jääkö tupakan maku äidinmaitoon
jos on polttamatta esim. 3 tuntia ennen imetystä eli niin kauan että nikotiini poistunut. mutta jääkö maku kuitenkin maitoon? tietoa?
Kommentit (9)
aivan kuten syömäsi ruokavaoliokin maistuu maidossa eli jos vetelet paljon sokeria, maitosi on makeampaa. Uskoisin että tupakka vaikuttaa maidon makuunkin, vaikka taukoa pitäisikin, onhan omassa elimistössäsikin tupakasta saatuja aineita hyvinkin pitkään, vaikka lopettaisitkin. Elimistön puhdistautuminen kestää yllättävän kauan. Eli mielestäni tupakka maistuu maidossa kyllä.
3 tunnissa...
Yhvä esimerkki nikotiinimaidosta..
Aikoinaan siis tosiaan jo 18 v sitten, minä ja käly saatiin vauvat mun vauvani joi korviketta mun tupakoinnin takia, en vaan raaskinnu antaa vauvalle myrkkymaitoa. Käly imetti vaikka tupakoi.. Oltiin mökillä ja vauvelit köllötteli vieretysten kunnes käly totes et kato kun hänen tytöllään on kellertävät jalkapohjat ja mun vauvalla pinkit... Mietettiin sitten mistä vois johtua ja ainut ero oli se tupakkamaito.. No käly lopetti sillä istumalla imettämisen ja siirty korvikkeisiin ja kas viikossa muuttu tytön lajat pinkeiksi..
Eli miten olis jos et moista mieti vaan joko lopetat polttamisen tai imettämisen. Ei se lapsi vielä sitä nikotiinia ja muita tupakan myrkkyjä tarvitse elimistöönsä.
on aivan eri väristä, kuin tupakoimattoman.
Vauvalle juotetaan korviketta vain ja ainoastaan sen vuoksi et äiti saa vedellä röökiä? Eikö oikeasti voinut lopettaa sitä tupakointia, et vauva saisi äidinmaidosta vasta-aineet ym tarvittavat mitä ei puolestaan korvikkeessa ole?
..ellet ilkeä itse maistaa, niin pumppaa hiukan maitoa pois ja haista sitä. haisee ihan tuhkakupilta. vaikka maidon olisi jäädyttänyt ja haistaisi sitten vasta, se haisee ihan tupakilta. ja maistuu myös. eli parempi jos et polttaisi imettäessäsi. edes kolmen tunnin tauoilla.
ota ne pois, odota kolme tuntia ja juo se maito, niin saat hyvän käsityksen siitä, millaista herkkua vauvasi juo.
Siis yök, oikeasti, kenekään joka polttaa raskaana tai imettäessä ei pitäisi saada lapsia lainkaan, täysin, käsittämättömän, järkyttävän vastuutonta. :(
mutta ne myrkythan siina tupakassa on se ongelma, eika maku...
se nyt niin vaikeaa pumpata sen verran maitoa, että voi ihan itse todeta sen maun? Jos maistuu pahalta, niin ei se lapsenkaan suussa herkkua ole -ja ne myrkyt on kyllä siellä maidossa maistui miltä tahansa.
?