Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisesta lihasta osaat tehdä ruokaa?

Vierailija
19.09.2010 |

Olen ollut huomaavinani, että nykysukupolvelta ei enää oikein onnistu muu kuin fileiden kypsennys, jos siis puhutaan sian- tai naudanlihasta.

Muutenkin aika hämärtynyt tuo lihatietous.

Tero

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sisäelimet (en oikein tykkää edes) ja kokonaiset ruhot, päät jne.

Osaan siis sitoa lammaspaistin ja poistaa kalvot possusta. Osaan myös pikkoa naudanpaistin ja perata kanan.

Vierailija
2/6 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmenemässä, jotta saan vuolla siitä tänään käristyksen. Mietin myös että olisin voinut ihan vain paistaa sen kokonaisena, mutta käristys on nyt ajatuksena parempi. Paljon olen lihoja oppinut laittamaan ihan vain kokeilemalla.

Mutta se mitä omassa kodissa on syöty periytyy aika paljon kotiinkin. Olen aina saanut vanhemmiltani hirvelihaa eri muodoissa, joten niistä on ruokaa tullut laitettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tarvitse ollakaan kun kaupassa lihat myydään joka tapauksessa siististi nimikoituina paloina, monessa vielä ystävällisesti kerrotaan miten pitkään lihaa kypsennetään ja missä lämpötilassa.

Ehkä niiden pelkkää fileenpaistoa harrastavienkään kohdalla kyse ei ole siitä etteivätkö osaisi, vaan siitä etteivät halua käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa. Moni lihahan vaatii tuntikausien kypsennystä ennen kuin on hyvää.

Vierailija
4/6 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tarvitse ollakaan kun kaupassa lihat myydään joka tapauksessa siististi nimikoituina paloina, monessa vielä ystävällisesti kerrotaan miten pitkään lihaa kypsennetään ja missä lämpötilassa.

Ehkä niiden pelkkää fileenpaistoa harrastavienkään kohdalla kyse ei ole siitä etteivätkö osaisi, vaan siitä etteivät halua käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa. Moni lihahan vaatii tuntikausien kypsennystä ennen kuin on hyvää.

monessa kokkiohjelmassakin nää nuoren polven kokkailijat on alkaneet kehottaa jättämään porsaanlihankin raa'aksi.

Sianliha on muutenkin ihan liian aliarvostettua Suomessa, mutta ei se tuolla tavalla lisääkään ystäviä saa :(

Tero

Vierailija
5/6 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmenemässä, jotta saan vuolla siitä tänään käristyksen. Mietin myös että olisin voinut ihan vain paistaa sen kokonaisena, mutta käristys on nyt ajatuksena parempi. Paljon olen lihoja oppinut laittamaan ihan vain kokeilemalla.

Mutta se mitä omassa kodissa on syöty periytyy aika paljon kotiinkin. Olen aina saanut vanhemmiltani hirvelihaa eri muodoissa, joten niistä on ruokaa tullut laitettua.

Hirvi ja poro on ihan ehdottoman parhautta.

Tero

Vierailija
6/6 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sisäelimet (en oikein tykkää edes) ja kokonaiset ruhot, päät jne.

Osaan siis sitoa lammaspaistin ja poistaa kalvot possusta. Osaan myös pikkoa naudanpaistin ja perata kanan.

monikaan ei osaa edes noita kalvoja poistaa, Tai sitten kypsentää sitä tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän