Anoppi kantoi suuren osan
meidän astioista ja koriste-esineistä kirppikselle, miehen myötävaikutuksella. Meillä on kuulemma liikaa tavaraa ja muutto tulossa, tämä helpottaa sitä. Miehen mielestä taloustavarat on yhteisiä, nyt myytiin vain hänen osuutensa. Sinne meni muumimukeja ja parhaita kattiloita, "kun ei näytä kukaan ole käyttänyt".
Kommentit (39)
sinä vai anoppi? Vai oliko hänellä myös sinunkin myötävaikutua?
ja mies saa myydä tavaroita siinä kuin nainenkin.
Ei meillä ainakaan kumpikaan myy yhteisiä tavaroita, jos toinen on sitä vastaan. Mikä helkkarin parisuhde se on, jossa mies päättää YHTEISTEN tavaroiden myymisestä äitinsä eikä toisen omistajan kanssa? 3
mutta nainen saa myydä lapsensa omistamia tavaroita. Mielenkiintoinen tapa tarkastella perhettä. Vain nainenko omistaa perheen omistuksessa olevan irtaimiston?
että äiti saa myydä lapsensa tavaroita sopimatta asiasta lapsen kanssa? Jos viittaat johonkin toiseen ketjuun, älä yhdistä sitä minuun.
3
sehän on meidän yhteisillä rahoilla hankittu. Pikku ylläripylläri miehelle, kun palaa työmatkalta.
Miksi niistä pitää yhdessä sopia? Ne on yhtä paljon miehen kuin naisenkin ja mies saa niistä puolet myydä, jos haluaa. Ei niitä yhteisillä rahoilla hankittuja tavaroita ole korvamerkitty.
sehän on meidän yhteisillä rahoilla hankittu. Pikku ylläripylläri miehelle, kun palaa työmatkalta.
Miksi niistä pitää yhdessä sopia? Ne on yhtä paljon miehen kuin naisenkin ja mies saa niistä puolet myydä, jos haluaa. Ei niitä yhteisillä rahoilla hankittuja tavaroita ole korvamerkitty.
kun se rekisteröintipaperi edellyttää molempien omistajien allekirjoituksen. Muuten ihan OK.
poikansa parisuhteeseen ja vallankäytöstä eikä mistää avusta.
Joku vaate tai harrastusväline jonka olen lahjaksi ostanut tai jos on miehellä avion aikana ostettuja työkaluja, niin ne tai jos mies on ostanut omiin nimiinsä auton avion aikana, niin sen vois myydä olettaen et omakin on, onhan mulla avio-oikeus nääs jos ajatellaan tämän palstan periaatteilla.
Ei vaan oikeesti tuo on jo niin törkeetä ja paksua että ei olis anopilla enää meille mitään asiaa.
Samoin ei saa vaimokaan tietenkään päättää yksin, mitä heitetään pois tai myydään. Nämä asiat sovitaan YHDESSÄ! Ei anopilla ole siihen mitään sanomista. Ja jos mies on päättänyt äitinsä kanssa ilman vaimoaan tehdä tuollaista, niin minä ihan yksin vaimona päättäisin, että tavarat haetaan takaisin. Myöhemmin jos mies kerran haluaa tavaroita myydä, niin ne tavarat katsotaan yhdessä.
Ei meillä ainakaan kumpikaan myy yhteisiä tavaroita, jos toinen on sitä vastaan. Mikä helkkarin parisuhde se on, jossa mies päättää YHTEISTEN tavaroiden myymisestä äitinsä eikä toisen omistajan kanssa? 3
mutta nainen saa myydä lapsensa omistamia tavaroita. Mielenkiintoinen tapa tarkastella perhettä. Vain nainenko omistaa perheen omistuksessa olevan irtaimiston?
että äiti saa myydä lapsensa tavaroita sopimatta asiasta lapsen kanssa? Jos viittaat johonkin toiseen ketjuun, älä yhdistä sitä minuun. 3
Ja aidosti: miksi perheessä nainen saa päättää, myykö lapsen tavarat tai myykö muumimukit, mutta kun mies tekee vastaavia päätöksiä niin nousee älämölö.
tai ostaa niitä iänikuisia muumimukeja
Unohtui lainata alkuperäistä viestiä.
Unohtui lainata alkuperäistä viestiä.
Samoin ei saa vaimokaan tietenkään päättää yksin, mitä heitetään pois tai myydään. Nämä asiat sovitaan YHDESSÄ! Ei anopilla ole siihen mitään sanomista. Ja jos mies on päättänyt äitinsä kanssa ilman vaimoaan tehdä tuollaista, niin minä ihan yksin vaimona päättäisin, että tavarat haetaan takaisin. Myöhemmin jos mies kerran haluaa tavaroita myydä, niin ne tavarat katsotaan yhdessä.
Jos nuo ovat avoliitossa, ja tavarat ostettu miehen rahoilla (vaikka rahat olisivat moraalisesti yhteisiä) niin mies saa ne myydä vaimolta kysymättä. Ja avioliitossakin sama periaate on käytössä eli jos mies voi osoittaa jotain maksaneensa, hän voi (asuntoa lukuunottamatta) sen myös myydä kyselemättä vaimolta.
Joku vaate tai harrastusväline jonka olen lahjaksi ostanut tai jos on miehellä avion aikana ostettuja työkaluja, niin ne tai jos mies on ostanut omiin nimiinsä auton avion aikana, niin sen vois myydä olettaen et omakin on, onhan mulla avio-oikeus nääs jos ajatellaan tämän palstan periaatteilla. Ei vaan oikeesti tuo on jo niin törkeetä ja paksua että ei olis anopilla enää meille mitään asiaa.
Yleensä perheessä astiat ja kattilat on naiselle tärkempiä. Siksi on kohteliasta kysyä haittaako vaimoa jos mies haluaisi pistää muumimukit myyntiin. En lähtisi varastosta miehen työkalujakaan myymään kysymättä ensin mieheltä itseltään ovatko ne vielä tarpeen.
että äiti saa myydä lapsensa tavaroita sopimatta asiasta lapsen kanssa? Jos viittaat johonkin toiseen ketjuun, älä yhdistä sitä minuun. 3
Ja aidosti: miksi perheessä nainen saa päättää, myykö lapsen tavarat tai myykö muumimukit, mutta kun mies tekee vastaavia päätöksiä niin nousee älämölö.
vai onko luetunymmärtäminen hukassa vai yritätkö hakee jotain piiloviestiä rivien välistä? Esität koko ajan kysymyksiä/väitteitä, joilla yrität laittaa sanoja suuhuni, joihin en ole teksteissä mitenkään viitannut.
Voit jatkaa ihan yksinäsi "keskusteluasi" tai provon yritystä. Mä lähen nyt nukkuun :-D
tuollaisia kotiasioita äitinsä kanssa vaimonsa sijasta.
On siis kysytty toisiltamme, kun on uusittu astioita, lakanoita, sohvatyynyjä, verhoja jne. Ei mulla ole mitään oikeutta mennä myymään mitään kysymättä mieheltäni, eikä miehellä kysymättä minulta.
Käsittämättömiä parisuhteita ihmisillä, jos tehdään yksinään päätöksiä astiastoista tai sisustuksesta.
Jos nuo ovat avoliitossa, ja tavarat ostettu miehen rahoilla (vaikka rahat olisivat moraalisesti yhteisiä) niin mies saa ne myydä vaimolta kysymättä. Ja avioliitossakin sama periaate on käytössä eli jos mies voi osoittaa jotain maksaneensa, hän voi (asuntoa lukuunottamatta) sen myös myydä kyselemättä vaimolta.
Etenkin sitä ihmistä, jota rakastaa ja jonka kanssa elää, avo- tai avioliitossa?
Noin vain ei sovi tehdä. En itsekään menisi myymään tavaroita pois mieheltäni kysymättä. Siksi, koska kunnioitan häntä ja mielestäni hänelläkin on sanansa sanottava meidän perheen yhteisiin tavaroihin. Sama tietenkin toisinpäin, eli mies ei saisi myydä pois mitään minulta kysymättä.
Joku vaate tai harrastusväline jonka olen lahjaksi ostanut tai jos on miehellä avion aikana ostettuja työkaluja, niin ne tai jos mies on ostanut omiin nimiinsä auton avion aikana, niin sen vois myydä olettaen et omakin on, onhan mulla avio-oikeus nääs jos ajatellaan tämän palstan periaatteilla.
Ei vaan oikeesti tuo on jo niin törkeetä ja paksua että ei olis anopilla enää meille mitään asiaa.
Avioliiton aikana kumpikin puoliso omistaa itse omaisuutensa, eikä sitä voi toinen myydä. Joten älä mene myymään tavaraa joka on yksin miehen, se on varastamista. Yhteisenkin omaisuuden myyminen on siinä ja siinä...
tulee ensimmäisenä nyt mieleen.
Kyllä nyt järkevä ihminen kysyy toisen osapuolen mielipidettä tuollaisesta asiasta.
Otan osaa. Oletko ajatellut kauankin jatkaa liittoa?
Jonkinlaista keskustelua ainakin olis syytä varmaan harrastaa