Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko lentoemännän palkka 1400€/kk??

Vierailija
20.09.2010 |

Mä olen luullut että ne tienaa ainakin tuplat! Onko jollakin tietoa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa semmoisen virheen, että lähdin lomalle Tui Nordic Flyn lennolla (Finnmatkojen matka). Ja siellä se huono palvelu asuu!!! Niin karmeaa käytöstä koneen henkilökunnalta, etten ole ikinä missään nähnyt, en tiennyt, että tuollaisella käytöksellä varustettuja ihmisiä edes otetaan yhtään mihinkään töihin. Mutta niin on vain Tui Nordic Fly miehittänyt koneensa (suomalaisilla) tällaisilla henkilöillä. Finnairin henkilökunta on hyvin normaalia ystävällistä siihen verrattuna, suosittelen kaikille Finnairin haukkujille kiertämään sitten nuo lennot kaukaa!!!

Mjaa...me käytiin kans Kanarialla tuolla firmalla ja ihan ok oli palvelu. Eikä koneessa ollut tosin kuin yksi suomalainen emo, muut oli Ruotsalaisia. Itse asiassa kone tuli Helsinkiin suoraan Ruotsista johon oli just tiputtanut yhen pokan Kanarialta palaavia ruotsalaisia. Kävi kääntymässä Hesassa ottamassa suomalaiset Kanarianmatkaajat kyytiin.

Tästä tosin sen verran miinusta, että ne ruotsalaiset oli juonut koneen appelsiinimehut loppuun, niin sitä ei ollut enään meille. He (Tui Nordic) kun tankkaavat juomat jostain muusta maasta, ainakin sillä lennolla. Ilmeisesti saa halvemmalla.

Vierailija
22/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa aiemmin vertaili Singapore Airlinesiä ja Finnairia. Taitaa vertailutaso olla kyllä vähän eri, kun ajatellaan sitä, että Singis on aika paljon kalliimpi ja yksi maailman parhaita lentoyhtiöitä. Se on siis sopiva Finnairille esikuvaksi, mutta ei samaa tasoa muuten. Finnairin kanssa samaan sarjaan laittaisin KLMn, Lufthansan ja BAn esimerkiksi.

Olen muuten saanut aina Finnairilla hyvää palvelua. Palvelu vain on suomalaiseen tapaan ehkä hieman jäyhempää kuin se on ollut joillakin muilla yhtiöillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista saaneeni ikinä huonoa palvelua lentokoneessa... Kymmeniä lentoja Finnairilla ja muillakin firmoilla on tullut lennettyä. Millaista perseennuolentaa te oikeen kaipaatte?! Minusta sellainen olisi varsin ärsyttävää!

Vierailija
24/57 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista saaneeni ikinä huonoa palvelua lentokoneessa... Kymmeniä lentoja Finnairilla ja muillakin firmoilla on tullut lennettyä. Millaista perseennuolentaa te oikeen kaipaatte?! Minusta sellainen olisi varsin ärsyttävää!

Vierailija
25/57 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa aiemmin vertaili Singapore Airlinesiä ja Finnairia. Taitaa vertailutaso olla kyllä vähän eri, kun ajatellaan sitä, että Singis on aika paljon kalliimpi ja yksi maailman parhaita lentoyhtiöitä. Se on siis sopiva Finnairille esikuvaksi, mutta ei samaa tasoa muuten. Finnairin kanssa samaan sarjaan laittaisin KLMn, Lufthansan ja BAn esimerkiksi. Olen muuten saanut aina Finnairilla hyvää palvelua. Palvelu vain on suomalaiseen tapaan ehkä hieman jäyhempää kuin se on ollut joillakin muilla yhtiöillä.

Se täytyy vielä kommentoida tähän, että kaikissa noissa yhtiöissä (Finski, KLM, Luffe ja BA) on myös vanhempia naisia lentoemojen hommissa, mikä on tietty ihan hyvä että ikääkin arvostetaan. Asenteessa joskus on parantamisen varaa kun esim. juomaa saa pyytää niin että siitä joutuu väittelemään ko. henkilön kanssa vaikka olisi ihan selvin päin.

Singapore ja Malesian Airlinesilla näytti olevan lentoemäntien ikä 20-25v tai sitten aasialaisissa ei se ikä näy. Palveluasenne tosiaan enemmän kun kohdillaan (juomaa tullaan tarjoamaan pyytämättäkin) ja näyttävät siltä että käyvät meikissä ja kampaajalla ennen jokaista lentoa.

Vierailija
26/57 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Finnairin palvelu on aina ollut hyvää kaikilla lennoilla. Täytyy aina muistaa suhteuttaa asiat omaan kulttuuriperimään. Suomalaiset on ihan eri luontoisia kuin aasialaiset ja esim. etelä-eurooppalaiset. Eihän Suomessa kaupan myyjätkään tule kadulle asti houkuttelemaan ja mielistelemään potentiaalisia ostajia (tämä vain esimerkkinä). Eli ei voi odottaa, että suomalainen ihminen palveluammatissa "nuoleskelisi" matkustajaa samalla tavalla, kuin aasialaiset asiakaspalvelijat. Sitten on vielä erikseen amerikkalaiset, jotka ovat ihan jotain omaa luokkaansa. Ylitsepursuavia kohteliaisuuksia ja kuitenkaan ei sitä tarkoita. Itse tykkään suomalaisesta, asiallisesta ja rauhallisesta palvelusta:) Ja vielä täytyy muistaa, että useimmiten niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Eräällä ystävälläni kaikki palvelutilanteet ovat menneet päin persettä ja voin kyllä hyvin kuvitella ystäväni tuntien (pikkutarkka, pedantti ja itsensä jalustalle nostava), että vika ei yksin ole vasta puolessa (emoissa, myyjissä yms.)

Vierailija
27/57 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan muutaman muun lentoyhtiön kohdalla kokemukset ovat selvästi huonommat.

Mielestäni Finnairin palvelu on aina ollut hyvää kaikilla lennoilla. Täytyy aina muistaa suhteuttaa asiat omaan kulttuuriperimään. Suomalaiset on ihan eri luontoisia kuin aasialaiset ja esim. etelä-eurooppalaiset. Eihän Suomessa kaupan myyjätkään tule kadulle asti houkuttelemaan ja mielistelemään potentiaalisia ostajia (tämä vain esimerkkinä). Eli ei voi odottaa, että suomalainen ihminen palveluammatissa "nuoleskelisi" matkustajaa samalla tavalla, kuin aasialaiset asiakaspalvelijat. Sitten on vielä erikseen amerikkalaiset, jotka ovat ihan jotain omaa luokkaansa. Ylitsepursuavia kohteliaisuuksia ja kuitenkaan ei sitä tarkoita. Itse tykkään suomalaisesta, asiallisesta ja rauhallisesta palvelusta:) Ja vielä täytyy muistaa, että useimmiten niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Eräällä ystävälläni kaikki palvelutilanteet ovat menneet päin persettä ja voin kyllä hyvin kuvitella ystäväni tuntien (pikkutarkka, pedantti ja itsensä jalustalle nostava), että vika ei yksin ole vasta puolessa (emoissa, myyjissä yms.)

Vierailija
28/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työhän on matkahommia ja siihen päälle tulee matkapäivärahat ja kulukorvaukset. Toisaalta homma on bimbojenpesti, niin palkka on just sopiva

Vierailija
30/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen usein ihmetellyt hymyileviä ja palvellessaan silmiin katsovia lentoemojen työskentelyä seuratessani.

Vierailija
31/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työhän on matkahommia ja siihen päälle tulee matkapäivärahat ja kulukorvaukset. Toisaalta homma on bimbojenpesti, niin palkka on just sopiva

parinsadan ihmisen turvallisuudesta, parhaassa tapauksessa hengestä, on bimbojen pesti?

Vierailija
32/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 20sek pantomiimista ja kahvinkaatamisesta kannata maksaa yhtään tuota enempää.

Vierailija
33/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti kiinnostaa ja sillä sipuli. Mieten tuo päiväraha määräytyy, pelkästään ulkomaanlennoiltako? Ap tienaa tällä hetkellä n.3000€/kk, joten sitäkin taustaa vasten tässä asiaa pohdiskelen.

Vierailija
34/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 20sek pantomiimista ja kahvinkaatamisesta kannata maksaa yhtään tuota enempää.

Vierailija
35/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantuko, mutta tyttäreni 6v kysyi ihanasti ensimmäistä kertaa olleessaan lentokoneessa: "Äiti onko tuo täti lentopiika?" :) En tiedä mistä sanan keksi, ei ole piikaa meillä käytetty...

Vierailija
36/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikälisät, päivärahat, sunnuntai- ja yötyölisät ym. päälle ja palkka voi lähes tuplaantua ;-) Olen itse emäntä ja ollut alalla kauan, kyllä toi 3000 euroa näillä vuosilla menee helposti rikki ;-) Vaihtelee kuukausien mukaan! t.emo

Vierailija
37/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikälisät, päivärahat, sunnuntai- ja yötyölisät ym. päälle ja palkka voi lähes tuplaantua ;-) Olen itse emäntä ja ollut alalla kauan, kyllä toi 3000 euroa näillä vuosilla menee helposti rikki ;-) Vaihtelee kuukausien mukaan! t.emo

Ap työskentelee It-alalla ja jo muutaman vuoden olen miettinyt uuteen ammattiin ryhtymistä. Mietin vaan, että pidetäänkö 33-vuotiasta jo vähän liian iäkkäänä;)

Vierailija
38/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sopiva palkka

Ei 20sek pantomiimista ja kahvinkaatamisesta kannata maksaa yhtään tuota enempää."

Äly ei tainnut riittää lentoemännäksi, mites se meni, "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"! ;)

Vierailija
39/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, me lastenhoitajat olemme joka päivä vastuussa lasten turvallisuudesta ja pahimmassa tapauksessa hengestä. Ja ihan normaali pävänä kasvatuksesta. Ja palkka on alle 2000€.

Että kyllä tällä vertauskuvalla tuo peruspalkka on ihan oikeissa lukemissa.

parinsadan ihmisen turvallisuudesta, parhaassa tapauksessa hengestä, on bimbojen pesti?

Vierailija
40/57 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Finskin henkilökunnalle. Happamia, kärttyisiä ihmisiä jotka eivät varmaan koskaan ole kuulleet mitä palveluammatti on.

Lennä vaikka Singiksellä, niin huomaat suuren eron, siellä he ovat oikeasti töissä ja taiavat palveluammatin.

Finskin väki, hyvä et ruoa jakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi