Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajia paikalla?

Vierailija
14.09.2010 |

Ihan uteliaisuuttani kyselen, että onko täällä ketään toista sairaanhoitajaa, joka konsultoi lääkäriä suunnilleen heti, jos ei itse ole varma jostain asiasta? Minä kun kuulun tähän kastiin, että mielummin varmistan asian mitä jään pohtimaan, että teinköhän oikein ja oiskohan pitänyt konsultoida... Sain tänään kamalat haukut työkaveriltani, kun niin herkästi vaivaan lääkäriä asialla mikä ei todellakaan sitä vaatisi. Tiedän itsekin, että olin varmaan yliherkkä ja asiaa ei olisi välttämättä tarvinnut noteerata mitenkään, mutta kun halusin varmistaa niin halusin... Ja toisaalta se johti siihen, että yhtä asiaa potilaan kohdalla täytyy nyt seurata, vaikka ei mitään vakavaa olekaan. Ehkä nyt sitten olen vain yliherkkä konsultoimaan :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoremmat lääkärit usein "konsultoivat" monissa asioissa jo minua. Eli aika opettaa .

Vierailija
2/5 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis hoitovapaalla, mutta kyllä minä varmistin asian herkästi lääkäriltä, jos jokin asia jäi epäselväksi. Usein tosin kysyin ensin työkaverilta, mutta jos olin yksin vastuuhoitajana, niin hetkeäkään epäröimättä varmistin asian lääkäriltä. Mielummin kysyy, kun katuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta kysymisessä ei ole mitään pahaa, kunhan aiemmista on ottanut opikseen :). Eli samaa asiaa jos kerta toisensa jälkeen kysyy, niin se ehkä alkaa rasittamaan itse kutakin. Mutta uusissa tilanteissa, joita tulee eteen, kysyn ellen ole varma. Ja tosiaan, kyllä ne lääkäritkin meiltä kyselevät ;).

Vierailija
4/5 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei kuulu sulle. Itse olen lh kotihoidossa ja herkästi kyllä ilta- ja viikonloppuvuoroissa soitetaan päivystävälle esim korkeiden verensokereiden takia, vaikka on tuttu asiakas ja tiedetään, että näitä on ollut ennenkin. Se vastuu on silloin kuitenkin siirretty pois. Jos asiakas sitten sattuukin yön aikana kuolemaan (niin kuin vanhalle ihmiselle voi käydä) niin kukaan ei voi alkaa syyttelemään, että on toimittu väärin.

Ethän sä sitä paitsi voi edes kirjata sellaista asiaa, mikä ei kuulu sun hoidettavaksi, jos olet sellaisen huomannut, vaan pakkohan se on antaa tiedoksi.

Vierailija
5/5 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

konsultointi riippuu varmaan aika pitkälle myös hoitajan omista luonteenpiirteistä, tietotaidoista ja rohkeudesta ottaa itse vastuuta päätöksistään. Itse olen päivystysleikkausosaston anestesiahoitaja ja aika paljon olen tottunut päättämään ja puuhamaan itse niin salissa kuin heräämössä. Työkokemus ja työvuodet tuovat varmuutta.

Toiset hoitajat ovat luonteeltaan niitä rasittavia hösöttäjiä, jotka paniikinomaisesti varmistavat juuri joka perhanan verensokerilukemiakin, ettei nyt vain tulisi tehtyä mitään väärin ja aina vain halutaan siirtää se vastuu eteenpäin.