Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Milloin viimeksi ja miten olet auttanut jotakuta kanssaäitiä, tuttua tai vieraampaa?

Vierailija
14.09.2010 |

Täällä palstalla ollaan usein aika ilkeitäkin toisia äitejä kohtaan. Nimettömyyden turvin päästellään höyryjä.

Mutta millaisia me ollaan ihan oikeassa elämässä... Muistatko milloin viimeksi olet auttanut tai tukenut jotenkin kanssaäitiä? Mitä teit?

Entä tulisiko mieleen jotain mitä voisi tehdä jonkun tutun äidin avuksi, mutta ei arjen tohinoissa ehdi/muista?

Kerätään tähän ketjuun positiivisia juttuja, yritetään ainakin :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti pidän oven auki jos joku rattaiden kanssa menee siitä, tai autan bussiin, toisin ei nykyään tarvitse pahemmin kun kaikki bussit jo matalia...

tänään soitti työkaverini joka on raskaana, häntä itketti kun kukaan ei ymmärrä häntä kun on hormoonit sekaisin =) kuuntelin ja ymmärsin =) koska itse olin ihan sekaisin kun olin raskaana, itkin aika paljon =)

ja myös on minulle ovia pidetty auki jne...

Vierailija
2/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ja saatan lasteni eskari- ja koulukavereita kouluun ja myös harrastuksiin. Otan heitä myös iltapäivisin hoitoon ja kutsun äiditkin joskus töistä tullessaan meille syömään.

Kuljetan lapsia synttäreille ja hankin yhteislahjoja. Käyn vain osapäivätöissä, joten ehdinkin;-)

Auttamisesta tulee hyvä mieli.

Tottakai avaan myös ovia ja nostelen rataskansan leluja ja tumppuja ja nostan rattaita bussiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten vauvojen äitien vertaistukiryhmässä :)

Vierailija
4/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen töissä pidin ovea auki työkaverille, jonka tiedän olevan äiti myös :)

Vierailija
5/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiystävälläni (yh) ei ole täällä lähiseudulla ollenkaan tukiverkkoja. Olen ottanut silloin tällöin hänen tyttärensä meille yökylään, jotta ystäväni saa välillä huilia.

Vierailija
6/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa otin syliin ihan vieraan äidin huutavan vauvan kun äiti puki kiukuttelevia isompia lapsiaan ja vauva itki kaukalossa, kysyin siis toki ensin sopiiko se. Hain naapurin äidin lapsen kanssamme ulos pari kertaa kun äiti oli kipeänä.

Vierailija
7/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi heitti toisen kenkänsä kaupan lattialle.

Vierailija
8/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä juttuja, mutta pyrin tekemään aina kuin mahdollista:

-pidän ovia auki vaunujen/rattaiden kanssa kulkeville

-autan nostamaan menopelit bussiin tms.

Vierailija
9/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ulos syömään. Tänä kesänä vein myös toisen kummilapseni kaikki sisarukset koko päiväksi huvittelemaan. Äidin ja isän kun piti olla töissä eikä tuolle päivälle ollut lastenvahtia. Itse siis ehdotin, ei nämä vanhemmat.

Pari viikkoa sitten hoidin toista kummilastani sekä hänen sisaruksiaan, kun ei ollut hoitopaikkaa (tarhassa hoitajilla koulutuspäivä).

Autoin eilen esikoiseni tarhakaverin äitiä vahtimalla hänen lastaan leikkipuistossa, kun äidin piti mennä lääkäriin.

Enemmänkin voisin tehdä, koska itse olen vanhempainvapaalla ja tutut äidit työelämässä. Täytyypä taas ehdotella. Joulun alla olen usein hoitanut sisarusteni lapsia, jotta vanhemmat voivat käydä jouluostoksilla. Voisin tänä vuonna vaikka vähän aikaistaa sitä. :)

Vierailija
10/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran metrossa minua vastapäätä istui äiti ja lapsi. Lapsen nenä vuoti ihan kauheasti, eikä äidillä ollut nenäliinaa. Lapsi ryki limaa sisäänpäin. Hetken mietin kehtaanko "puuttua". Kehtasin kuitenkin ja tarjosin puhtaan nenäliinan pakkauksestani. Mä olen niin skitso, etten lähde ulos ovesta ilman nenäliinapakkausta. Kerrankin siitä oli iloa muillekin kuin minulle :)

Reaktio oli hauska kun tarjosin liinaa, ensin äiti hämmentyi, sitten otti liinan ja kiitti. Lapsikin oli ihan ihmeissään, ei ole tavallista, että pk-seudulla liikennevälineissä autetaan kanssamatkustajia. :D

Vierailija
11/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon illaksi (yht. 4 lasta) kotona temmeltävien 12 lapsen lisäksi:)

Vierailija
12/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni harrastuskaverin isoäiti puki lapseni päälle vaatteet, kun itselläni oli vauva sylissä. :)

Lapseni tarhakaverin äiti (se, joka meni lääkäriin) piti vauvaani sylissään, että sain puettua ulkovaatteet.

Nämä siis tapahtuneet viikon sisään. Ja olin molemmilla kerroilla iloisen yllättynyt, koska yleensä on niin, että saan laittaa vauvan lattialle, että pystyn laittamaan takin päälleni. Se vain olisi ollut vaarallista, koska paikka oli täynnä pieniä lapsia pukemassa ulkovaatteitaan.

Vierailija
13/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

#10 korjailee tekstiään:)

Vierailija
14/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin henkisenä tukena

Vierailija
15/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvien käyttöä ystävälleni

avasin oven tuntemattomalle

vahdin tuntemattoman vauvaa junassa että pääsi isomman kanssa vessaan

kannoin tuntemattoman kahvin ja pullan pöytään kahvilassa että pääsi vaunujen kanssa

nämä viikonlopun jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi