Tytöstä Leoniina vai Leonina?
Ristiäiset lähestyy enkä osaa päättää kirjoitusasua. Kumpi parempi? Mitä mieltä olet muuten nimestä?
Kommentit (35)
Mulle tuli ekaks mieleen Leonid.
Siitä tulis kiva Leonida, ei varmasti toista samannimistä tule perhekerhossa vastaan.
yhdistettynä.Kauhea.Miten olis Lenita,Leila, Luna,Liina,Liisa,Nina, Niina, Nea, Neea, Nita, Noora, Nonni, Nanna tms.
esim Leona parempi.. kuulostaa transulta se leoniina.. ajattele nyt pitemmälle kuin vauva-aikaa vain..
t:legolas
Ristiäiset lähestyy enkä osaa päättää kirjoitusasua. Kumpi parempi? Mitä mieltä olet muuten nimestä?
Kannattaisi miettiä, että lapsi kantaa sitä nimeä sitten koko elämänsä ( tai ainakin kunnes on oikeus itse vaihtaa nimi ).
Kaikki omituisten nimien antajat kuvittelevat olevansa kai jotenkin hienompia tai ainakin pyrkivät siihen?
Mieleen.
Ei ymmärrä mitä ihmisten pururadalla liikkuu, vai liikkuuko edes sahajauhot :)
Unettoman yön ajan kuluksi tulin käymään täällä ja taas kerran ällistyn ( vaikka ei pitäisi) kuinka ilkeitä ja pahansuopia ihmiset täällä ovat. Jos haluaa ilmaista, että ei pidä ko. nimestä, olisiko kenties mahdollista ilmaista se jotenkin sivistyneesti, ilman alaarvoisia arvointeja kysyjästä? kysyttiin kumpi on parempi muoto nimestä. Taas, kuten aina tällä palstalla, vastaajien on oksennettava oma pahoinvointinsa, pahansuopuutensa ja katkeruutensa toisten päälle. Vastaan sitten kysymykseen ja mielestäni Leonina on parempi muoto. käytetty esim Englannissa.
Helmi
Leonina on minun mielestä kauniimpi :)
miksi yleistät? mä en ole vielä kommentoinut tähän ketjuun, jä mä en ikinä sano pahaa kenestäkään täällä, toi oli loukkaavaa kirjoittaa tänne "kaikki täällä on ilkeitä" itsekin nyt sanoit ilkeästi olisi ehkä pitänyt sanoa toisin sanoin eikä näin.
Olet oikeassa, olen pahoillani, eivät kaikki ole ilkeitä. :)
Helmi
Leonina on parempi, mutta ei Leonakaan hassumpi olisi. Ei ainakaan Leoniina, se on jotenkin teennäinen.
Leona ehdottomasti ei pankin nimeä
kuin vittuilua? Toki kuulostaa provolta.. ei kai kukaan oikeesti mieti tuollaisia nimiä?
Haluaisitko itse kantaa moisia nimiä? Joskus tuntuu, että erikoisia nimiä väkisin väännettäessä, ei oikeasti mietitä miten lasta sillä "potkaistaan". :(