Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teidän taaperoilla on vaatteita? Suunnilleen?

Vierailija
11.09.2010 |

Meillä lapsella noin 15 paitaa (pitkähihaista) ja nyt noin 5 t-paitaa, housuja kymmenet ja kahdet ulkoiluasut. Entä teillä per lapsi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etta kuinka usein te "erikoisen vahavaatteiset" pesette pyykkia, ja oletteko ansiotyossa kodin ulkopuolella? Nimittain itse kayn toissa ja kerkean pesta pyykkia vain viikonloppuisin. Taaperolla vaatteet likaantuvat nopeasti, eli kylla minusta n. 7 kpl kutakin vaatelajia on melkein minimi, ja vahan enemmankin tarvitaan esim. tarhaan varavaatteiksi.

Vierailija
2/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa edes laskea, mutta mekkoja, housuja, peitoja, kaikkea, löytyy tosi paljon. Mies tuo työmatkoilta tuliaisina ja sukulaiset ostelevat lapsille aina vaatteita kun näkevät nättejä jossain. Itse ostan pääasiassa kirppiksiltä ja joskus jotain yksittäisiä laatuvaatteita uutena. Välillä tuntuu että tätä vaatetta on melkein jo liikaakin. Myyn kirpparilla muutamalla eurolla eteenpäin, en ehdi enkä jaksa alkaa pyörittää ammattimaista huuto.net -toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vein just kellariin 3 isoa kassillista vaatteita ja paljon jäi. 2 isoa kaapillista.

Itse ollaan ostettu nyt käytössä olevia alle 10 kpl, loput lahjoina.

Vierailija
4/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etta kuinka usein te "erikoisen vahavaatteiset" pesette pyykkia, ja oletteko ansiotyossa kodin ulkopuolella? Nimittain itse kayn toissa ja kerkean pesta pyykkia vain viikonloppuisin. Taaperolla vaatteet likaantuvat nopeasti, eli kylla minusta n. 7 kpl kutakin vaatelajia on melkein minimi, ja vahan enemmankin tarvitaan esim. tarhaan varavaatteiksi.

Olen ansiotyössä kodin ulkopuolella. Tulen kotiin viideksi, niin missä vaiheessa siinä ei ehdi pestä pyykkiä? Joskus aamulla kuudeltakin laitamme koneen päälle. Lajitteluun menee noin 60 sekuntia :)

Monesti käytämme taaperolla samoja vaatteita pari päivää peräkkäin. Mutta kone kyllä pyörii joka toinen päivä.

Vierailija
5/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ansiotyössä kodin ulkopuolella. Tulen kotiin viideksi, niin missä vaiheessa siinä ei ehdi pestä pyykkiä? Joskus aamulla kuudeltakin laitamme koneen päälle. Lajitteluun menee noin 60 sekuntia :) Monesti käytämme taaperolla samoja vaatteita pari päivää peräkkäin. Mutta kone kyllä pyörii joka toinen päivä.

Kaikilla ei ole noin lyhyet paivat, ja kun perheessa on 6 jasenta pyykin lajitteluun ja kaappeihin saamiseenkin menee hiukan enemman kuin "60 sekuntia", vaikka vaatteita olisikin vahanlaisesti. Itse paasen kotiin 6 aikaan ja mieluummin olen sen ajan lasten kanssa kuin pesen pyykkia, kun ovat kerran viela hereilla. Eli henk koht kylla keskityn jatkossakin pyykinpesuun vasta viikonloppuna. Erikseen ovat sitten 'vaatefriikit' joilla vaatteiden maara ei riipu pyykista tms. kaytannon asioista.

Vierailija
6/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tarvitsee ehkä enemmän vaatteita (ei kyllä välttämättä mielestäni, jos pyykki pyörii kutakuin päivittäin niinkuin meillä kun on kaksi urheilevaa aikuista ja kestovaippoja käyttävä taapero sekä vauva). Mutta se kauhistaa vain, jos vaatteita hankkii vain hankkimisen vuoksi.

Elämässä on asioita joita haluaisi tehdä muttei saa. Ei saa syödä suklaata aina kun haluaisi eikä aina maata sängyssä kun huvittaisi. Minusta kuluttaminen kuuluu samaan: sitäkään ei saa aina tehdä vaikka mieli tekisi. Toki siitä lipsuu varmasti jokainen (kuten noista muistakin), mutta ei voi perustella yletöntä kuluttamista tyhmillä syillä kuten "ei huvita katsoa samoja vaatteita aina".

