset ;D - siis tietenkin kosminen säteily.

Lentävä henkilökunta altistuu vuositasolla aika huomattavalle säteilymäärälle, etenkin, jos lentää pitkiä, mannerten välisiä lentoja. Lentokorkeuskin paljon määrittää tätä säteilymäärää, mille altistuu.

t. 27 (ja painovirhepaholainen)

Vierailija
10/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämeltään niin sivistymättömiä, että pilkkaavat toisten ammatteja. Varmaan räitte siivoojan tai kaupan kassan silmille? Kuitenkin kaikkia tarvitaan.

jne.

Ja en pilkkaa kenenkään ammattia vaan sitä ammatin harjoittajaa joka ei osaa tehdä työtään. Lentohenkilökunta on palveluammatissa ja juurikin esim. finskin henkilökunta tätä ei tajua.

Vierailija
11/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämeltään niin sivistymättömiä, että pilkkaavat toisten ammatteja. Varmaan räitte siivoojan tai kaupan kassan silmille? Kuitenkin kaikkia tarvitaan.

jne. Ja en pilkkaa kenenkään ammattia vaan sitä ammatin harjoittajaa joka ei osaa tehdä työtään. Lentohenkilökunta on palveluammatissa ja juurikin esim. finskin henkilökunta tätä ei tajua.

mistäköhän johtuu että en ole milloinkaan saanut Finnairilla huonoa palvelua? en ole töissä F:llä vaan toisella lentoyhtiöllä ja joudun matkustamaan heidän lennoillaan harva se viikko oman yhtiöni univormussa. olen aina, poikkeuksetta, saanut ystävällistä ja hyvää palvelua! jos tuntuu, että KAIKKI emännät kohtelevat huonosti, kannattee katsoa myös peiliin.

ja ap:lle, 1400 on peruspalkka, mihin tulee sitten lisät lentoyhtiöstä riippuen; yötyö, lauantai, sunnuntai, päivittäinen ja viikoittainen ylityö, sektorilisä, myyntiprovisio, päivärahat jne.

ja mitä tulee kulukorvauksiin l. päivärahoihin, ne määräytyvät maamme lain mukaan. ne ovat verotonta tuloa ja on tarkoitettu yöpyvillä lennoilla ruokailuun jne.

Vierailija
12/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo palkka.

Itse tunnen Finnair-emoja, joilla on erittäinkin mukavat tulot, mutta he ovat jo kauan alalla olleita. Sitten taas niitä muiden yhtiöiden emoja, palkatkin ovat eri luokkaa.

Itse arvostan kaikkia ammatteja. Luulen, että kun ja jos lentoemäntä kyllästyy alaansa, niin uuden paikan saanti on keskimääräistä helpompaa. Lentoemäntiä arvosteaan, sillä ammatti vaatii rautaista kuntoa, hyvää kielitaitoa ja erittäin hyvää sosiaalista pelisilmää. Kukapa ei palkkaista tällaista henkilöä?

Ja mitä tulee kahvinkeittoviesteihin, kertonee vain kirjoittajien älykkyydestä, ei lentoemojen.

Itse olisin todella halunnut lentoemännäksi, mutta elämä suunnitteli minulle toisenlaisen uravalinnan (minulla perussairaus, joka esti emo-uran, enkä tietysti välttämättä olisi muutenkaan alalle päässyt, sinnehän pääsevät vain parhaat!).

Vierailija
13/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muukaan kroppa. Ei ole ihan helpoimmasta päästä tuo homma. Ammatteja ei oikein voi verrata keskenään.

Vierailija
14/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne. Ja en pilkkaa kenenkään ammattia vaan sitä ammatin harjoittajaa joka ei osaa tehdä työtään. Lentohenkilökunta on palveluammatissa ja juurikin esim. finskin henkilökunta tätä ei tajua.

mistäköhän johtuu että en ole milloinkaan saanut Finnairilla huonoa palvelua? en ole töissä F:llä vaan toisella lentoyhtiöllä ja joudun matkustamaan heidän lennoillaan harva se viikko oman yhtiöni univormussa. olen aina, poikkeuksetta, saanut ystävällistä ja hyvää palvelua! jos tuntuu, että KAIKKI emännät kohtelevat huonosti, kannattee katsoa myös peiliin. ja ap:lle, 1400 on peruspalkka, mihin tulee sitten lisät lentoyhtiöstä riippuen; yötyö, lauantai, sunnuntai, päivittäinen ja viikoittainen ylityö, sektorilisä, myyntiprovisio, päivärahat jne. ja mitä tulee kulukorvauksiin l. päivärahoihin, ne määräytyvät maamme lain mukaan. ne ovat verotonta tuloa ja on tarkoitettu yöpyvillä lennoilla ruokailuun jne.

vain finskiltä. Kai ne sua mielistelee, kun olet toisen yhtiön formussa niiden koneessa.

Ja ei kaikki mörise sielläkään, mut aina joka lennolta löytynyt ruttunaamoja. Ja yleisilmapiiri heillä tosi huono. No eipä juuri enää ko firmalla lennetäkkään jos ei ihan pakkoa ole.

Peiliin voin ihan reilusti katsoa ja todeta, ettei vika ole minussa, koska muissa yhtiöissä ei tällaista ole. Ja en ole yksin mielipiteeni kanssa.

Vierailija
15/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemännän ammatti olisi ihan mielenkiintoinen. Varmaan tykkäisin siitä, mutta en usko, että pääsisin koulutukseen, koska en ole niin sosiaalinen.

Luulen, että aika moni tässä ketjussa lentoemoja haukkunut on juuri sellainen, joka ei edes koulutukseen pääsisi, eikä sitä voi edes tunnustaa. Mulla ainakin on syitä miksi en pääsisi:

- liian lihava (kokoa 44)

- osaan vieraista kielistä puhua vain englantia, vaikka olen muitakin kieliä lukenut, mutta en suostuisi puhumaan

- en ole palveluammattiin kouluttautunut jne

Olen akateemisessa ammatissa, mutta ei se tarkoita, että kävisin nälvimään sellaisia, jotka eivät ole. Jopa akateemisille on olemassa aloja, jonne he eivät kelpaisi - kuten mulle tämä lentoemännän ammatti.

Mutta kaikki muut av-mammat tietysti läpäisisivät lentoemännän koulutuksen ja tekisivät hommat vaikka silmät sidottuina, jep jep... ja ennenkaikkea mahtuisivat niihin vaatteisiin, reps kops :D

Vierailija
16/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lentokonesiivoojana olleena voin sanoa, että Finnairin emot ovat oikein mukavia mutta Blue1:lla työskentelevät voisivat vähän miettiä käytöstään. Sillä firmalla tasan muutama hyväkäytöksinen emo. Ja minä oikeasti tiedän mistä puhun, naama norsunvitulla koko käännön ajan.

Vierailija
17/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hääppöisiä koneitakaan, samanlaista peruskalustoa kaikki.

Vierailija
18/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ravintola-alalla ei osata yhtä tehokasta ja ystävällistä palvelua kuin lentokoneissa?Tätä olen usein ihmetellyt hymyileviä ja palvellessaan silmiin katsovia lentoemojen työskentelyä seuratessani.

Et vissiin lennä Finnairin koneilla. Niissä palvelu todella ala-arvoista. Useimmilla muilla lentoyhtiöillä on miljoona kertaa ystävällisempi palvelu.

Vierailija
19/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla aloittavalla lentoemolla ton verran, mutta täytyy muistaa, että 50% palkasta koostuu erilaisista lisistä. Itse olen ollut reilut 5 vuotta lentoemäntä ja peruspalkka on reilusti yli 2000 euroa+lisät päälle. Eli jokainen voi laskea itse. Viihdyn työssäni vaikka se on välillä raskastakin. Mutta pitkät lennot (kuitenkin mulla yleensä max 3 päivää poissaoloa) tarkoittavat myös pitkiä vapaita. :) Nuo työajat ja lentokohteet riippuvat ihan missä konetyypissä lennät ja missä firmassa. :) Ja voin kertoa, että enemmän olen kotona kuin 8-16 työssä käyvät äidit.

Vierailija
20/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa semmoisen virheen, että lähdin lomalle Tui Nordic Flyn lennolla (Finnmatkojen matka). Ja siellä se huono palvelu asuu!!! Niin karmeaa käytöstä koneen henkilökunnalta, etten ole ikinä missään nähnyt, en tiennyt, että tuollaisella käytöksellä varustettuja ihmisiä edes otetaan yhtään mihinkään töihin. Mutta niin on vain Tui Nordic Fly miehittänyt koneensa (suomalaisilla) tällaisilla henkilöillä. Finnairin henkilökunta on hyvin normaalia ystävällistä siihen verrattuna, suosittelen kaikille Finnairin haukkujille kiertämään sitten nuo lennot kaukaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän