Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään joutuu soittaa sossuun, ei stana mikä häpeä!

Vierailija
28.09.2010 |

Olemme kolmihenkinen perhe, ja nyt on pakko soittaa sossuun, mikä nolous ottaa yhteyttä sinne,jos saisi toimeentulotukea.

Olemme kumpikin keskipalkkaisessa vakituisessa töissä(minä hoitovapaalla)

Mutta meillä on 60.000e ulosotossa, kaikki on osamaksu velkaa, ei luottotietoja.

Vaikka mies tienaa niin ei siitä jää paljon käteen kun ulos otto vie, mitä enemmän tienaat sitä enemmän ne vie.

Olen hoitovapaalla ja mä saan minimi hoitosumman, koska miehen palkka on niin hyvä et saan minimin.

Jos ulosotto ei veisi eikä olisi velkaa, niin olisimme hyväpalkkaisia ja eläisimme keskivertoista elämää.

Mikä nolous soittaa sossuun ja kertoa et olemme helvetimoisessa kusessa,koska jo emme maksa yli 1000 vuokranantajalle, saamme häädön täältä,koska meillä on 2kk vuokrat rästissä, koska ei ole ollut varaa kun noi rahat mitä ulosoton jälkeen on jäänyt, on mennyt netti,puhelin ja ruokaan.. ei tässä hummailla enää, kädestä suuhun eletään..

ja kun meillä kallis asuntokin,kun emme saanneet aikoinaan kaupungilta vuokra asuntoa,niin jouduimme ottaa sen mitä tarjottiin ja tää on niin kuin hieno perhehalue ja vuokrakin sen mukaan.

Ai että kun vituttaa ja nolottaa.. kohta varmaan av mammat hyökkää joukolla haukkumaan, kuinka huono perhe olemme!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palkasta menevät ulosotot huomioidaan kyllä... nyt ei sossuntäti tiedä mistä puhuu.

Vierailija
2/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei todellakaan ole tarkoitettu keskituloisten, työssäkäyvien ihmisten kulutusluottovelkojen maksamiseen!

Jo asenteesi "mitä enemmän tienaa, sitä enemmän "NE" vie" kertoo paljon. Totta helvetissä velat pitää maksaa! Koska sua ei huvita mennä töihin, vaan haluat sumplia asiat niin, että työssäkäyvät veronmaksajat maksaisivat toimeentulotuen muodossa teidän perheen rästivuokrat ja mielellään ulosototkin, niink

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on uo päällä ja ajattelen kyllä, että joka kerta kun palkastani otetaan MAKSAN VELKAANI. En ajattele, että ne vievät piruuttaan. Ja toiseksi, ulosotossa on suojaosuus omasta noin 1800 nettopalkasta maksan ulosottoon noin 480 euroa, koska tuloni eivät ole kaksi kertaa suojaosuuteni suuruiset, niin _niiden suojaosuuden ylittävästä osasta_ ulosmitataan 2/3.

Vierailija
4/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sossussa sanovat että muuttakaa halvempaan asuntoon ja äiti töihin, näin mulle todettiin ku jouduin sossun luukul käväsee...

Vierailija
5/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa monen toimeentulotuen se on laskenut väärin kun ei ole huomioinut ulosottovelkoja! nehän nimenomaan lasketaan menoiksi.

Vierailija
6/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, sossun apuun turvautuminen ei ole mikään häpeä, mutta velkojen pakeneminen on kyllä häpeä.

Toisekseen, jos sossu maksaisi kaikki ulosottoon menneet pikavipit, jotka on menneet baareihin, Thaimaanmatkoihin, kultakoruihin tai mersuun, eihän kenenkään kannattaisi maksaa mitään itse.

Vierailija
7/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaiskohan sitten mennä sossun asiakkaaksi, kun muuten mut on katsottu ulosotossa varattomaksi eikä siis ulosmitata mitään vaan lepposa ulosottomies sanoi poistaneensa velat. Nehän palautuu jos velkoja palauttaa ne uudestaan käsittelyyn kyllä.

Mutta saisinhan nopeammin luottotiedot takaisin jos kerran sossu maksaisi ulosotot! Nyt eletään sillä rajalla että toimeentulotukea ei saada (lääke ym. kulujen osalta saataisiin, mutta ei ole haettu). En kyllä usko tuohon, eihän ne perintätoimiston ym. muitakaan laskuja huomioi menoina,ei edes veromätkyjä(vaikka veronpalautukset kylläkin huomioidaan tuloina), miksi sitten ulosottoja?

Vierailija
8/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossussa huomioitu mun velkoja mitenkään.

Sanoivat, että ne ovat vapaaehtoista menoa, olen itse ne hankkinut. :(

Jos asuisin vuokralla, olisivat laskeneet vuokran menoksi, maksoin omaa, maksoin kulutusluottoja, ne eivät ole menoja.

Vierailija
9/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosotto velat koska olin tehnyt ulosotto miehen kanssa sopimuksen että maksan kuukausittain 50 euroa ulosottoon ja laskua ja kuittia vastaan 50 euroa takaisin sossusta... joustoluottoa, yksityislainaa, vuokravelkaa, perintävelkaa ja korttiluottoa eivät ottaneet huomioon ollenkaan ja totesivat vain että pitää töihin mennä jos veloista haluaa päästä eroon, niinpä menin töihin ja nyt rupeaa olee kaikki velat maksettu ja jotain jää käteenki kuukausittain...

Vierailija
10/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koko ketjua, mutta tuli mieleen, että onhan miehesi ilmoittanut ulosottovirannoimaiselle, että elättää sinut ja lapsen? Se nostaa suojaosuuden summaa eikä ulosottoon mene niin paljon kuukaudessa. Tietysti kun menet joskus töihin, niin miehesi suojaosuus pienenee, mutta tässä tilanteessa.

Ulosottovirannomaiset on ainakin mun kokemuksen mukaan ihan reilua porukkaa ja niiden kanssa saa kyllä sovittua asioita, kun vaan asiallisesti asiansa selittää.

Vierailija
11/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä virastossa tosissaan mitään pikkupiruja istu miettimässä miten saisi velallisten elämästä mahdollisimman hankalaa. Kyllä niiden kanssa saa sovittua ihan mukavasti asioista kun vaan ottaa sen puhelimen kauniiseen käteensä.

Ja kun en tiedä missä asutte, on vaikea sanoa siihenkään mitään mitä sosku sanoo veloistanne. Käytännöt kun vaihtelevat aika paljon paikkakunnittain kokemukseni perusteella. Yllä oleva sossutädin kommentti oli aika huuhaata, missään ei ole vielä sanottu että jo hankittua omaisuutta pitäisi alkaa realisoida tai että sitä katsottaisiin pahalla. Kyllä auton ja asunnon saa omistaa, niistä aiheutuneita kuluja ei vain välttämättä oteta mukaan laskelmissa.

Vierailija
12/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehen ulosottovelkaa ole noteerattu mitenkään. Silloinen kk-palkka oli jotain 5500mk (mikä tuli milloin sattui, joskus kolmessa- neljässä ennalta tuntemattomassa osassa, firma oli menossa konkkaan), minä opiskelija, kesätkin työttömänä kun oli se edellinen laman laahaus.. Vuokra oli yli 1500mk + sähkö + vesi + muut kulut. Me oltiin jatkuvasti, joka kk miinuksella monta sataa mk, mutta sossu kun ei huomioinut ulosottoa, niin ne laski, että meille jäi huikeat 200mk kaikkien pakollisten jälkeen, ihan tuhlattavaksi. Voin kertoa, että elämä oli aika kurjaa tuolloin.

Vierailija
13/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ex-yrittäjä ja yrityksen velat ja muutama muukin asia on mennyt ulosottoon, yritys on nyt laitettu laatikkoon. Oli vaikea maksaa kun yritys ei tuottanut muutamaan kuukauteen mitään ja sitten kun tuotti, meni omien sisäisten kulujen ja vanhojen räsiten maksamiseen, palkkaa ei tullut.

Viime kesänä mies kävi sossussa ja sai rahaa jonkin verran. Omistusasunto on, ok-talo, ja ei sitä kyllä käsketty myyntiin laittaa, lainasta huomoitiin jotakin, aika vähän kuitenmkin, ei kaikkea.

Ap:lle kehoittaisin ottamaan yhteyttä velkaneuvojaan, joka voi onnistua neuvottelemaan velkojein kanssa maksusuunnitelman, ilman että siihen päälle tulee ulosottomiehen perintäkulut. Ulosmittaajat tästä ewi tykkää, sehän vie leivän heiltä, mutta ota siis yhteyttä paikkakuntasi velkaneuvojaan. NEtistä kaupungin sivuilta pitäisi löytyä.

Sossusta varmasti sanotaan ja suosittelen, että alatte etsimään edullimsepaa asuntoa, hakemuksia vaan sisään ja päivittämään. Haun perusteeksi laitatte, että nyk. asunnon vuokra on niin kallis ja että luottotiedot on mennyt joten ette saa yksityisltä markkinoilta asuntoa, mutta sos.tt. takaa teidän takuuvuokran ja vuokran maksatte, koska siitäkin kalliista tiedän pitää, joten halvemikin onnistuisi.

Vierailija
14/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että teillä on mahdollisuus saada maksuvapaita kuukausia ulosotosta. Muistaakseni näitä voidaan myöntää jopa kolme vuodessa. Eli kyllähän sekin varmasti toisi hieman helpotusta taloudenpitoonne, että saisitte välillä koko palkan omaan käyttöön. Velathan toki sitten lyhenevät hitaammin, mutta so what..

Vierailija
15/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, asenteessasi on tosiaan ongelma. - - Mun miehellä oli tuo asenne tavattaessa. Ei tehnyt kuin osapäivätöitä ja loput pimeänä, kun "ei kannata ulosoton takia".

Siis tavattaessa oli tuo asenne? Mistäs veneen alta moisen löysit? Oliko sillä jotain muita avuja kenties?

Vierailija
16/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan halua ap:n velkoja maksaa.

Vierailija
17/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän tärkeitä laskuja??

Vierailija
18/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 000 lainaa pankista ja maksaa velat pois. Sitten suunnitelmallisesti lyhentää sitä 60 000:ta, ilman korkeiat ulosottokuluja.

Vierailija
19/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mikä pankki antaa 60000 lainaa luottotiedottomille ulosottovelkoihin? Hah!

Vierailija
20/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei todellakaan ole tarkoitettu keskituloisten, työssäkäyvien ihmisten kulutusluottovelkojen maksamiseen! Jo asenteesi "mitä enemmän tienaa, sitä enemmän "NE" vie" kertoo paljon. Totta helvetissä velat pitää maksaa! Koska sua ei huvita mennä töihin, vaan haluat sumplia asiat niin, että työssäkäyvät veronmaksajat maksaisivat toimeentulotuen muodossa teidän perheen rästivuokrat ja mielellään ulosototkin, niink

Sulla on todella asenneongelma AP! Töihin siitä ja tienaamaan kaikki mitä irti saat - kahta työtä, pitkää päivää, että saat ITSE aiheuttamasi kulutusluotot kuitattua pois! Ole aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä