Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa onko muilla tällaisia kollegoita tai hyvänpäivän tuttuja?

Vierailija
16.09.2010 |

Olen viime aikoina törmännyt outoon ilmiöön, eli minulle entuudestaan tuntemattomat ihmiset vaikkapa uudess työpaikassa tms alkavat pätemään omalla erinomaisuudellaan tms. Esim. eräskin kertoi juuti, kuin hän on päässyt tiettyihin piireihin ja kuinka noista piireitä on hänelle hyötytä ja kuinka häntä nyt sitten lahjotaan nykyisessä asemassa, vaikka ei olisi edes oikea henkilö jne. Ja toinen taas avautui kuinka hänellä on merkittäviä henkilöit taustavoimina ja kuinka hän tuntee niitä ja näitä tärkeitä ihmisiä ja julkkiksia. Olen monttu auki kuunnellut ja yrittänyt miettiä miksi mulle tällaisia asioita kerrotaan, kun juttu on lähtenyt liikkeelle ihan normi asioista. Olenko mä niin onneton mitättömyys että halutaan vähän mainostaa omaa erinomaisuutta vai mistä on kyse?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmaan vain tarpeeksi sympaattinen kuuntelemaan tuollaisia juttuja... Joillakin on vain tapana aina mainita kaikki yhteytensä, mutta sitten jos niitä oikeasti aletaan kaivella niin ei välttämättä ole niin hyödyllisiä suhteita kuin asianomainen antaa ymmärtää. älä ota itseesi, ei sulla ole tuollaisen asenteen kanssa mitään tekemistä. Ehkä ei kannata kuunnella ainakaan kovin vaikuttuneen näköisenä, koska ilmeisesti vaikutusta nuo ihmiset yrittävät sinuun tehdä. MistÄ syystä? Ehkä omaa huonoa itsetuntoaan tai muuten vain päteäkseen tai nollatakseen toisia...

Vierailija
2/4 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin moneen junaan. Kun sun on kuitenkin tehtävä töitä noiden kanssa, niin ole sen näköinen kuin kuuntelisit, hymyile välillä ja kysy sopivassa kohtaa jotakin. Sillä siitä selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin moneen junaan. Kun sun on kuitenkin tehtävä töitä noiden kanssa, niin ole sen näköinen kuin kuuntelisit, hymyile välillä ja kysy sopivassa kohta

a jotakin. Sillä siitä selviää.

;)

Vierailija
4/4 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pointti on ollut juuri tuo "uudessa työpaikassa". Vanhat työkaverit on kaikki kuulleet jo tällaisten sankarien jutut ja osaavat dissata niitä, mutta uusi työntekijä on aina sama kuin uudet korvat kuuntelemaan näiden tyhjäpäiden juttuja.

Itse en jaksa tuollaista ollenkaan, keskeytinkin kerran erään tyypin aika tylysti sanomalla: "jep, ihan mielenkiintoista, mutta jatketaas nyt näitä työasioita". Sen jälkeen minun ei tarvinnut enää kuunnella tuollaisia satuja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi