Minkäikäisen lapsen olette antaneet sukeltaa kokonaan veden alle?
Itse uskalsin esikoisen kohdalla vasta 4-vuotiaana, mutta nyt huomasin että 2v jo "osaa" pidättää hengitystäään kun kerran vahingossa kaatui veteen. Meillä siis tilanne että lapsilla olisi rohkeutta mutta äidillä ei ole.
Kommentit (8)
Ilmeisesti on aina riski että lapsi vetää keuhkoihin vettä.
meillä 4 v. haluaa sukeltaa veden alle sillä osaa uida ja sukeltaa pitkiä matkoja. 2 v. ei halua, ei osaa uida. antaisin jos uskaltaisi, olenhan vieressä koko ajan!
ovat aina tupanneet sukeltamaan kokonaan veden alle, kun on ne veteen heittänyt.
eli alle 2 vuotiaina. Ja kehunut vielä kovasti :) Ensimmäisellä kerralla veti vettä vähän henkeen mutta kovalla kehumisella ei kehittnyt pelkoa tapahtuneesta vaan uskalsi yrittää uudelleen.
Opetin kyllä ensimmäisen kerran jälkeen puhaltamaan veden alle.
touhutessaan, ja nousi itse ihan tyynesti sieltä pystyyn. Sen jälkeen on saanut mennä veden alle, mikäli on halunnut/mennyt puolivahingossa, toki vahdin itse haukkana vieressä.
Kummastakaan en ole koskaan pitänyt vedessä ollessa kiinni vaan kaatuessaan ovat menneet veden alle. Taaperon olen tietysti heti nostanut ylös.
Esikoinen muuten sukelsi vapaaehtoisesti vasta n. 4-vuotiaana (siis se vauvauija), kuopus jo parin vuoden vanhana.
Ja aina on käynyt veden alla kokonaan.
ja se sujuu yhä 5-vuotiaana.