Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aikuinen ihminen kieltäytyä ottamasta sukulaista omaishoitajaksi?

Vierailija
19.09.2010 |

Ja ilmoittaa, että ottaa mieluummin kotipalvelun ja maksattaa sen sossulla?

Kyseessä ihminen, jolle ei ole määrätty virkaholhoojaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pitää jonossa kävellä muiden hullujen kanssa ruokasaliin syömään. Ja yritän nyt kumminkin ensin sen kotipalvelun, koska tavisosastolla joutuu kuitenkin olemaan saman potilashuoneen dementikkomummojen lapsenvahtina, eikä siitä mulle makseta mitään että soitan kelloa kun mummo tippuu sängystä.

Ei se mummo kumminkaan pysty mulle kelloa soittamaan jos minä tipun sängystä, siksi en viitsisi ilmaiseksi dementikkovahdiksi sairaalaan ihan heti suostua.

Vierailija
2/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisi niin silti häntä pitää kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteispäivystystä 6km kyynärsauvojen kanssa. Jos vaikka joku ystävällisesti soittais piipaat paikalle. Kun ei näköjään muuten sairaalaan pääse ja lanssi tuskin tulee jos en valehtele olevani kuolemankielissä.

Vierailija
4/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa meni ilman tätä jatkuvaa nännännäätä, mutta nyt sen on näköjään taas pakko tehtailla näitä avauksia, joiden ainoa tarkoitus on provosoida muita palstailijoita. Tällainen neutraalimpi aloitus kääntyy aina siihen samaan, pohjattomaan negatiivisuuteen ja valitukseen.

Veikkaanpa, että tällä ihmisellä ei tule koskaan olemaan asiat hyvin, koska hän on aina jotakin vailla. Ei tietenkään ihme sen perusteella, mitä on kertonut lapsuudestaan. Herääkin kysymys, onko Psykomamma niin perusteellisen sairas (sanoisin, että kärsii pershäiriöstä), ettei ymmärrä, miten itse selvästikin ruokkii tuota omaa pahaa oloaan, ja tuskin tekee mitään sen hyväksi, että elämä kääntyisi hieman parempaan suuntaan. Tavallaan se on helpompaa jäädä niihin omiin poteroihin syyttelemään koko muuta maailmaa omista vaikeuksista, mutta valitettavasti se tie ei johda mihinkään. Elämä ei sitä tietä kulkemalla muutu.

Vierailija
5/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt on mun vuoro olla hoivattavana, olen kohta 4,5v ainoastaan hoivannut muita, saamatta itse muuta kuin kusenhajuista kyrpää suuhun.

Vierailija
6/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ruokaa, hakee postit, vie roskat, siivoaa ja on paikalla kun käyn suihkussa. Mutta jos mikään viranomainen ei tänne tule sitä tekemään, niin sitten ei auta muu kuin lähteä sairaalaan jatkamaan lomailua.

Vierailija
7/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt on mun vuoro olla hoivattavana, olen kohta 4,5v ainoastaan hoivannut muita, saamatta itse muuta kuin kusenhajuista kyrpää suuhun.

etkö sä nyt sen vertaa ymmärtänyt, kun niitä kakaroita ryhdyit väsäämään, että joudut ryhtyä niille ÄIDIKSI. Se tarkoittaa sitä, että vastaat niiden lasten elämästä. Totta kai jokaisella vanhemmalla on oikeus myös omaan elämään ja rauhaan, mutta sitä ei saa sillä, että ruikuttaa av:lla kaikesta maan ja taivaan välillä.

Etkä sä saa apua mistään hoivasta ja hoidosta, jos et itse ala ymmärtämään tuota oma pääs problematiikkaa. Toki hoivasta ja hoidosta on apua, mutta kun totuus on valitettavasti se, että vastuuta joutuu ottamaan myös itse, etkä sä vaikuta oikein alttiilta sille. Sä haluat vain syytellä muita, äitiä, lapsias, niiden isää, jopa av-mammoja. Mutta itsestäs et löydä mitään vikaa. Ei tuo uhrin rooliin jääminen tee sulle kuin hallaa.

Vierailija
8/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun jalka kantaa sen verran että pääsen kirpparille realisoimaan omaisuuttani.

Aloitan uuden elämän eri kaupungissa enkä ota entisestä elämästäni mukaan muuta kuin läppärin.

Mutta ensin pitää saada jalka siihen kuntoon, että kykenen etelän junaan hyppäämään. En siis junan alle.

Eikä lapsiaan ja ukkoa jaksa rakastaa jos joutuu koko ajan vaan antamaan eikä koskaan itse saa.

Vierailija
9/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyä kaikesta hoidosta jos on järjissään eikä ole sitä holhoojaa määrätty...

Vierailija
10/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksattaa kotipalvelua sossulla. Siitä pitää olla sosiaalitoimistosta erillinen päätös.

Vierailija
11/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki syys-lokakuun terveydenhoitokulut maksetaan. Ja jos ei kotipalvelua makseta, hankkiudun takaisin sairaalaan ja ne laskut on sossun päätöksensä mukaisesti maksettava.

Vierailija
12/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sulla joku syy pitää olla.

Vierailija
13/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki syys-lokakuun terveydenhoitokulut maksetaan. Ja jos ei kotipalvelua makseta, hankkiudun takaisin sairaalaan ja ne laskut on sossun päätöksensä mukaisesti maksettava.

jota EI lueta lainkaan mukaan terveydenhoitokuluihin. Kotipalveluun ja mahdolliseen kotisairaanhoiton pitää anoa ja hakea erikseen uusi päätös sossusta. Sairaalaankaan et noin vain voi hankkiutua, jos sairaala on sut jo kotiuttanut.

Vierailija
14/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he toteavat että en pysty yksinäni hoitamaan haavahygieniaa kun en uskalla yksin mennä suihkuun ja tulehdusarvot nousevat, pääsen kyllä takaisin sairaalaan.

Ja kotisairaanhoito toteaa että ravitsemukseni on puuttellista, koska minulla ei ole ketään kuka kävisi kaupassa, niin aika äkkiä menee yleiskunto niin huonoksi että piipaa-auto kuskaa takaisin sairaalaan.

Vierailija
15/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos makaan suihkussa liukastuneena kylppärin lattialla kun kotisairaanhoito seuraavan kerran tulee käymään.

Vierailija
16/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko edes toipua vai mikä juttu tää on?

Vierailija
17/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he toteavat että en pysty yksinäni hoitamaan haavahygieniaa kun en uskalla yksin mennä suihkuun ja tulehdusarvot nousevat, pääsen kyllä takaisin sairaalaan.

Ja kotisairaanhoito toteaa että ravitsemukseni on puuttellista, koska minulla ei ole ketään kuka kävisi kaupassa, niin aika äkkiä menee yleiskunto niin huonoksi että piipaa-auto kuskaa takaisin sairaalaan.

äläkä täällä meuhkaa omaishoitajista ja kotipalvelusta.

Vierailija
18/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada henk.koht.avustajan jos olet tarpeeksi sairas...silloin se ei voi olla oma sukulainen ja saisit silti apua...

Vierailija
19/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua asioistani huolehtimaan ja jos sossu ei maksa kodinhoitajaa, kyllä mulla aika sairaalassa hotellilomallakin kuluu.

Mulla on äitiyslomavuoden ajalta kaikki sisustuslehdet lukematta ja hyllyllinen dekkareita. Niitä lukiessa menee vaikka 3 kuukautta sairaalassa.

Vierailija
20/23 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kaikille on tässä elämässä jotakin mukavaa luvassa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä