Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä muruseni on?

Vierailija
13.09.2010 |

Mistä tossa Jenni Vartiaisen biisissä lauletaan? Kaihoileeko kuolleen poikaystävänsä perään vai ihan vaan jonkun exän?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yhdistän tämän kuolleeseen lapseeni.

Tavallaan jotain lohtua tuli aikanaan tstä kappaleesta keskenmenon jälkeen ja vieläkin hekistyn kun kuulen.

Vierailija
22/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoo siis naisten välisestä rakkaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyni oli eilen yö

mut kohta kuitenkin

Tuuli henkäisi ja tuntee sain

Joku liikkui lähelläni

koski poskeain

Tutun käden tunsin ihollain

Mun mielestä tuo olis kuolleesta...

Vierailija
24/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sanoittaja olekin lespo?

Vierailija
25/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niinpä taitaa, siis joka tapauksessa murunen on lespon lempinimi. Muistelen tälle levylle tulleen Seta ry. palkinto

Vierailija
26/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että av:llä on edelleen voimissaan tuo tekstintulkinnan metodi, jossa kaikki taiteilijan tuottama teksti yhdistetään suorilla yhtäläisyysmerkeillä hänen omaan elämäänsä. Kaikissa yliopistoissa se onkin jo aikaa sitten lopetettu vanhanaikaisena metodina.

Herttaisia olette, mammaset.

Vierailija
27/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mieltänyt kappaleen sävystä että lapsi on kuollut, mutta voisi olla myös esim tuoreesti eronnut perhe jossa vanhempi nyt kaipaa lastaan. Ennen en pitänyt kappaleesta ollenkaan, vähän ruikuttava makuuni. Mutta kun lapset olivat muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa yökylässä isällään tuo kappale pyöri mielessä.

Minusta tuo "muruseni" on aika voimakkaasti lapseen viittaava, luulen että useimmat keksisivät miehelle jotain maskuliinisempaa...

Vierailija
28/54 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo "muruseni" on aika voimakkaasti lapseen viittaava, luulen että useimmat keksisivät miehelle jotain maskuliinisempaa...

Mitkä on maskuliinisia hellittelynimiä: äijänkörilääni, ukkoseni...? Musta hellittelynimet saa nimenomaan olla söpöjä.

Vierailija
29/54 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoittaja kertoo ihan itse mistä kappale sai alkunsa:

"Muruseni syntyi eräänä kesäisenä päivänä, kun tissuttelin partsilla, ikävöin erästä hemaisevaa muusaani, luin eroottista intialaista runoutta ja sammuin niille sijoilleni."

Että näin. Ei olisi pitänyt lukea tuota.

Vierailija
30/54 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

cuntwallet

Vierailija
31/54 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tulee mieleen kaukorakkaus tai tyttöystävä (lesbo, mutta ihan sama, rakas kuin rakas)

mutta ei missään nimessä ketään kuollut.

Vierailija
32/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni laulu kertoo keskenmenosta ja menetetystä lapsesta.

Vierailija
33/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kuolleesta. ..hengittävät samaa ilmaa, jalkojen alla sama maa.. Ovat siis vain syystä tai toisesta erossa toisistaan.

Vierailija
34/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoli. Ja yhdistän sen siihen.

Vierailija
35/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellän rakastetun kaipuuseen, joka on kaukana (elossa). Mutta sanoitus antaa tilaa tulkinnoille omasta kontekstista, eli voi tarkoittaa lasta tai kuolluttakin. Tai vaikka ihmistä, jota ei ole edes kohdannut, mutta kaipaa lähelleen.

En tykkää Vartiaisen äänessä ässistä, jotka suhisevat kuin tekareiden välistä, mutta musiikki on hienoa. Upeita unenomaisia äänimassoja. Esimerkiksi Seili-biisissä. Sanoitukset eivät myöskään ole mielestäni ihmeellisiä, Chisulla on taidokkaammat.

Vierailija
36/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yhdistän tämän kuolleeseen lapseeni.

Voimia sinulle.

Vierailija
37/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat kaukana toisistaan, tallaavat samalla maapallolla, saman taivaan alla, mutta kaukana toisistaan. Ei oo koskaan tullu mieleen kuollut tai lapsi. Aivan ihana biisi muuten...

Vierailija
38/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kuolleesta. ..hengittävät samaa ilmaa, jalkojen alla sama maa.. Ovat siis vain syystä tai toisesta erossa toisistaan.

- 25 -

Vierailija
39/54 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en millään saa kiinni tuosta ajatuksesta, että laulu kertoisi kuollesta rakkaasta, tai varsinkaan lapsesta. Mutta, te olette tietysti ihan yhtä oikeassa kuin minäkin.

Minulle tulee mieleen nainen, jonka rakstettu on olosuhteiden pakosta kaukana, esimerkiksi pitkällä työkomennuksella, kuten rauhanturvajoukoissa tai vastaavaa...

Vierailija
40/54 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin jostain puhetta, että kappale liittyisi kuolleeseen poikaystävään.. tiedä sitä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän