Olenko mielestänne huono äiti siksi, että meillä syödään eineksiä
Kommentit (26)
Olisit huono äiti, jos teillä ei syötäisi mitään.
ihan näin.
Esimerkiksi alkoholi, jos alkoholia on käytetty elintarvikkeessa raaka-aineena, se tulee mainita, mutta jos sitä on käytetty liuotusaineena, vaikkapa korostamassa tiettyjä aromiaineita, ennen niiden lisäystä elintarvikkeeseen, niin alkoholin ei tule löytyä tuoteselosteesta. Ja onhan niitä tutkimuksia tehty paljonkin, joissa on selvitetty vaikkapa tiettyjen E-koodien vaikutusta ihmiseen. E-kooditkin täytyisi tuntea todella hyvin, jos on vaikkapa kasvissyöjä, koska monet E-koodit saattavat sisältää esim. sianrasvaa, jos sitä ei ole erikseen tuoteselosteessa mainittu. Sianrasvaa saattaa olla esim. valmiskakuissa, suklaassa, keitoissa, jäätelöissä, paistetuissa tai paneroiduissa kaloissa ym. ym.
Itse mieluummin valitsen, mitä syön... Monissa eineksissäkin lukee purkin kyljessä "lihankaltaisia osia", kuulostaapa herkulliselta.. Mutta jokainen taaplaa tavallaan..
No sit ei varmaan ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin syödä eineksiä. Ei meillä ainakaan kaupasta saa kuin eineksiä tai tomaatteja. Voi teitä uusavuttomia jotka ette osaa ruokaa tehdä.
Huono äiti on sukulaiseni, joka laittoi rahansa mieluiten viinaan ja kauneudenhoitoon. Lapset saivat makaronia jos sitäkään. No, lappset vietiin lopulta pois.
Uskon, että on parempi syödä itsetehtyä ruokaa, mutta huono äitiys on jotain muuta kuin lapselle einesten antamista.
Itse asiassa jos aina tekisin itse tuoretta ruokaa, olisin 3 lapsen äitinä aika puhki. Että meilläkin joka viikko on 1 tai 2 valmista einestä.
enkä kyllä niitä syöviä ihmisiäkään. En ajattele sitä epäterveellisyyttä vaan makua, siis ne maistuu ihan shaisselle. :s Ainoat einekset, mitä joskus (todella harvoin) tässä taloudessa syödään, on pakaste-lankkuperunat. Muut ruuat tehdään alusta asti itse.
En tuomitse, mutta ihmettelen onko teillä ollenkaan makuasitia. yäk. :s
Mitä? Etkö ole kasvattanut itse omia luomuporsaita ja -porkkanoita? Lapset huostaan vaan.
Eiköhän se äitiys mitata vähän toisenlaisella mittarilla. KUKAAN ei pysty olemaan kaikessa hyvä, kaikki me "luistamme" jollain täydellisen äitiyden alueella. Itse panostan paaaaaaaaljon mielummin lasten kanssa ulkoiluun ja heidän kanssaan sohvalla löhöilyyn ja lukemiseen, kuin ruokaan. Meillä syödään puolivalmisteita (pastakastikepohjat, jne) noin kaksi kertaa viikossa ja eineksiä (kalapuikot, nakit, nuggetit rintafileestä, pakasteranskailaiset, jne) noin kaksi kertaa viikossa. Tällä linjalla jatketaan. Koko perhe on hoikkaa porukkaa ja perusterveitä.
Onneksi en asu Suomessa, meilläpäin ei tarvitse ottaa niin kovia suorituspaineita. : )