Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka saada 5v:n yökukkumiset LOPPUMAAN???

Vierailija
15.09.2010 |

laitan sänkyyn vaihtelevasti, klo 21.15-22... ja se ramppaa vielä klo 24 itkemässä,että "tule silittämään,mikset ole tullut silittämään,minua pelottaa,käännä unimusiikkikasetti.."

ja lopulta minä jo luovutan omassa huoneessani valvomisen,en jaksa valvoa,ja käyn nukkumaan. sitä ennen huudan ja karjun, "ja nyt se turpa kiinni perkele..!" olen NIIN VÄSYNYT, etten hillitse sanojani.

eli,minä nukahdan ensin,lapsi jää valvomaan ja nyykimään kuinka pelottaa,ja nukahtaa sitten joskus yöllä.

kysymys kuuluu; MITÄ HELEVETTIÄ MINÄ TEEN SEN KANSSA???

alan olla kiukkuinen yötä päivää,kun en saa nukkua. tyttöä ei näytä unenpuute vaivaavan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 6v tyttö, jonka nukuttaminen on aina ollut oma projektinsa. Meillä tyttö jää nykyään suht hyvin huoneeseensa illalla, mutta yrittää aina pitkittää iltatouhuja ja pyytelee jäämään viereen ja pomppii ylös selittämässä jos jonkinlaista asiaa. Nukahtaminen kestää kauan. Nykyään ei enää kuitenkaan tunnu pelkäävän. Jos herää yöllä, saa tulla meidän huoneeseen patjalle. Oli aikoja, kun pitelin vielä öisin kädestä niin kauan, että nukahti uudelleen... Hermoja raastavaa, teidän. Mutta tyttöäsi tuntuu oikeasti pelottavan, joten antaisin hänen nukkua lähelläsi, jos itsekin menet ajoissa nukkumaan. Kun tilanne rauhoittuu, voit kokeilla "lahjontaa". Eli teet tytön huoneen seinälle taulun, johon saa tarran jokaisesta illasta, jolloin on jäänyt kiltisti sänkyynsä. Kun tietty määrä tarroja on täynnä(alkuun vaikka 5) lupaat palkinnoksi jonkun kivan jutun, jota tyttö haluaa. Tämä on toiminut meillä suht hyvin. Tietty valtavasti kehuja, kun ilta sujuu hyvin. Tsemppiä ja yritä olla raivoamata typylle!

Vierailija
22/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 5-vuotias tyttö, joka on iltaisin / öisin pelännyt mörköjä ja varjoja jne... Itse tajusin, että siinä ei lapsen kanssa paljon järkipuheet auta, kun lasta oikeasti pelottaa. Meillä lapsi jopa osasi itse sanoa, että tietää, että pelottavat asiat tulevat mielikuvituksesta, mutta hän ei vaan saa niitä pois mielestä. Meillä auttoi se kun hommasin tytölle pienen barbapapa-pehmolelun, jota kutsuimme pelonkarkottajaksi. Keksin tytölle tarinan, että kun barbapapat pystyvät muuttamaan muotoaan, niin tämä barbapapa on sellainen, joka pystyy ajamaan kaikki pahat asiat kuten möröt tiehensä. Ja tämä toimi meillä tosi hyvin. Heti ekasta illasta lähtien, kun tyttö barbapapan sai, on hän taas nukkunut tyytyväisenä omassa sängyssään barbapapa kainalossa. Ehkä joku vastaava auttaisi teilläkin... Tosin minusta ehkä kuulostaa siltä , että teillä tuossa mahdollisesti on mukana myös jotain läheisyydenkaipuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan turhaa ja tarpeetonta showta joka ilta. Nyt on tytölläsi sellainen kausi, että tarvitsee sun läheisyyttä. Pian tulee hänellekin aika itsenäistyä, eikä sitten todellakaan halua sinun seuraasi. Anna turvaa ja läheisyyttä, myös yöllä, se kantaa pitkälle elämään.

Vierailija
24/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan uskomatonta vinkumista jos lapsi nukkuu hoidossa, muuten nukahtaa vartissa ihan rauhassa. Lasta ei vaan väsytä joten se keksii mitä tahansa ruikutuksen aiheita saadakseen huomiota ja päästäkseen tekemään jotain.

Vierailija
25/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vaikeaa saada iltaisin unta lähes täysi-ikäiseksi saakka. Tämä muistelo tuskin sinua yhtään lohduttaa...

Ainakin itselläni on sellainen mielikuva, että saatoin nukahtaa toistuvasti vasta puolen yön jälkeen. Vanhempanikin muistavat nukahtamisvaikeudet. Päiväunet ei voineet olla syynä, ne kuulemma olin lopetin jo 2-vuotiaana.

Mun vanhemmat ratkaisivat ongelman siten, että sain nukkua pitkään vanhempien kanssa samassa huoneessa ja myöhemminkin tulla heidän makuuhuoneeseensa nukkumaan: nukahtamisvaikeus ei tuntunut yhtään niin kamalalta, kun kuuli vanhempien kuorsaukset ;).

Täällä usein sanotaan, että lapset, joilla on univaikeuksia haluavat vain pompottaa vanhempiaan, mutta itse ainakin muistan, kuinka kammottavaa oli katsoa kelloa: nyt se on 22, nyt 23, nyt 00, nyt 01, mun pitäis jo nukkua... Mistään vanhempien pompotuksesta ei kyllä ollut kysymys.

Vierailija
26/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MISSÄÄN NIMESSÄ saa nukkua päiväunia siellä!

Eivät meinanneet uskoa millään aina oli nukkun 30-45 min, rautalangasta sain vääntää että ei yhtään saa nukkua.

Sen jälkeen mennyt tosi hyvin, nukahtaa iltaisin noin klo 21 ja nukkuu koko yön, näkee kyllä painajaisia aika paljon ja kömpii viereen nukkumaan, tai jos pelottaa joku niin nukkuu sohvalla tai nukahtaa meidän sänkyyn josta sitten kannetaan sohvalle.

mulle ei selvinnyt että nukkuuko lapsesi hoidossa? saattaa olla että se jossain viestissä luki mutta meni multa ohi.

Vierailija
27/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirjoituksessasi ei ilmene muista lapsista tai mihestä mainintaa, elät siis kaksin lapsesi kanssa?!

Onko erosta mahdollisesti kauan aikaa? Jos lapsi pelkää menettävänsä sinut.

Itsellä kanssa 5v lapsi, joka toisinaan pelkää nukkua omassa huoneessa. Hänen kanssa ollaan juteltu aiheesta ja olen kysynyt mikä pelottaa.

Ja hän on saanut viereensä taskulampun, jota voi käyttää, jos pimeys pelottaa.

Ja aina saa tulla äidin viereen nukkumaan, jos ei uskalla enää olla omassa sängyssä.