Lue keskustelun säännöt.
Tyhmä kysyy: mihin laitetaan nestemäinen pyykinpesuaine jos käyttää esipesua?? ov
15.09.2010 |
Olen aina käyttänyt jauhemaista pesuainetta silloin jos olen käyttänyt esipesua, eli jauhetta esipesulokeroon ja sitten pääpesulokeroon.
Nestemäistä pesuainetta olen aina laittanut pesupalloon, mutta sehän ei oikein toimi esipesun kanssa kun sitten pääpesuun ei riitä pesuainetta.
Voiko nestemäistä pesuainetta laittaa sinne pesuainelokeroon? Muistan että äitini teki aikoinaan niin ja meillä oli aina se pesuainelokero täynnä ihme moskaa kun nestemäinen pesuaine sotki sen. Ja eikö se pääpesun pesuaine valu sieltä lokerosta tiehensä ennen aikojaan?
T:uusavuton tyhmä
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vanha ketju,mutta rautalangasta: Nestemäinen pesuaine laitetaan vanhoissa koneissa pesupalloon siksi, koska niissä ei ole vielä nykykoneiden päälle/pois käännettävää nestemäisen pesuaineen "jarrua" pesuainelokerossa. Jos käytät esipesua (joka on siis pesuohjelma, joka käynnistyy ennen varsinaista pääpesua), niin älä lotraa kummankaan pesuaineen kanssa, vaan käytä sama yhteenlaskettu määrä pesujauhetta, joka paketin kyljessä mainitaan. Esipesun ja pääpesun välillä ei ole huuhtelua. Nestemäistä pesuainetta EI käytetä esipesussa, joka kyllä mainitaan yleensä pesukoneen käyttöohjeessa. Sama pesuJAUHEmäärä siis riittää koko pesuun, niin esipesulla, kuin ilmankin. Esipesussa siitä koko määrästä vain jaetaan osa esipesulokeroon.
Tämän toivoisin kaikkien ymmärtävän myös talojen yhteispesutuvissa. Niissä surullisen usein koneet haisevat vahvasti pesuaineille ja kun laitat tyhjän koneen rummun huuhtelun päälle, niin kone pelkän veden kera vaahtoaa pahimmillaan rummun luukun yläreunaan saakka. Ihmettelen aina onko kiva töissä haista pesuaineelle. Tai miten ihmisten, etenkin lasten, ihot kestävät pyykissä olevat pesuainejäämät. Vai voisivatkohan lisääntyneet iho-oireet johtua osin noista vaatteisiin jääneistä pesuaineista.