Kaikki on niin kallista. :-(
Masentaa kun raha ei riitä enää mihinkään. Pitäisi uusia astioita, pyyhkeitä, käydä lääkäreissä nyt vaikka nämä esimerkiksi mutta tuntuu, että sitä mukaa kun sana jonkun asian ostettua niin tulee 10 muuta hankintaa lisää.
Gynellä en ole käynyt vuosiin ja hammaslääkärillä käyntejäkin siirrän ja siirrän.
Ei kyllä jaksaisi millään tällaista ainaista rahapulaa. Opiskelijana ja pikkulapsivaiheessa sen vielä jotenkin sieti ja ymmärsi mutta enää en jaksaisi.
Kommentit (8)
kannattaa oikeasti katsella kirppareilta. Säästyvät sitten nekin rahat muihin hankintoihin!
Yhdelläkään kirpparilla en ole ikinä nähnyt ainuttakaan pyyhettä myynnissä. Ja mitään vanhoja arabian astioita en edes halua ostaa sillä niistä pyydetään aika kovia hintoja!
Kirjoita lista kaikesta mitä tarvtset, mukaanlukien nuo hammaslääkäri- ja gyne-käynnit. Lähde toteuttaman listaa tärkeysjärjestyksessä ja sen mukaan, miten missäkin kuussa jää ylimääräistä rahaa. Joka palkasta hankit jotain ja vedät listasta yli. Pikkuhiljaa helpottaa.
Hammaslääkärikäyntejä ei kannata vuositolkulla siirtää, voi olla äkkiä iso ja kallis remontti edessä. Varaa aika kunnalliselta puolelta. Voit joutua odottamaan viikkoja, mutta hinta on huomattavasti edullisempi kuin yksityisellä.
Astioita ja pyyhkeitä kannattaa seurata tarjouksista. Näin syksyllä untuu joka kaupalla olevan jotkut 'hullut päivät'. Niistä voit löytää etsimäsi edullisesti. Jos paikkakunnallasi on Ikea, niin sieltäkin löytyy kaikkea kivaa kohtuuhinnalla.
Minä ostin kerran Hemtexistä kun oli alennettu roimasti. Onko paikkakunnallasi Hemtexiä? Ihan hyviä ovat olleet pyyhkeet ja matot.
heti kunnallista kautta, varmasti saa aikaa odottaa sen verran kauan että sama vaikka heti ajan varaisitkin/ilmoittautuisit jonoon. Eikä hammaslääkäri kunnallista kautta ole kovin kallista, ainakaan jos vain tehdään tarkistus ja paikkaillaan reikiä.
Gyne ei ole ihan pakollinen, jos ei ole oireita mistään (pahanhajuista vuotoa, kipuja, tms.) ja ehkäisyasiat on kunnossa. Itse kävin kolmen vuoden tauon jälkeen keväällä eikä mitään ollut. Ei kyllä ollut ollut oireitakaan. Ajattelin vain että täytyyhän sitä vihdoin jo käydä, mutta kylläpä olikin kallista! Meni yli sata euroa kun otettiin papakin.:(
Mutta ymmärrän täysin että harmittaa kaiken kalleus. Sama tilanne itselläkin, koska olen lasten kanssa vielä kotona ja miehen tuloilla vain eletään, tiukkaa tekee aina välillä.
tuntuu että olemme aina voineet hankkia sen mitä olemme halunneet... siis halvalla!
Shoppailemme esim tarjoustalossa :D OStin sieltä juuri ihanan iso lasisen purkin karkeille 3,90 €!
Vaatteet halpiskaupoista tai kirppiksiltä. Juuri ostin Seppälästä itselleni kivat tyylikkäät tennarit 3 €!! Ja sporttisemmat lenkkarit 9,90 anttilasta.
Lapselle löytyi Toys R Usista 3 eurolla puhuva halinalle.. jne..
Mä sain aikoinaan rippilahjaksi pyyheliinan ja voin sanoa että se on nyt aika ohut. Mulla on mukeja opiskelijaelämästä jäljellä, eli noi ei ole mun listalla ekana. Itse asiassa mä olen ajatellut että ostan kun edellinen menee rikki/puhki. Jos ei tarvi jogurttimukeista juoda, ei ole vielä mitään hätää.
Hammaslääkärissä käyn kyllä kerran vuodessa. Sen verran poraamista inhoan ja kunnallisessa on pitkät jonot.
Jos sulta puuttuu materiaalia ympäriltä, voit pyytää vaikka vanhemmiltasi/sisaruksiltasi, jos saat joululahjoja heiltä, uusia pyyhkeitä joululahjoiksi ja silloin tiedät että ne tulee.
Mä muistan, kun mies oli lähtenyt ja puolen vuoden sisällä meni pyykinpesukone, hiustenkuivain ja silitysrauta rikki, kyllä harmitti.
Kuivaajaa en ole ostanut vieläkään, kun päätin etten tarvi ja käytin ystävän kodin taloyhtiön pyykinpesukonetta pari kuukautta ( vaikka ei ole tietty sallittu ). Sain ystävältäni heidän matkasilitysraudan lahjaksi, oli ollut tarpeettomana jo vuosia kaapissa.
Onko sulla lista mitä pitää hankkia ?
Ja nyt ekaks sinne kunnalliseen hammaslääkäriin jonoon, samoin gynelle. Ne ei maksa kuin muutaman kympin.
...kun kaikki on todellakin niin kallista.
Samoin kuin ap, kituuttelun sietää opiskeluaikana ja vielä äitiys- tai työttömyystuellakin (vaikka mies tänä aikana olisi töissä), MUTTA: jos kituuttelemaan joutuu vielä silloinkin kun kumpikin ollaan töissä, alkaa sietokyky olla jo koetuksella!
Olen akateeminen pätkä-matalapalkka-työläinen ja mies suurinpiirtein mediaanipalkkainen, lainaa ei ole, asutaan halvassa omistusasunnossa (jota tosin joudutaan remontoimaan koko ajan). SILTI eläminen on kitkuttelua; lomilla ei olla käyty häämatkan jälkeen kuin kerran, suurinpiirtein kaikki kodin sisustus on hankittu kierrätettynä, eikä säästöön jää juuri mitään. Rahat vain menee ruokaan, asumisen kustannuksiin (energia, vesi, verot ja vakuutukset), työmatka-ajeluun halvalla vanhalla autolla ja muihin pakollisiin välttämättömyysmenoihin.
Tässä vaiheessa haluaisi jo vähän "nauttiakin"; käydä lomilla jossain, ostaa välillä uuttakin, eikä aina vanhaa ja käytettyä.
Olen pettynyt. Kaikki on niin kallista ja kallistuu edelleen, eikä palkat pysy tässä mukana. Tuntuu, että elämä on per***stä.
kannattaa oikeasti katsella kirppareilta. Säästyvät sitten nekin rahat muihin hankintoihin!