Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi harrastaa jotain liikuntaa, mutta koska?

Vierailija
14.09.2010 |

On päässyt paino taas hieman nousemaan ja vaatteet kiristää. Pitäisi siis harrastaa liikuntaa, mutta kun ei ole aikaa moiseen. En myöskään ole mikään urheiluhullu joka rakastaisi liikkumista. Aika pakkopullaa se on.

Rahaakaan ei ole paljon jonka vois laittaa likoon. Inhoan punttisaleja ja ns "hikijumppaa". Myös kaikki lajit jossa pitää hyppiä/juosta en voi harrastaa koska rinnat ei kestä sitä. Kävelyhän on ilmaista mutta saan aina jalat kipeiksi ja seuraavana päivänä en pääse kävelemään.

Untiakaan en voi harrastaa kun lähin uimahalli monen kilometrin päässä eikä ole autoa.

Lopettaako syömisen kokonaan vain mitä voisi kesksiä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyihin ei ole kommentoitavaa. Mutta yhteen minulla on vastaus: osta kunnon rintaliivit.

Eli siihen kävelyyn ja kipeytyviin jalkoihin. Aloita lyheymemmilä matkoilla ja rauhallisemmin ja jatka sinnikkäästi. Sittepä ei enää kipeydykään.

Paras tapa tappaa alkava liikuntaharrastus on repiä hulluna alussa, saada itsensä kipeäksi tai jopa rikki ja sitä kehittää inho ja huono asenne koko hommaan.

Vierailija
22/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken maailman jumppavideoita.

tai joka ilta punnertaa 20 kertaa, tehdä 50 vatsalihasliikettä ja 50 kyykkyä. Ei maksa mitään. Voi tehdä myös osissa: kun lapsi leikkii, on suihkussa, on potalla...aina silloin 10 vatsalihasta.

Kyllä vaihtoehtoja löytyy, jos vain HALUAA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä ei jää kun tullaan tarhan kautta kotiin on klo melkein 17.30, sitten ruokaa ja jälkien siivousta ja klo on melkein 19. Sitten lapsen iltatoimet ja nukkumaan. Mies tulee vasta noin klo 21-22 kotiin. Siinä vaiheessa olen itse melkein valmista kauraa. ap

ja muutenkin olla aktivinen niden lasten kanssa, painia ja nostella ja pomppia pupuhyppelyä. ajlkapallossakin tulee ihan lämmin, vaikka vastus olisi kolme vee, kun oikein kikkailee ;)

Vierailija
24/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä ku ap.lla. Olen yh,pienin on ihan vauva vielä.en pääse oikein minnekkään... vaikee harrastaa liikuntaa muuta kuin käyä kävelyllä vaunujen kera...

ja muutenkaan ei ehtisi kun on isompia lapsiakin.

Siis olen yh, en tiedä onko ap :). Ja ei, lapset eivtä ole isällään, eikä minulla ole tukiverkkoa. Mutta tuo kiloklubi alkoi kiinnostaa...siis mikä se on? Kertokaa lisää :)!!

ruoasta saadun kalorimäärän, jakauman proteiinien, hiilarien ja rasvojen välillä ja paljonko liikunta on kuluttanut jne. Itse olen lopettanut napostelun tuon avulla kun huomasin kuinka paljon niistä tulee päivän aikana ylimääräistä energiaa.

Kiitos kauheasti!! Täytyykin heti mennä katselemaan :)! No tuo napostelu mull juuri on se ongelma. Ostin porkkanoita sitä varten että niitä voi hyvällä omatunnolla rouskia..kun pakko on vaan puputtaa jotakin. Telkkariahan ei voi katsoa ilman että söisi jotakin. Kilo porkkanoita päivässä vaan alkaa pidemmän päälle maistumaan puulta.. :))

Vierailija
25/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile zumbaa.

Vierailija
26/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten kun se mies tulee kotiin. Vaihtoehtoisesti osta jumppa dvd netistä tai katso areenasta ilmaisia jumppia ja jumppaa niiden tahtiin kun lapset ovat sängyssä tai aiemmin. Meillä lapset tykkää osallistua jumppiin kanssa todella mielellään, joten laitan dvd:n pyörimään heidän ollessa hereillä. Korjaa myös ruokavaliota sen verran, että muista lautasmalli, puolet lautasesta kasviksia, proteiinia korttipakan kokoinen pala ja 1/4 sitten muuta lisuketta jos välttämättä haluat.

Vierailija
27/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat lyhyillä lenkeillä ja rauhallisella tahdilla niin ei jalat kipeydy. Ainakaan vähän ajan kuluttua. Kengät tietty pitää olla kävelyyn soveltuvat eli ei millään korkkareilla.

Jos aamu- tai iltalenkit ei tunnu hyvältä ajatukselta niin sitten alat tehdä lenkkejä lapsen kanssa. Jos lapsi on pieni taapero niin lapsi rattaisiin ja lykkimään. Jos isompi niin lähtee vaikka pyörällä mukaan. Tässä tapauksessa voit ottaa itsellesi sauvat.

Sitten tuutte kotiin molemmat pirteinä ja iloisina ja siivoatte ne jäljet suit sait. Tarvittaessa jälkien siivousta voi jatkaa lapsen mentyä nukkumaan.

Järjestelykysymys eikä mitään muuta.

Vierailija
28/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei koskaan ole ollut aikaa tai varaa harrastaa muuta liikuntaa kuin kävelyä, kaiken minkä voi kävele, iltalenkki lasten mentyä nukkumaan? Aloita lyhyemmistä kävelyistä ja siitä voi tulla kiva, halpa harrastus

Vierailija
29/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se on ainoa aika jolloin ehtii

Vierailija
30/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippa ja muut liikunnalliset leikit lasten kanssa ovat aikusen keholle mahtavaa treeniä! Jos lapset ovat sen ikäisiä, että osaavat edes vähän juoksennella, niin leikkikää yhdessä hippaa, polttopalloa tms. Mitä isompia lapset ovat, sen hikisempää se on aikuiselle. Jos lapsi on vauva, niin hänen kanssaan voi tehdä vauvajumppaa tai vaikka työnnellä vaunuja. Lenkillä isommat lapset voivat pyöräillä tai kävellä mukana.

Pienen lapsen kanssa voi lähteä pitemmällekin kävelylenkille, nimittäin jos välillä kannat häntä reppuselässä (juosten), se antaa hänelle lepohenken ja sinulle kuntoa.

No, jos on monta eri ikäistä lasta, niin liikunta voi olla hankalasti järjestettävissä. Silloin suosittelen kotijumppaa yksin tai lasten kanssa.

Vierailija
31/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä kyllästyin vetelään olooni ja päätin, että säännöllinen liikunta on pakko saada mahtumaan arkeen, niin kyllä se sitten mahtuikin. Harrastan nykyisin 3-4 kertaa viikossa juoksemista. Juoksen puolesta tunnista tuntiin, yleensä aamuaikaan. Tänäänkin olen herännyt kukonlaulun aikaan, kun muut vielä nukkuivat, ja juoksin lenkin. Juoksen myös silloin, kun lapseni harratavat. Lisäksi olen nauhoitellut tv2:n jumppa-ohjelmia ja saatan vetäistä puolen tunnin jumpan olohuoneessa, kun lapset vaikka leikkivät keskenään.

Eli kyllä se aika löytyy. Ei tarvitse lähteä punttikselle, ei uimahalliin, ei jumppaan. Voit harrastaa liikuntaa kotonakin / kotipiirissä.

Nyt vaan ylös, ulos ja lenkille!!

Vierailija
32/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei minulle. Ekas pitäis ostaa itselleni sopivat kengät (tod näk mittojen mukaan tehty), useamman satasen maksavat. Muuten jalat 15min rauhallisen kävelyn jälkeen kipeät. Kokeiltu on kaikki mahd lenkkarit kaupoista ja pohjalliset, ei auta. Toisekseen pitäisi ostaa parit kunnon rintaliivit, myös satasia maksavat. Siihen päälle vielä lenkkivaatteet.

Lopputulos olisi siis se, että kaikki rahani arviolta noin 400 euroa menee "välineisiin" ja niistä ei ole takuuta ovatko hyvät.

Selkävian takia en voi tehdä vatsalihasliikkeitä.

Aamulla lenkille klo 4 aikaan aamulla? Juu ei käy. Illalla ennen miehen tuloa ei ennätä koska lapsi pitää saada nukkumaan ja miehen tultua on jo oma nukkumaanmenoaika. Viikonloppuisin on hoidettava kaikki viikolla rästiin jääneet hommat + lapsen harrastus.

Ruokavalioni on suht hyvä. Aamulla kuppi kahvia ja pieni leipä, aamupäivällä hedelmä jos on nälkä ennen luonasta, lounaaksi salaattia (kana, tonnikala, lohi, raejuusto ym) öljykastikkeella, päivälliseksi tavallista kotiruokaa ja vihanneksia, iltapalaksi leipää ja teetä. Joskus iltapäivällä pieni pulla. Karkkia syön harvoin.

Ehkä muilla on enemmän tunteja vuorokaudessa kun mulla, joten teillä on aikaa harrastaa. Tai sitten lapsenhoitajia. Niin ja riittävästi rahaa...

Miks se on niin vaikee ymmärtää...?

t. ap joka odottaa lottovoittoa jotta sais hommattua välineet ja lastenhoitajan.

Vierailija
33/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea uskoa ettei tuntia löytyisi sekä la että su

Vierailija
34/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei minulle. Ekas pitäis ostaa itselleni sopivat kengät (tod näk mittojen mukaan tehty), useamman satasen maksavat. Muuten jalat 15min rauhallisen kävelyn jälkeen kipeät. Kokeiltu on kaikki mahd lenkkarit kaupoista ja pohjalliset, ei auta. Toisekseen pitäisi ostaa parit kunnon rintaliivit, myös satasia maksavat. Siihen päälle vielä lenkkivaatteet.

Lopputulos olisi siis se, että kaikki rahani arviolta noin 400 euroa menee "välineisiin" ja niistä ei ole takuuta ovatko hyvät.

Selkävian takia en voi tehdä vatsalihasliikkeitä.

Aamulla lenkille klo 4 aikaan aamulla? Juu ei käy. Illalla ennen miehen tuloa ei ennätä koska lapsi pitää saada nukkumaan ja miehen tultua on jo oma nukkumaanmenoaika. Viikonloppuisin on hoidettava kaikki viikolla rästiin jääneet hommat + lapsen harrastus.

Ruokavalioni on suht hyvä. Aamulla kuppi kahvia ja pieni leipä, aamupäivällä hedelmä jos on nälkä ennen luonasta, lounaaksi salaattia (kana, tonnikala, lohi, raejuusto ym) öljykastikkeella, päivälliseksi tavallista kotiruokaa ja vihanneksia, iltapalaksi leipää ja teetä. Joskus iltapäivällä pieni pulla. Karkkia syön harvoin.

Ehkä muilla on enemmän tunteja vuorokaudessa kun mulla, joten teillä on aikaa harrastaa. Tai sitten lapsenhoitajia. Niin ja riittävästi rahaa...

Miks se on niin vaikee ymmärtää...?

t. ap joka odottaa lottovoittoa jotta sais hommattua välineet ja lastenhoitajan.

Mee makaamaan sinne sohvalle ja ota leipä mukaan, ei tuommoisesta valittajasta ja tekosyitä keksivästä ihmisestä kyllä liikkumaan/laihduttamaan edes ole. Omapa on huono kuntosi ja iän mukana saat lisää kivoja vaivoja kun et asialle viitsi mitään tehdä.

Vierailija
35/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

24h kotiöiden tekemiseen? Ja ihan kaikki lenkkarit olet kaupoista koekillut; ihme että niihin on sitten ollut varaa? Ja rintsikat eivät maksa satoja euroja ellei niitä ole kullasta tehty. Voi jösses mikä selittelijä

Vierailija
36/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ja rintaliivit eivät maksa "satasia". Minulla on roikkurinnat ja ostin parhaimmat (hypin pukukopissa ylös alas ettei hölsky) mitä löysin ja ne maksoivat 50 euroa. Kengissäkin on olemassa käsite "riittävän hyvä".

Lenkkivaatteiden ei tarvitse olla erikoiset. T-paita riittää, et tarvitse teknistä asua.

Jokainen ihminen pystyy tekemään vatsalihasliikkeitä. Selkävikainen tekee niitä omalla tavallaan, vain jännittäen napaa selkään. Sinäkin löydät oman tapasi, kun tarpeeksi etsit tietoa.

