Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitäisi menetellä, kun on rattaat kerrostalon rappukäytävässä?

Vierailija
18.09.2010 |

Siis tuli mieleen, että miten tämä asia pitäisi _fiksusti_ hoitaa..

Meidän isohkot rattaat siis rappukäytävän ala-aulassa, portaiden alla.

Urheiluvälinevarasto alhaalla on, mutta on niin pieni ja täynnä tavaraa, että jos laitan rattaat sinne ainoaan tyhjään tilaan, varastoon ei pääse enää sisälle.

Asumme hissittömässä talossa, asuntomme on kolmannessa kerroksessa, kierreportaat. Eli käytännössä on mahdotonta tai ainakin epäinhimillistä raahata rattaat (lapsen kanssa) kierreportaita ylös asuntoomme ja takaisin alas, parhaimmassa tapauksessa kolmekin kertaa päivässä.

(Rattaat eivät ole mitkään pienet ja kevyet että ne tuosta noin vain nappaisi kainaloon)

Eli miten menetellä (paloturvallisuutta silmällä pitäen)? Voinko esim. vaatia taloyhtiötä/asukkaita raivaamaan tilaa rattaillemme urheiluvälinevarastoon? Tai hissin rakennuttamista taloomme? Tai vaatia talonmiehen/huoltoyhtiön tulemaan aina tarvittaessa joko raahaamaan rattaat ylös asuntoomme sillä aikaa kun minä pidän/vahdin lastani, tai sitten vahtimaan/pitämään lastani sillä aikaa kun minä raahaan rattaita...?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilytän rattaita rappukäytävässä, ajatuksella, ja mieti sen jälkeen tuosta itsekkyydestä uudelleen...

ap

ovatko he valmiita ottamaan tuhopolttoriskin hänen vaunujensa vuoksi. Missä noin itsekkäitä ihmisiä oikein kasvaa???

Vierailija
42/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on selkeästi päättänyt tehdä, kuten itse haluaa lainsäädännöstä, taloyhtiön järjestyssäännöistä ja muista välittämättä. Voit rauhassa jatkaa itsellesi todistelua siitä, että sinulla on "oikeus" tehdä kuten olet tehnyt. Toivottavasti joudut vastaamaan päätöksestäsi, tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltää yksiselitteisesti kaiken tavaran säilytyksen porraskäytävässä ja kellarikäytävillä.

Jos toimitaan vastoin pelastuslakia, samalla rikotaan myös kiinteistövakuutuksen suojeluohjeita = vakuutusehtoja ja vahinkotapauksessa vaunujen omistajaa ei silitellä juridisesti eikä taloudellisesti. Vakuutusyhtiö voi harkintansa mukaan pienentää korvaussummaa perusteena suojeluohjeiden laiminlyönti.

Tämä tuntuu varmasti monesta niuhotukselta, mutta kun ihmiset ovat valmiita tekemään mitä ihmeellisimpiä asioita, vähäpätöisempiäkin, oman turvallisuutensa lisäämiseksi.

Nimimerkillä tietoa on.

Vierailija
44/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyseessä on kerran jo taaperoikäinen.

Ja kyllä se vain niin on, että säännöt on tehty ihan kaikkien toteltevaksi. Itse olen kovasti ihaillut näitä äitejä talossamme, jotka kuskaavat parinkin pikkulapsen kanssa aina rattaat kellariin:)

Vierailija
45/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten nämä äidit vievät parinkin pikkulapsen kanssa rattaat kellariin? (rappusia?)

Siis ovatko heidän lapsensa jo sen ikäisiä, että kävelevät?

Onko heidän rattaansa sellaiset, että äiti pystyy niitä kantamaan yhdellä kädellä? Vai miten tämä tapahtuu? Neuvo mua!

ap

jos kyseessä on kerran jo taaperoikäinen.

Ja kyllä se vain niin on, että säännöt on tehty ihan kaikkien toteltevaksi. Itse olen kovasti ihaillut näitä äitejä talossamme, jotka kuskaavat parinkin pikkulapsen kanssa aina rattaat kellariin:)

Ja sitten tämä yksi, joka ei aio lukea perusteluitani, mutta huutelee silti kuinka olen itsekäs tai mitälie... pilkka osuu omaan nilkkaan :D

Vierailija
46/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on vaunuvarasto toisessa rapussa, mutta itse säilytämme meidän matkiksia ja yhdistelmiä pyörävarastossa, sielä on tilaa toistaiseksi, talvella käytämme taas yhdistelmiä,otamme matkikset ylös.

ja yhdistelmissä meillä on irrotettava kantokoppa, joka oli kätevää.

Vierailija
47/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko sellaiset joista lähtee se istuin osa irti tai esim. P&T jotka ovat kevyet ja menevät pieneen tilaan. Tai säilytä ulkona. Sade suoja päälle. Mutta kyllä ohjeita tulee noudattaa. Mieti nyt vähän niitä mummoja, jos joku sytyttää vaunut palaamaan. Jos olisit lukenut sanomalehtiä, niin olisit saanut tietää näistä paloista kuinka yleisiä ne ovat. Viimeksi tällä viikolla joku oli sytyttänyt vaunut tuleen. Ja juuri on ollut puhetta siitäkin että pyromanien teot ovat lisääntyneet.

Olet itsekäs ihminen jos et ratkaise asiaa. Ideoita on kyllä tullut.

Vierailija
48/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis et osta, koska et halua... Ihan samaa mieltä olen tuon kanssa, jonka mielestä olet itsekäs. Ja kyllä, minä olen lukenut perustelusi. Uskon, että kyseinenkin kirjoittaja on tehnyt niin.

Vierailija
49/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis et osta, koska et halua... Ihan samaa mieltä olen tuon kanssa, jonka mielestä olet itsekäs. Ja kyllä, minä olen lukenut perustelusi. Uskon, että kyseinenkin kirjoittaja on tehnyt niin.

Vierailija
50/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko sellaiset joista lähtee se istuin osa irti tai esim. P&T jotka ovat kevyet ja menevät pieneen tilaan. Tai säilytä ulkona. Sade suoja päälle. Mutta kyllä ohjeita tulee noudattaa. Mieti nyt vähän niitä mummoja, jos joku sytyttää vaunut palaamaan. Jos olisit lukenut sanomalehtiä, niin olisit saanut tietää näistä paloista kuinka yleisiä ne ovat. Viimeksi tällä viikolla joku oli sytyttänyt vaunut tuleen. Ja juuri on ollut puhetta siitäkin että pyromanien teot ovat lisääntyneet.

Olet itsekäs ihminen jos et ratkaise asiaa. Ideoita on kyllä tullut.

Joillekin muillekin komentoijille olisi suositeltavaa lukea koko ketju (tai ainakin ap:n vastaukset) ennenkuin kommentoi.

ap

Vierailija
51/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue sinäkin vastaukseni nro 25 ja kerro sitten, lukiko siinä että aion katsella muita rattaita, jos halvalla löytyisi...

ap

Vierailija
52/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se lapsen kanssa liikkuminen on noin vaikeaa, niin kyllä kannattaa ostaa, ihan vain vuodenkin takia.

Vierailija
53/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten muuttaa omistuskämppään missä hissi, tai olisi käyttänyt kumia, tai.....

Vierailija
54/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
55/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuitenkin ihmettelit, kuinka äidit muka lapsen kanssa pystyvät rattaat viemään rappusia pitkin kellariin. Tämä vastauksesi ei vaikuta siltä, että olisit ostamassa kevyempiä/helppokäyttöisempiä rattaita. Vastaus oli ennemmin aika hyökkäävä.

lue sinäkin vastaukseni nro 25 ja kerro sitten, lukiko siinä että aion katsella muita rattaita, jos halvalla löytyisi... ap

Vierailija
56/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten nämä äidit vievät parinkin pikkulapsen kanssa rattaat kellariin? (rappusia?) Siis ovatko heidän lapsensa jo sen ikäisiä, että kävelevät? Onko heidän rattaansa sellaiset, että äiti pystyy niitä kantamaan yhdellä kädellä? Vai miten tämä tapahtuu? Neuvo mua! ap

jos kyseessä on kerran jo taaperoikäinen. Ja kyllä se vain niin on, että säännöt on tehty ihan kaikkien toteltevaksi. Itse olen kovasti ihaillut näitä äitejä talossamme, jotka kuskaavat parinkin pikkulapsen kanssa aina rattaat kellariin:)

Ja sitten tämä yksi, joka ei aio lukea perusteluitani, mutta huutelee silti kuinka olen itsekäs tai mitälie... pilkka osuu omaan nilkkaan :D

No, toinen lapsi on rattaissa ja toinen käsipuolessa. Ja sitten "ajelee" alas yksi rappunen kerrallaan. Onneksi nykyajan rattaat ovat kestäviä.

Mitä tuolla pilkan osumisella tarkoitat?

Vierailija
57/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivikäytössä. Pitäisin rattaita lupia kyselemättä siellä portaiden alla ja jos joku siihen puuttuisi, vaihtaisin rattaat.

Vierailija
58/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi lasta hankittaessa miettiä tuollaisiakin asioita etukäteen eikä sitten vikistä niiden vahinkovankkureiden ja taaperon kanssa.

Mitään vaatimuksia taloyhtiölle ei tuosta voi esittää, tuskinpa muita osakkaita kiinnostaa teidän vankkurit.

Vierailija
59/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itse esim. tarjoutunut auttamaan näitä äitejä pihassa rattaiden kanssa.

Tai lasten vahtimisessa sen hetken, kun vie rattaat.

Vierailija
60/160 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todisteena sille, ettet ole itsekäs kirjoitat:

" neloskohta tulee kyllä käytäntöön ajan kanssa. Lapsemme on rattaissa enää korkeintaan vuoden tästä eteenpäin, ja toisaalta kun tähänkään asti ei ole tullut mitään napinaa rattaiden säilytyksestä rappukäytävässä (paitsi täällä palstalla) niin ehkäpä niitä ei tule tänäkään vuonna.."

Eikö tuo toimintasi juuri ole itsekästä, koska et aio noudattaa yhteisiä sääntöjä.