3

Vierailija
7/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 t-paitaa, 5 pitkähihaista, 5 collegehousut, farkut, canvashousut, 1 syyspuku, hattu ja parit hanskat, 1 talvipuku jne. Kenkiä yhdet kumpparit, yhdet lenkkarit jne. Kaikilla lapsilla sama setti. En tykkää että kaapit tursuu. Ostan nämä vähäiset vaatteet uutta ja peruslaadukasta.

Vierailija
8/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita kolmella pojalla. Kyllästyin suureen vaatemäärään, joten keräsin kaapista joku aika sitten kaikki sellaiset vaatteet (noin puolet vaatteista) joita ei ole tullut pidettyä (= hyviä tai uudenveroisia) ja listasin ne huutikseen. Myyn vaatteita pääasiassa huutiksessa, koska se on ainoa kanava saada laadukkaista vaatteista kohtuullinen hinta.

Tällä hetkellä pojilla on n. 10-15 paitaa, 5-7 velour tms. housut, 5 farkut/sammarit. Sukkia ja alushousuja on melko isot kasat; niistä en juuri karsinut kun kaikkia kyllä käytettään enkä myy käytettyjä alusvaatteita. T-paitoja ja shortseja on n. 30kpl (kahden pojan käyttöön), yöpukuja 4kpl/lapsi (2 lyhyttä, 2 pitkää). Kauluspaitoja on 2kpl/poika. Ekaluokkalaisella on yksi verkkapuku (takki + 2 housut); piti sellainen ihan koulua varten hommata... ;) Ulkoiluasuja on aina vähintään 3/lapsi ja lisäksi vähintään yksi parempi takki. Kenkiä on tänä kesänä ollut ennätyksellisen vähän: vain yhdet kengät, kumisaappaat, kahdet sandaalit (arkikäyttöön + toiset paremmat) ja crocksit.

Ostan pääasiassa kaikki vaatteet ja kengät uusina. Hyödynnän alennusmyynnit ja selailen ahkerasti nettikauppoja. Kirpputoreilta ostan nykyään vain harkiten (eli en mitään mille ei ole varmasti käyttöä) - harvoin sieltä löytyykään mitään mitä "kelpuutan". Mielestäni lastenvaatteiden "hamstraaminen" on oikeasti sairasta - saahan niistä rahansa takaisin mutta mitä ihmettä lapsi oikeasti tekee niillä vaatemäärillä (aikuista vartenhan ne ovat...). Lapset voi pukea kivasti vaikka vaatteita ei olisikaan monta kaapillista. Nykyään suosin helposti yhdisteltäviä kokonaisuuksia ja olen aina ollut tarkka värien yhteensopivuudesta.

Vierailija
9/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on n. 40 pitkähihaista paitaa, 20 aluspaitaa, 20 mekkoa, 15 hametta, 10 yöpukua, 10 housut ja hirmuinen kasa legginssejä, sukkahousuja ja alusvaatteita.

Ulkovaatteita on aina kahdet kuten myös kunkin kauden kenkiä.

Vierailija
10/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 10 bodya, noin 5 pitkähihaista paitaa, 4 t-paitaa, kolmet lappuhaalarit ja noin 8 housut, kaksi hupparia, jonkin verran mekkoja (en tiedä moniko nyt mahtuu), yksi takki+housut-ulkoasu jäämässä pieneksi ja yksi vk-haalari. Kaksi eripaksuista villapukua. Ja no sitten talvihaalari odottamassa. Oliskohan siinä kaikki?

Vierailija
11/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveät määrät et ihmiset menee sanattomaksi kun näkee mun lapsen vaatekaapin.... siis kymmenittäin paitoja, ulkohaalareita, takkeja, housuja kaikkea. mut myyn niitä käytön jälkeen huutiksessa hyvällä hintaa, viikossa tienaan noin 300 e (myyn samalla tai kovemmalla hinnalla mitä itse olen maksanut). eli tää harrastus ei maksa mutta aikaa toki vie mut tykkään lastenvaatteista. En ymmärrä et jollain on 5-10 paitaa, en jaksais katsoa aina samoja vaatteita, pyrin siihen et kaikkia tulis käytettyä kerran mut ihan ei onnistu... = )

Vierailija
12/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tunnu yhtään omassa tunnossa edes? Melkoista kulutusta vain kun ei "jaksais katsoa aina samoja vaatteita"..

3

Vierailija
13/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tunnu yhtään omassa tunnossa edes? Melkoista kulutusta vain kun ei "jaksais katsoa aina samoja vaatteita"..

3

tää on kierrätystä parhaimmillaan.

mietis muita harrastuksia joita löytyy paljon jotka paljon huonompia vaihtoehtoja.

Vierailija
14/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat uutena niin en ole samaa mieltä. On varmaan huonompiakin harrastuksia, mutta ei tuokaan viisas ole.

3

Vierailija
15/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut potee jotain huonommuutta kun ei omalla ole yhtä paljon vai? Tietysti isommalla lapsella voisi kasvatuksellisista syistä olla hieman vähemmän, ettei totu siihen että kaikkea on oltava vuorittain.

No, mutta meillä on arviolta 20 pitkähihaista ja 15 housut / lapsi. T-paitoja on varmaan jotain 30/lapsi (meillä lapset mm. urheilee ja hikisillä ei missään nimessä liikuta) samoin kuin alushousuja ja sukkia.

Ulkoasuja on nyt pitkään ollut 3/lapsi/kausi, olen tuon määrän todennut sopivaksi. Isompi lapsi voi tosin pärjätä 2 takilla jos vaihtohousuja on vähintään 3.

Kenkiä yleensä 2/kausi+kumpparit.

Asusteita onkin sitten aika paljon... Sormikkaita, kosteutta hylkiviä, ohuella puuvillavuorilla, ohuella toppavuorilla ja toppaa jne... pipoja ei paksuisia, näitä kertyy. Ehkä vähän liikaakin, mutta kaikkia käytetään.

Vierailija
16/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut potee jotain huonommuutta kun ei omalla ole yhtä paljon vai? Tietysti isommalla lapsella voisi kasvatuksellisista syistä olla hieman vähemmän, ettei totu siihen että kaikkea on oltava vuorittain.

No, mutta meillä on arviolta 20 pitkähihaista ja 15 housut / lapsi. T-paitoja on varmaan jotain 30/lapsi (meillä lapset mm. urheilee ja hikisillä ei missään nimessä liikuta) samoin kuin alushousuja ja sukkia.

Ulkoasuja on nyt pitkään ollut 3/lapsi/kausi, olen tuon määrän todennut sopivaksi. Isompi lapsi voi tosin pärjätä 2 takilla jos vaihtohousuja on vähintään 3.

Kenkiä yleensä 2/kausi+kumpparit.

Asusteita onkin sitten aika paljon... Sormikkaita, kosteutta hylkiviä, ohuella puuvillavuorilla, ohuella toppavuorilla ja toppaa jne... pipoja ei paksuisia, näitä kertyy. Ehkä vähän liikaakin, mutta kaikkia käytetään.

täältä joku samanhenkinenkin, meillä oli lapselle talvipukuja jotain 8 täksi talveksi (osa kirpparilta, osa aleista ja osa suosikkiuutuuksia). Kirpparikamat olen nyt myynyt pois ja alevaatteet pidän varavaatteina ja suosikkiuutuudet pääulkovaatteina. Asusteita löytyy kans kivasti. Vk asuja on liikaa, kolme ticketin plain rainia, Cupcaken, Jonathan ja parit Reimatecit, ei vaan ehdi kaikkia käyttämään, sadeasujakin liikaa... mut kyllä saan myydessä omani pois. Mun mielestä on ihana miettiä sopivia asukokonaisuuksia niin sisä kuin ulkovaatteissakin. tää on tosi kiva harrastus!

Vierailija
17/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää että isommilla on vähemmän kuin pienemmällä kun ei isoille löydy niin kivoja vaatteita.

Vierailija
18/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän laatuun satsaamisen, mutta en määrään. Ehkä määräänkin, jos ostaa käytettyä.

3

Vierailija
19/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 t-paitaa, 5 pitkähihaista, 5 collegehousut, farkut, canvashousut, 1 syyspuku, hattu ja parit hanskat, 1 talvipuku jne. Kenkiä yhdet kumpparit, yhdet lenkkarit jne. Kaikilla lapsilla sama setti. En tykkää että kaapit tursuu. Ostan nämä vähäiset vaatteet uutta ja peruslaadukasta.

Vierailija
20/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli vähemmän, mutta nyt kun lapsi meni päiväkotiin, tulee vaatteisiinkin useammin sotkua eikä ehdi pestä niin usein. Piti hommata vähän lisää.