Miksi et kommentoinut edellä esitettyjä jumppaohjeita? Et löydä niihin tekosyytä, niin jätät ne lukematta?

mutta ei minulle. Ekas pitäis ostaa itselleni sopivat kengät (tod näk mittojen mukaan tehty), useamman satasen maksavat. Muuten jalat 15min rauhallisen kävelyn jälkeen kipeät. Kokeiltu on kaikki mahd lenkkarit kaupoista ja pohjalliset, ei auta. Toisekseen pitäisi ostaa parit kunnon rintaliivit, myös satasia maksavat. Siihen päälle vielä lenkkivaatteet. Lopputulos olisi siis se, että kaikki rahani arviolta noin 400 euroa menee "välineisiin" ja niistä ei ole takuuta ovatko hyvät. Selkävian takia en voi tehdä vatsalihasliikkeitä. Aamulla lenkille klo 4 aikaan aamulla? Juu ei käy. Illalla ennen miehen tuloa ei ennätä koska lapsi pitää saada nukkumaan ja miehen tultua on jo oma nukkumaanmenoaika. Viikonloppuisin on hoidettava kaikki viikolla rästiin jääneet hommat + lapsen harrastus. Ruokavalioni on suht hyvä. Aamulla kuppi kahvia ja pieni leipä, aamupäivällä hedelmä jos on nälkä ennen luonasta, lounaaksi salaattia (kana, tonnikala, lohi, raejuusto ym) öljykastikkeella, päivälliseksi tavallista kotiruokaa ja vihanneksia, iltapalaksi leipää ja teetä. Joskus iltapäivällä pieni pulla. Karkkia syön harvoin. Ehkä muilla on enemmän tunteja vuorokaudessa kun mulla, joten teillä on aikaa harrastaa. Tai sitten lapsenhoitajia. Niin ja riittävästi rahaa... Miks se on niin vaikee ymmärtää...? t. ap joka odottaa lottovoittoa jotta sais hommattua välineet ja lastenhoitajan.

Vierailija
37/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselta tulee perjantaisin ja sunnuntaisin jumppia, ne on hyviä. Meillä ainakin lapsi tykkää siitä että jumppaan. Pyörii siinä lähellä ja "osallistuu" omalla tavallaan, mönkii jalkojen välistä kun on rauhallisempaa jne.

Vierailija
38/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaatiotuetut lenkkarit saat n80 eurolla. Muuten lenkille kelpaa ihan normaalit vaatteet. Jos olet noin sairas, olet takuulla oikeutettu yhteiskunnan kustantamiin yksilöllisiin pohjallisiin. Näiden avulla mä liikun. Sit kun on kipeä päivä, niin pidän väliä. Sairas ihminen saa myös tk:sta fysioterapeutin apua liikunnan aloittamiseen ja suunnittelemiseen. Tk:ssa voi olla jopa punttis, jota saa käyttää.

Muuten noi on ihan tekosyitä ja mitä vähemmän liikut, sen kipeemmäks tulet.

Vierailija
39/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaatiotuetut lenkkarit saat n80 eurolla. Muuten lenkille kelpaa ihan normaalit vaatteet. Jos olet noin sairas, olet takuulla oikeutettu yhteiskunnan kustantamiin yksilöllisiin pohjallisiin. Näiden avulla mä liikun. Sit kun on kipeä päivä, niin pidän väliä. Sairas ihminen saa myös tk:sta fysioterapeutin apua liikunnan aloittamiseen ja suunnittelemiseen. Tk:ssa voi olla jopa punttis, jota saa käyttää.

Muuten noi on ihan tekosyitä ja mitä vähemmän liikut, sen kipeemmäks tulet.

Itselläni on skolioosia ja muutakin häikkää selässä ja siihen auttaa vain ja ainostaan selän ja vatsa lihasten pitäminen kunnossa. Jos jätän treenejä väliin niin sitten on selkä tosi huonona. En uskalla edes ajatella kuinka rampa olisin sohvaperunana..

Vierailija
40/53 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa minnekään lähteä, niin vaikka imurointi ja lattioiden pesu joka päivä. Mutta ongelmasi ei oikeasti ole ajan-, vaan motivaation puute. Auttaisiko ensin muutaman kilon painonpudotus? Siitä saa tosi paljon energiaa ja hyvää mieltä ja liikuntakin alkaa kiinnostaa eri tavalla. Eikä tarvi mitään punttisaleja, vaan ihan tavallinen arkiliikunta riittää (aluksi). Jos mahdollista, kävele kauppaan ja töihin, kauppakassien raahaaminenkin on hyvää lihasjumppaa. Tee lapsen kanssa iltavoimistelu, lapset tykkää siitä. Sitten niitä liikuntaideoita alkaa sinkoilla, kun pääset alkuun.

Ruokavalioremontti: kerralla sokerit ja ylimääräiset hiilarit pois (leipä ja muut viljatuotteet) ainakin aluksi, tilalle proteiinia, proteiinia, proteiinia ja kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Alkaa kummasti virtaa löytyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi