Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikot! Nyt ilmojen viilentyessä meidän elämään tulee vihdoin jotain sisältöä!

Vierailija
14.09.2010 |

Ainainen suihkussa juoksu ja rasvaaminen, öiset heräämiset kutinan ja kuivuuden vuoksi,punaiset kädet ja kaula,ihmisten katseet..En jaksa odottaa!:D Itelläni on jo kaulaan tullut punaisia läiskiä sekä käsitaipeet ovat kuivat kuin korput. Jaetaan parhaat vinkkimme niin voimme yhdessä nauttia helpommasta tulevasta talvesta :)

Itse yllätyin, kun kävin yksityisellä atopiaan erikoistuneella lääkärillä. Essexiä ei saisi missään nimessä käyttää atopiaan, iho kuulemma alkaa muhimaan essexin takia eikä ihottuma häviä mihinkään,pahenee vain. Sen takia itse käytän Ceralania,se sisältää keramideja joita atoopikko tarvitsee. Ja kyllä ihottuma ceralanin myötä lähti viime talvena,melkein itku tuli :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt kuivasta ihosta koko ikäni, kolmas raskaus sitten puhkaisi ihottuman joka oli pahana kolme vuotta. Juoksin ihotautilääkäreillä, kokeiltiin vaikka minkälaisia rasvoja ja voiteita.

Nyt viime keväänä päätin muuttaa ruokavaliotani, ihan raskauskilojen poissaamiseksi vain.

Karsin lisä-aineet ravinnostani, yritin ostaa mahdollisimman käsittelemätöntä ruokaa, varoituksista huolimatta vaihdoin margariinit ja kevytkermat voihin, oliiviöljyihin ja kuohukermaan.(karppauksesta kuulin vasta syksyllä)

Poistin viljatuotteeta ja perunan, sekä sokerin melkein kokonaan.

Lopputulos oli hyvä, pudotin puolessa vuodessa 10 kiloa ja ihottuma parani selvästi, kesä tietysti auttoi omalta osaltaan asiaa, mutta nyt ei ole näkynyt merkkejä lainkaan ihon kuivumisesta niinkuin aina syksyisin!!

Tutkin paljon asiaa, ja kyllä sisäisesti nautituilla rasvoilla on paljon merkitystä ihon hoidossa. Sekä tietysti puhtaalla ruualla.

Ihmettelen kovasti miksi lääkärit aina ensin aloittavat potilaalla lääkehoidon, puuttumatta lainkaan muihin elintottumuksiin?

Vierailija
22/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans nimittäin silmien kulmat alkanu kauheasti kuivamaan.. =/

Meilläkin on Essexia käytetty, vaihtoon menee!

Ja tsempit teille pahasti atooppisille. Meidän perheessä kaikilla on atopiaa, mutta lievää. Sekin vie joskus hermot, kun kutisee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet? Ihottumakin on psykosomaattinen sairaus ja aina, kun on jotakin ahdistusta, se oikein rönsyilee.Varsinkin, kun ruma iho ja ihmisten katseet alkaa hävettää ja ahistaa lisää...

Vierailija
24/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceralanilla ja kortisoonilla. Pitkät lämpimät suihkut ovat parasta, sen jälkeen öljyä vartalolle ja lämpimään sänkyyn nukkumaan. Makuuhuoneeseen laitan iltaisin pyykit kuivumaan,niin huoneilma ei ole kylmän kuiva. Parasta kaikessa on kahvinpurut, kun on keittänyt kahvia. Lämpimät kahvinpurut suodatinpussista kulhoon, mukaan neitsytkookosöljyä ja sillä kuorii koko kropan vaikka olisi kuinka paha ihottuma. Uskokaa vaan,se toimii! Kutina lähtee ja ihottuma oikeasti paranee silmissä. Hilseilevä iho lähtee, punoitus hälvenee :) Itselläni kutisee pahiten kasvava maha,näytän siltä kuin minulla olisi syfilis mahassa. Ihan täynnä pieniä näppylöitä ja raapimisjälkiä.

Kaverini käyttää protopicia (ei ole raskaana siis) ja haukkui sen pystyyn. Olet yhdenkin päivän ilman sitä niin fuussh koko kroppa on taas täynnä ihottumaa,100X pahempana kuin ennen.

ap

Vierailija
25/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yks lääkäri sanoo et ei ole hyvä niin ok, ihan sama... Mutta se mikä ei toimi toisella voi toimia jollain muulla :) Novalanit ym tökötit voi (kenties?) unohtaa, mutta lotion kyllä käy atoopikolle.

Silmänympärykseen, kuten esim pahana oleviin huuliinkin, mulla sopii parhaiten Locobase REPAIR!! Ihan mahtavaa ainetta. Ostin just Avenen silmänympärysvoidettakin, mut Repair on paljon parempaa ja paljon halvempaakin.

Vierailija
26/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutisee silmänympärysiho :( Ja kun laittaa rasvaa niin kirvelee niin paljon,että pitää pestä rasva pois. Silmäluomet punoittaa ja näytän ihan nistiltä. Ceralan auttaa ja bepanthen MUTTA bepanthenia ei missään nimessä jatkuvaan käyttöön. Itse pilasin viime vuonna ihoni bepanthenilla. Iho ei kelpuuttanut muuta rasvaa kuin sitä ja meni lopulta niin huonoon kuntoon, ettei valohoitokaan auttanut.

ap

Vierailija
27/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan suihkun jälkeen vauvaöljyä tai kookosöljyä :) joskus sekoitan öljyä ceralaniin ja laitan sitä kropalle.

Vierailija
28/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole enää mitään hätää, kookosöljy auttaa lapsenkin ihoon ja vielä parempi kun ei jatkuvasti veden kanssa läträtä!

Vierailija
29/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käytätte? Meille atoopikkolapsia ja ceralan plus on käytössä, mutta ei siitä oikein ole apua :(

Vierailija
30/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi se yksityinen lääkäri,että atoopikon kannattaisi käydä aamuin illoin lämpimässä suihkussa ja käyttää suihkugeelin sijaan esimerkiksi sitä Aqualan L voidetta. Atoopikon ihossa on tiettyjä bakteereja, joita tulee aina kun ihoa raapii rikki. Nämä bakteerit pitäisi pestä pois päivittäin niin iho parantuisi nopeammin :)

Ja voin vielä sen sanoa, että todellakin oli lääkärilläkäynti hintansa väärti! Terveyskeskuksessa juoksin harva se päivä. Pyysin päästä valohoitoon, mutta eeeeei missään nimessä!Ihoni on muka niin hyvässä kunnossa,etteivät laita lähettettä. Olin yltäpäältä mätivien rupien peitossa. No,yksityisellä sanottiin ihoni olevan niin HUONOSSA kunnossa, että auttaakohan edes valohoito.

ap

Vierailija
31/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva muistaa, ettei ole ongelmiensa kanssa yksin. Täällä jo sormissa muutamassa pieniä, kutisevia vesikelloalueita. eivät ole onneksi siitä laajentuneet. hydrokortisonia en ole kuitenkaan vielä alkanut niihin laittaa vaikka kutina joskus sietämätöntä. Olen niin monta vuotta joutunut käyttämään näitä tujumpia lääkerasvoja, että käsieni iho on jo kuin vanhan mummon...

Otsa ja päänahka jo hilseilee, huulet rohtuneet.

Selässä ja pakaroissa jo punaisia, kovin kutisevia läiskiä. Kiva raapia työpaikalla huomaamattaan takapuoltaan...Olen tästä kärsinyt jo pikkuvauvasta lähtien ja nyt sentään olen jo yli 40.

Mieheni laittoi selkääni viimeksi saunan jälkeen neitsytkookosrasvaa ja kaiken ihoni imaisi vaikkei imeytyminen tapahtunutkaan yhtä nopeasti kuin perusrasvoilla, mutta sängyssä oli kiva loikoilla puolisen tuntia mahallaan:) Eikä kirvellyt rasvauksen jälkeen, mitä tapahtuu yleensä, jos laittaa ns. perusrasvaa.Ihana, mieto kookoksen tuoksu. Mutta nyt ei ole kutissut moneen päivään ja läiskätkin näyttivät yhden kerran käsittelyn jälkeen jo paremmilta. Suosittelen todella tätä luonnonmukaista rasvaa.Itse aion jatkaa tällä linjalla mahd. pitkään.

Terveisiä kaikille herkkähipiäisille! Pärjäilkää!

Vierailija
32/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljynä käytän luontaistuoteliikkeestä ostettua Cocovit -nimistä kookosrasvaa. Sitä saa myös pienempänä purkkina, jos haluaa kokeilla ensin pienemmällä satsauksella. iso purkki maksaa n. 30 euroa. Joskus on myös tarjouksessa. Mutta huom. iho jää tosiaan pitemmäksi aikaa hiukan rasvaiseksi. Ja kookosöljy jättää ainakin tummiin vaatteisiin näkyvät rasvatahrat, jotka eivät lähde tavallisella pyykinpesuaineella pois. eli kannattaa laittaa rasvauksen jälkeen päälle ns. römppävaatteet tai yöpuku:)

Olen alkanut käyttää tätä kookosrasvaa myös sisäisesti, niin paljon siitä hyvää kerrottiin! Antaas katsoa sitten auttaako myös sisäisesti nautittuna. Ihoni ainakin tykkää kovasti!

Vierailija
33/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä Cocovi, hyvin on toiminut. Lääkärissä on käyty ja kortisonit & apteekin rasvat on olleet käytössä, mutta eivät auta niin hyvin.

Erilaisia öljyseosten ohjeita löytyy netistä, niistä voi jokainen valita kokeiltavia, jos lääkärin määräämät lääkkeet eivät auta.

Vierailija
34/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin, kymäpuristettu kookosöljy täälläkin käytössä.

Vierailija
35/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ilmeisesti jokin ainesosa, jota ihoni ei kestä. Nyt olen mennyt jo pitkät ajat Aqualanilla. Myöskään essex ja abobase eivät käyneet minulle. Kun kädet olivat pahana, käytin Locobase repairia (tietysti kortisonin ohella).

Ihoni on nyt paremmassa kunnossa, kuin esim. nuoruusiässä ja raskausaikoina. Pesen aika ajoin kehoni päänahkan lisäksi Nizoral -hilseshampoolla, joka tehoaa ihon sieni-infektioihin. Itselläni tästä on ollut apua, koska atooppikon kuivalla iholla erilaiset sieni-infektiot leviävät helpommin kuin terveellä iholla. Myös ruokavalio auttaa, esim. jos syön paljon suklaata, karkkia tai muita epäterveellisiä ja sokerisia, niin iho lehahtaa aina.

Vierailija
36/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytölle on ainakin Essex Plus toiminut jo 2 vuotta. Ei ole tarvinnut vaihtaa voidetta vielä kertaakaan.

Mutta pitääpä laittaa Ceralan korvan taakse sen päivän varalle kun tarvitsee!

Vierailija
37/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha krooninen atopia. Kasvojen iho ollut aina hankala, etenkin silmien ympärys.

Kesällä ostin vauvalle sitä miedointa hydrocortisoonia ja ajattelin sitten, että käytämpä lopun huvikseni itse, ettei mene hukkaan.

Laitoin pesun jälkeen kostealle iholle pelkästään hydrocortisoonia parin viikon ajan ja iho rauhoittui tosi hyvään kuntoon. En käyttänyt ollenkaan kasvoille perusvoidetta. Huvittavaa tässä on se, että minulla on lukuisia voimakkaita kortisooneja määrätty kasvoille, ilman hyvää hoitovastetta.

Joten kokeilkaapa, ei perusvoidetta, aina pesun jälkeen mieto hydrokortisooni kosteaan ihoon muutaman viikon ajan. :)

Vierailija
38/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kyseli raskauden aikaisista hoidoista... mulla ylläpitotablettina cetirizin ratiopharm ( vaimikäsenytoli ) 1xpvä ennen raskautta ja nyt heinix koko raskauden ajan tähän asti ( vkot 27 ) sekä Duocort voiteena ja jos oikein ryöstäytyy niin Bemetson-k myös sallittujen listalla mutta nämä siis yhdessä ihotautilääkärin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan