Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varainhankintaa koululle

Vierailija
12.09.2010 |

Onko ehdotuksia,kaikki kehiin..

on kokeiltu pesuaineita ja paperia...liian paljon jäi käteen

-maustemyynti +-0

-sukkamyynti liian kallista

-kokemuksia xylitol purukumi myynnistä, jos tukusta saa 300g 3,50€ millä se myydään 5€ ostaako kukaan

-entäs onko kokemuksia ruislandian tuotteista

-karkit tietty myy

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettajana olen kyllä rahankeruun kannalla. Kakkutukku on paras ja tuottoisin. Me tehtiin viime keväänä 6. luokan kanssa 2 reissua eli oltiin 2 päivää Helsingissä ja 3 päivää leirikoulussa. Reissut tulivat maksamaan melkein 5000 euroa. Jos vanhemmat olisivat maksaneet omasta pussista, se olisi tehnyt n. 250 euroa per lapsi. Kuinka moni olisi halukas maksamaan tuollaisen summan??

Jos tuo summa kerätään useamman vuoden aikana, olen kyllä valmis maksamaan vaikka 50 eur/lukuvuosi kuutosluokan luokkaretkeä varten.

Itse olen monen lapsen äitinä jättänyt jo väliin koulun vanhempainillat, kun niissä vain päähommana on koota luokkatoimikunta keräämään rahaa ja siihen ei ole minulla aikaa. Rahaa palaa se viisikymppiä helposti ensin leipomalla, kuskaamalla leipomuksia, ostamalla sieltä tilaisuudesta muiden leipomuksia... ihan hölmöläisten hommaa kiireisille vanhemmille.

Pahinta on vielä, että kun koulut eivät saa kerätä rahaa, näissä luokkatoimikunnissa ei ole mitään takeita, ettei kukaan esim. kavalla potista itselleen, toimikunnilla kun ei ole tilintarkastuksia. Saas nähdä milloin tulee ekat isot otsikot huijarivanhemmista. Olisi tietty mukava luottaa ja yleensä kai voikin, mutta...

Vierailija
22/62 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyteknikkojen Kuoron joululevyjä myymällä tienaa sievoisesti. Myynti helppoa ja miellyttävää. www.joulukonsertti.fi/koulut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Jos kaikenlainen aktiivinen myyntityö tökkii, niin pistäkääs mieleen osoite www.savalanche.com. Siellä saa parissa minuutissa verkkokaupan vaikkapa koululuokalle tehtävään Facebook-sivuun ja jokaisesta myynnistä saa osan varainkeruupottiin. Palvelu on vielä koekäytössä, joten tuotevalikoima on vielä vaatimaton, mutta se tulee korjaantumaan loppuvuoden aikana.

t. Pasi Savalanche-tiimistä

Vierailija
24/62 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla ois myytävänä Kakkutukun keksejä! Tytär kerää rahaa luokkaretkeä varten.

Vierailija
25/62 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saat, missäpäin olet?

Vierailija
26/62 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ! Kuulin, että on tulossa koululaisille myyntiin kodin tarvikkeista ( lähes 200 eri tuotetta ) koostuva paketti. Siitä voi valita mitä tuotteita luokka keskittyy myymään. Homma on aivan aluillaan , tähtää kevääseen, mutta jo nyt sain listauksen tuotteista osoitteesta : info@selta.fi ja lupasivat lähettää muutamassa päivässä tarkemmat ohjeet. Tuotevalikoima vaikutti tosi hyvältä !

Vierailija
27/62 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikani on myynyt toffeita ja keksejä. Toffeita olen vasta hiljattain päässyt maistamaan, mutta keksit annoin työpaikalleni.

Vierailija
28/62 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalainen taikuri, esiintyy koululla, vanhemmat myy liput.

Vierailija
29/62 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkutukun keksit ja karkit menee yleensä tosi hyvin kaupaksi ja niistä jää käteenkin ihan kivasti. Meillä järjestetään koulussa sellaisia tapahtumia, mihin lapset ottavat itse eniten osaa. Vanhempien tehtäväksi jää leipoa ja keksiä arpajais/onginta palkintoja. Eipä ole mun mielestä liian paljon, jos pari kertaa vuodessa tuollaiseen ottaa osaa. Mutta esim. koululla järjestettävä kirppari on meillä ollut tosi suosittu. Lapset itse myyvät siellä ja vanhempia tarvitaan vaan neuvomaan siinä rahastuksessa.

Vierailija
30/62 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa aivan uutta ideaa luokan varainhankintaan, http://www.kuuapina.fi/koululuokille.php

Samalla voi luokassa järjestää vaikka piirustuskilpailun, jonka voittaja pääsee luokan "edustajaksi" korttiin.

Vierailija
31/62 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten jokainen perhe tuo leipomansa myyjäisiin ja on pakotettu ostamaan jonkun toisen perheen leipomukset. Tosin helpompaa olisi antaa rat suoraa ilman vaivannäköä.

Vierailija
32/62 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtaisin myyjäiset ja keräisin vain rahat. Myyjäisissä on kauhea työ tuottoon verrattuna. Mielellään annan oikeista töistä tuntipalkkani kuin myyn myyjäisissä omia leipomuksiani tai muutakaan.

Vierailija
33/62 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tuottaita ja myydä. Suurimman voiton saa se joka diilaa tuotteet luokalle :-/

Tehkää joululehti, jossa lasten kirjoitelmia ja kuvia ja juttuja joulusta, kerätkää lehteen mainoksia joista rahastatte ja laittakaa lapset jonnekin marketin kulmalle myymään lehtiä 5 e/kpl. Jouluna moni ei kehtaa kieltäytyä :-)

Vastaavasta tempauksesta mun lapsen luokka sai rahaa 1800 e.

Vierailija
34/62 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjesta.

Meidän yhdistys teki ihan mukavasti rahaa tuollaisella snickersin sponssiboksilla. On ainakin tuttu tuote joten helppo ostaa. Mietittiin myös kaikenmaailman kakkuja ja muita, mutta nämä on aina hankalampia myydä kun tunnetut makeiset. Kannattaa ainakin tutustua.

http://www.snickers.fi/sponssiboxi/

Vierailija
35/62 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole itse myynyt, mutta aina ostanut kun on ollut saatavissa.

Meillä oli melkein 10 vuotta kaapinperällä pakkomyyntikeksit, ja karkit ovat niin järjettömän kalliita, ettei kannata.

Tehkää vaikka linnunpönttöjä, joulukortteja ym. sellaista itse tehtyä, ettei suuri osa tuotosta valu jollekin lapsityövoiman käyttäjälle.

Sukkamyynti on aloituksessa mainituista ainoa, jonka ymmärrän kun ainahan sukkia tarvitaan, ja ainakin meille ostetuissa on ollut hinta/laatu jokseenkin kohdallaan.

Vierailija
36/62 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella periaatteella, että pidätte ison kirpparin koulun pihalla, josta jaatte mainoksia etukäteen ja paikallislehteen ilmo.

Tavarat on kerätty ja LAHJOITETTU oppilaiden kodeista eli vaatteita, leluja, harrastuvälinetä tai mitä vaan. Pistätte isot myyntipöydät ja tuotto luokalle/koululle.

Mä olisin iloinen, kun voisin siivota kaapit ja viedä meidän ylimääräisen tavaran tuollaiselle kirpparille. Ei tartteisi pelata Huutiksen kanssa eikä viikkopöytiä vuokrailla, pääsisi vaan tavarasta eroon nopeasti :)

Sikäli helppo huoltajillekin, että ei tarvii leipoa väsyneenä työpäivän jälkeen mitään kaakkuja...

Vierailija
37/62 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. muistan tämmöisen omasta lapsuudestani:

leivoimme vuorotellen joka tiistai opettajanhuoneeseen (kokouspäivä) pullaa tms.

joista sitten opettajat maksoivat tyyliin euron pulla.

sama tehtiin vanhempainilloissa, ja muissa iltatilaisuuksissa.

leipomiskertoja ei tullut paljoa yhdelle kun oppilaita oli 30 luokalla.

vaalikahvio on kanssa hyvä keino kerätä rahaa

Vierailija
38/62 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niitä myynnissä ja kyllä se 14 pakettia karkkeja ja keksejä tuotti harmaita hiuksia myydä, ainakin minulle. Työkaverit vertaili että kaupasta saa keksipaketin parilla eurolla.

Meidän koululla myyjäiset liittyvät johonkin tapahtumaan, joka järjestetään koulun puolesta ja vanhenpainyhdistys koordinoi kahvitukset. Välillä pyydetään vanhemmat leipomaan, välillä on leipomosta tilattu tukkuhinnalla esim munkkeja.

Tällaisia tilaisuuksia ovat lauantai-koulupäivät, vanhempainillat tai kevät- ja joulujuhlat.

Tuo kirpputori on ihan kiva, siellä varsinkin pieneksi jääneet urheilutarvikkeet ovat suosittuja. Voihan siihen samaan järjestää pullamyyntiä ja kahvittelua, makkaranpaistoa ja ihan huippua PONIRATSASTUSTA.

Vierailija
39/62 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miksi koulun yleensäkään on pakko tehdä retkiä, jotka maksavat? Perheet matkustavat itse paljon.

-jos suurin osa kokee tilanteen epämukavaksi ja hankalaksi, niin miksi tuollaisesta ei luovuta?

Vierailija
40/62 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksipaketteja. Kaikkien kaapit pullistelevat pakko-ostoksista, kun ei niitä tahdo millään saada enää kaupaksi.