Millä perusteella vauva nukkuu paremmin omassa huoneessa?
Eikö luulisi olevan just päinvastoin, että kauhistuttaa poloista olla yksin isossa huoneessa?
Kommentit (4)
ja toinen äidin kainalossa, ei kai siinä muuta perusteita tarvita kuin kokeileminen.
Meillä nukkui huonosti vieressä ja huonosti samassa huoneessa omassa sängyssä mutta hyvin omassa huoneessa, jollakin muulla voi olla ihan toisin päin.
mutta se, mitä luulisi, ei käytännössä kuitenkaan mene aina niin.
Ainakin minun vauvani ovat olleet sellaisia, että nukkumarauha on ollut heille mieleinen pienestä pitäen. Johtuu ehkä siitä, että päiväsaikaan heitä on paljon kanniskeltu iholla, ja nukkumaan mennessä oma viileä sänky on tuntunut hikisen kainalossa keikkumisen jälkeen autuaalliselta.
Itse olen ajatellut, että omien lasteni kohdalla iso määrä läheisyyttä päivällä on vaikuttanut siihen ettei sitä ole yöllä kaivattu. Tankki on ollut ikään kuin täynnä, jos näet mitä tarkoitan.
perusteella, että isä saattaa kovasti kuorsata ja vanhemmat kahisee peittojensa kanssa nukkuessaan ja isän herätyskello soi aamulla, kun vauveli vielä nukkuisi. Meillä nukkuu vauva paremmin yönsä omassa huonessaan, joka hyvin lähellä meidän makkaria, mutta kuitenkin niin, että kaikki äänet ei kuulu meidän huoneesta sinne. Me kuullaan kyllä vauvan itkut ja muut yskimiset meille. Vauva nyt 6kk.
Olisin päin vastoin ollut kauhuissani koko ajan, jos lapsi olisi esim. nukkunut meidän kanssa samassa sängyssä, koska mies on niin liikkuvaista sorttiä yöllä, eikä herää pienestä. Ja olisin todennäköisesti ollut itsekin kohta väsymyksestä kuollut, kun olisin koko ajan tarkkaillut, että eikai vauva tukehdu meidän alle yöllä.
omassa huoneessa paremmin kuin vanhempien huoneessa. Onhan se rauhallisempaa omassa huoneessa. Ei ole kuorsaavaa ihmistä lähellä tai unissaan puhujaa :D Joten meillä oli niin parempi :)