Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa aloitetaan pneumokokki-tutkimus, en anna lasteni osallistua.

Vierailija
18.09.2010 |

Koska en jaksa täytellä miljoonia lippuja ja lappuja.

Eiköhän meidän lasten päiväkotikavereiden vanhempien joukosta löydy ne yltiötunnolliset, jotka lapsensa tutkimukseen laittavat, niin mun lapset pääsevät sitten nauttimaan tutkimuksen hedelmistä vapaamatkustajina.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetelkää heille, että miksi vanhempien ammatteja yms tietoja tarvitaan.

niin enkä ole kateellinen tai katkera. Lapsillani on vakuutukset, on rokotettu yksityisesti, sekä pöydässä luomua, lisäksi käymme joka talvi hakemassa luonnon omaa D-vitamiinia.

Vierailija
2/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti tai koulutus vaikuttaa lapsen sairastumiseen pneumokokin aiheuttamiin infektioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti tai koulutus vaikuttaa lapsen sairastumiseen pneumokokin aiheuttamiin infektioihin.

ai sellainenkin vaikuttaa :O juu no en minäkään jaksaisi osallistua...

Vierailija
4/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä onko lapsella yksityinen sairaskuluvakuutus, yms.

Tarviiko tuollaista edes kysyä jos tutkijoilla on jo ennakkoasenne, että köyhät tupakoivat, eivät imetä, eivätkä hanki lapsilleen sairaskuluvakuutusta.

Vierailija
5/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää. Kuka tutkimuksen tekee, onko pelkkä kysely?

Vierailija
6/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteellisuus köyhempiä ja vähemmän koulutettuja kohtaan suorastaan tihkuu jo kyselylomakkeesta. Lapsilta ei tarvitse tutkimuksessa ottaa verikokeita, ainoastaan suun limakalvoilta näyte. Ja sitten vanhempien pitäisi täyttää 5 sivua lomakkeita ja antaa suostumus tutkijoille lapsen terveystietoihin pääsyyn.

Osallistukoot tunnollisemmat, mun lapset eivät.

Vierailija
7/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkodin koulutetummat perheet ajattelevat lastensa parasta ja osallistuvat tutkimukseen. Kun taas te vähemmän fiksut heitätte kädet ylös lomakepinon edessä.

Vierailija
8/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en viitsi tuottaa tutkijoille pettymystä kun ennakko-oletus siitä että köyhät vetävät kessua ketjussa ja vielä lasten ollessa sisälläkin ei toteudukaan.

Ja miksi osallistuisin, mulla on työttömänä päivisin muutakin tekemistä kuin täytellä virikepaikoilla olevien lasteni päiväkodin lähettämiä lippusia.

Tutkimuksen loppupäätelmä kun on jo ennustettavissa, rikkailla on varaa kakaransa rokottaa, käyttää yksityisillä ja ostella monipuolista ravintoa-> lapset sairastavat vähemmän. Mitä sitä suotta turhaa työtä itsestään selvyyksien edessä tekemään.

Vierailija
9/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en viitsi tuottaa tutkijoille pettymystä kun ennakko-oletus siitä että köyhät vetävät kessua ketjussa ja vielä lasten ollessa sisälläkin ei toteudukaan.

Ja miksi osallistuisin, mulla on työttömänä päivisin muutakin tekemistä kuin täytellä virikepaikoilla olevien lasteni päiväkodin lähettämiä lippusia.

Tutkimuksen loppupäätelmä kun on jo ennustettavissa, rikkailla on varaa kakaransa rokottaa, käyttää yksityisillä ja ostella monipuolista ravintoa-> lapset sairastavat vähemmän. Mitä sitä suotta turhaa työtä itsestään selvyyksien edessä tekemään.

Vierailija
10/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkijoiden projektia lähtisin tukemaan?

Vierailija
11/14 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetelkää heille, että miksi vanhempien ammatteja yms tietoja tarvitaan.

Vierailija
12/14 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut (ja täytinkin jo tunnollisesti ;))tämän tutkimuksen lappuset. Enkä kyllä edes etsimällä etsittyäni saa luotua alottajan luomaa mielikuvaa omaan päähäni, en sitten millään. Sitä en osaa sanoa miksi taustatietoja kysellään, mutta sitähän voi tutkijoilta kysyä, jos asia askarruttaa. Ihan samalla tavalla sieltä rivien välistä voi vaikka lukea, että rikkailla on varaa ostaa kaikkea ylimääräistä ruokapöytään. ;)

Vierailija
13/14 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis ylimääräistä, joka ei kuulu terveellisen ruokavalioon ravintoaineineen (tai -aineettomuuksineen) ja ylimääräsine kaloreineen. ;)

Vierailija
14/14 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajatellaan rokotteiden (ja vielä ylimääräisten sellaisten) edistävän yksilön terveyttä..

Esimerkiksi lista "meillä syödään luomua, matkustetaan ottamaan luonnolliset D-vitamiinit joka talvi ja annetaan mahdolliset rokotteet" on täysin absurdi, kun esimerkiksi luomun terveellisyys perustuu sen myrkyttömyyteen ja ruuan vähäiseen teolliseen prosessointiin (eli siis syödään mahdollisimman 'luonnonmukaista' ravintoa) - sitten kuitenkin annetaan pistää lapseen ylimääräisiä myrkkyjä rokotteiden muodossa. Huomaatteko nyt itse ristiriidan??

Kaikkiin te ihmiset suostuttekin mielikuvienne varassa, ei voi muuta kuin ihmetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi