epilepsia ja synnytys
Itselläni on laskettuun aikaan kuukausi jäljellä. Ensi viikolla on synnytystapa arviointi neuvolassa. Kysyinsinkin nyt, "sairastan" myös epilepsiaa niin vaikuttaako se millään tavallaan synnytystapaan. Esim. päädytäänkö suoraan siihen, että synnytysvaihtoehto on ainoastaan sektio vai vaikuttaako se millään tavalla. Jos kokemuksia, tai tutuillanne on ollu ni ois kiva kuulla niistä?
Kommentit (9)
epilepsia itsellä, ja toinen raskaus menossa viikoilla 31+3. Esikoisen synnytys sujui normaalisti alakautta, kätilöt tosin muistivat sairauteni ja tarkistelivat jatkuvasti vointiani. Ihan siis kyselemällä ja tutkimalla silmistä... :) Esikoisen synnytys sujui hienosti ja ponnistusvaihe kesti parikymmentä minsaa. Terve tyttö syntyi :) Ja nyt toisen synnytystä vähän jo odotellaan....
Okei. No ensiviikollahan se tietenkin selviää mikä meikäläisen synnytys tapa tulee olemaan, mut hyvä kumminkin kuulla et alateitse synnyttäneitä on ettei samantien todeta että päädytään sektioon. :) Vaikka ei mulla toisaalta ole väliä tuleeko vauva ulos alateitse vai sektiolla. Pääasia että tulee terveenä ja ei tuu suurempia ongelmia :)
-ap-
ja synnytti meidät kaikki kolme alateitse, ihan normit helpot synnytykset:)
hänen tautinsa on ainakin erittäin hyvässä jamassa, ettei juurikaan pahoja kohtauksia ilmene.
Olen tuntenut hänet pian 14v ja kerran olen nähnyt, että hänelle meinasi kohtaus tulla, mutta menikin ohi. Lääkkeet on siis kait tehokaat.
Itse odotan juuri vauvaa 22+3 raskausviikoilla ja epilepsiani on pysynyt kohtauksettomana mutta pelkään että synnytys ei sujuisi....