minulle tuli
lapsille aika ravintoterapeutille miks siinä on ajat myös sosiaalityöntekijälle???
Kommentit (9)
lapsi kävi siellä kun oli -30 käyrällä ja ei ollut sossua ja mun muksut on vähän pyöreämpiä niin sossu mukana???
Millä käyrällä lapsi /lapset oikeasti on? Sairaalloinen lihavuus oikeasti tappaa. Siis ihan tilastollisesti sairaalloisen lihavista lapsista kasvaa usein sairaalloisen lihavia aikuisia ja se vie vuosikymmeniä heidän oletetusta elinajastaan.
lihavia. Syy sossulle lienee se, että tohon alipainoon tuskin on syynä lapsen nälässä pitäminen, mutta ylipainoon syynä on vanhempien heikko elämänhallinta ja tietynlainen vajaaälyisyys. Toi "vähän pyöreämpiä" kertoo tässäkin tapauksessa, että ap on aivan hukassa ja vahingoittaa lapsiaan. Taatusti ei tule kutsua mihinkään ravintoterapeutille, jos lapsi on "vähän pyöreä".
asiassa..mun ei olis edes pakko mennä vaan kun ite halusin sinne mennä..
6v on 118cm ja 31kg ja 4v 109cm ja 25kg..nii ei ole sairaan lihavia..
lihavia kyllä ja hyvää matkaa menossa sinne SAIRAAN lihavuuden puolelle. Oman normaalikokoinen 6-vuotiaani on 116 senttiä ja painaa tasan 20 kiloa, että siinä sinulle hieman vertailupohjaa.
eli eihän 4vuotiaalla ole kuin 5 kiloa ylimääräistä ja 6-vuotiallaa 10 kiloa ylimääräistä, mutta se on suhteellisesti % tosi palon. Ajattele niinpäin että jos jonkun naisen normaalipaino on 60-kiloa ja hänellä on 50% ylipainoa niin hän painaa 90-kiloa, eikö se ole sinusta ylipainoa.
Kaikista huolestutavinta on painon kasvun vauhti ja suunta, jos et saa sitä pysäytettyä lapsesi ovat helposti 80-100 kiloisia kun ovat yläkoulussa.
mistä tämä pyöristyminen johtuu. olin parivuotta sitten yh:na ja tein 10-12 tunnin työpäiviä ja sit tuli aika paljon ostettua eineksiä ja hyvitettyä aikaa hesellä mut nyt on elämä tasapainossa ja yli puoli vuotta on menty ruuan suhteen tarkasti..karsittu sokeria ja rasvaa.
tiedän että itseäni saan syyttää tuosta. mut edelleenkin mietin et miks sossu mukana koska neuvolassakin kerroin tämän saman tarinan..
totta se menee sit niin et tästä pari kuukautta eteen päin niin lapset huostassa..prkl!
kaikki muuten on tosi hyvin..tarhassa kehuvat kuinka on iloisia ja tasapainoisia lapsia.
Hyvä että sossu on mukana selvittämässä taustoja ja mahdollista apua sinulle.