Taas mies sanoi haluavansa erota (riidassa)
ja sitten perui sanansa. Taas oli ihan pikku riidasta kysymys. Tai ei se mennyt edes riidan asteelle. Mies sanoi eräästä asiasta mielipiteensä ja pyysin lupaa sanoa eriävän mielipiteen ja kun sanoin sen niin mies sanoi: "muutetaan sitten eri osoitteisiin niin ei tarvitse joka asiasta vääntää. Saatte tehdä niin kuin haluatte".
Mietin jo eroanko a) sen takia että olen epävarma mitä mies haluaa ja b) ylpeyden takia. Tai siis seuraavalla kerralla kun tilanne eteen tulee. Nythän sanoin "oletko tosissas?" ja siinä mies peru puheensa. Entä jos en seuraavalla kerralla tee mitään ja sanon "selvä"?
Kyllähän minä tiedän, että on näiden tyyppien, jotka hermostuksissaan sanoo mitä tahansa, ymmärtäjiä ja puolustajia. Ja olenhan minä tätä aika kauan kestänyt. Tämä on vaan siinä mielessä oudosti muuttunut, että mies ennen haukku minua riidoissa, nyt haluaa erota. Mutta vaikka olen kauan tätä katsonut ja kestänyt, niin en oikein kestä tätä.
Ja ihan rehellisesti sanon, joku toinen päivä mies olisi voinut siitä asiasta mistä se riita tuli olla ihan eri mieltä. Miehellä on vaan ollut toisesta asiasta stressiä, mutta mies ei ole puhunut mitään. Eikä hän ikinä puhu! Ja hänen stressinsä tuli ihan erikoisella tavalla ulos (eli tyhmästä asiasta vääntäminen ja eron vaihtoehtona esittäminen).
Sanoin kyllä miehelle, että sinä et luota minuun, kun tuollaista ratkaisua esität.
Kommentit (23)
No voithann sinä ymmärtää, jos ihan aidosti ymmärrät mitä pitää ymmärtää... Ts. jos mielestäsi on ok, että miehesi suutuspäissään laukoo jotain niinkin radikaalia kuin ero, ja sitten ei kuitenkaan tarkoita sitä... Itsellä meni kyllä totaalisesti yli ymmärryksen omassa suhteessa, eikä yksistään yli ymmärryksen, vaan myös LUOTTAMUS meni. Meillä tapahtui lopulta niin, että kun mies oli noita heittojaan riittävästi heitellyt, niin minä lähdin. Tottakai mies siinä vaiheessa yritti selitellä yms, mutta minä olin huomannut, ettei mies siitä miksikään muutu, ja minä olin saanut tarpeekseni draamasta, kun riidat menivät lähes aina samoja latuja = erolla uhkailua.
No voithann sinä ymmärtää, jos ihan aidosti ymmärrät mitä pitää ymmärtää... Ts. jos mielestäsi on ok, että miehesi suutuspäissään laukoo jotain niinkin radikaalia kuin ero, ja sitten ei kuitenkaan tarkoita sitä... Itsellä meni kyllä totaalisesti yli ymmärryksen omassa suhteessa, eikä yksistään yli ymmärryksen, vaan myös LUOTTAMUS meni. Meillä tapahtui lopulta niin, että kun mies oli noita heittojaan riittävästi heitellyt, niin minä lähdin. Tottakai mies siinä vaiheessa yritti selitellä yms, mutta minä olin huomannut, ettei mies siitä miksikään muutu, ja minä olin saanut tarpeekseni draamasta, kun riidat menivät lähes aina samoja latuja = erolla uhkailua.
nykysin olen itsekin alkanut ampupaan yli. Ehkä mitäs olla taas samaa mieltä kuin ennen, että pystyy/pitäs pystyä kontrolloimaan. No sanon sille, että tarkotat sitten seuraavan kerran kun sanot. Tai et sano. ap
hyvää yötä.
kuten tuossa joku kirjoitti, jotkut vaan ovat tuollaisia...eivätkä sitten oikeasti tarkoita. Mutta kai se on sitten silkkaa hulluutta, siinä mielessä, että sitten miettii tarkoittikohan vai eikö tarkoittanut, mitähän tarkoitti. huoh.
No mites sun ero sitten tapahtui? ja mieskö ei yrittänyt takaisin? ap