Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä synttärihöpötykset on menneet överiksi

Vierailija
11.09.2010 |

Miten ihmeessä jaksatte ottaa stressiä mukulan synttärikemuista? Ihan älytöntä. Kun itse olin lapsi, meille tuli muutama kaveri kylään, äiti oli leiponut kakun ja jotain muutakin herkkua oli tarjolla. Sitten leikittiin jotain ja siinä se oli. Ei me tarvittu mitään hoploppeja, keilaratoja tai muuta järjestettyä ohjelmaa.

Miten tämä on tällaiseksi mennyt?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vanhemman tehdä muuta kuin roudata lapsi paikalle ja raottaa lompsaa. Ei stressiä laisinkaan!

Vierailija
2/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joidenkin mielestä synttärit on helpompi viettää esim.hoplopissa, saa kaiken valmiina eikä tarvitse siivota jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sasse.

Vierailija
4/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä nyt sattuu olemaan enemmän rahaa kuin aikaa, on näppärämpää kun ei tarvitse tuhlata sitä kaikkein arvokkainta ohjelman keksimiseen, siivoamiseen, leipomiseen, ja uudelleen siivoamiseen.

Tai mistä meille saatais se äiti joka leipois sen kakun sillä välin kun minä olen töissä?

Vierailija
5/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona.leivon kakun(vaikka käyn töissäkin,hui),laitan ilmapalloja,ongintaa ja lisäksi mukavaa yhdessäoloa.ja tämän teen yhdessä lapsen kanssa.

Vierailija
6/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä nyt sattuu olemaan enemmän rahaa kuin aikaa, on näppärämpää kun ei tarvitse tuhlata sitä kaikkein arvokkainta ohjelman keksimiseen, siivoamiseen, leipomiseen, ja uudelleen siivoamiseen. Tai mistä meille saatais se äiti joka leipois sen kakun sillä välin kun minä olen töissä?

Vierailija
7/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole teiltä pois, jos joku järjestää synttärit muualla kuin kotonaan. Eikä siinä ole mun mielestä mitään pröystäilyä.

Minä en vaan jaksa/halua n. 10 riehuvaa vierasta tenavaa kotiini riekkumaan ja laittamaan kämppää uuteen uskoon, hyvä jos joku jaksaa ja haluaa, minä en!

Vierailija
8/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt lisään vielä, teen vaativaa asiantuntijatyötä ja iltaisin/viikonloppuisin kirjoitan väitöskirjaa, joten voimavarat on melko vähissä. Tämä (ja satunnainen piipahdus täällä av:lla työn lomassa) sopii minulle paremmin kuin kakkujen leipominen - kukin tyylillään:)

Hmm... jos jättäisit nettailun vähemmälle ja tällä aikaa tekisit sen kakkun? =)

kun meillä nyt sattuu olemaan enemmän rahaa kuin aikaa, on näppärämpää kun ei tarvitse tuhlata sitä kaikkein arvokkainta ohjelman keksimiseen, siivoamiseen, leipomiseen, ja uudelleen siivoamiseen. Tai mistä meille saatais se äiti joka leipois sen kakun sillä välin kun minä olen töissä?

Vierailija
9/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä kilpailua kenellä on hienoimmin koristeltu kakku tai sit parhaimmat ohjelmanumerot. lapsille on kivaa jo itsessään se, kun on useita kavereita samaan aikaan leikkimässä, saa syödä herkkuja ja avata lahjoja. en ymmärrä minäkään en, mutta eipä se multa ole pois jos joku haluaa mäkkärissä tai hoplopissa juhlansa pitää. itse en sellaista vaan osaa niin korkealle edes arvostaa.

Vierailija
10/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna 11 vee haluaa viedä kolme kaveriaan leffaan ja syömään, sopii meille ja 8 veelle tehdään ihan perinteiset kotisynttärit ja nautin jo etukäteen niiden järjestämisestä :)

Terveisin työssäkäyvä äiti.

Vierailija
11/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään synttärijuhlan jälkeen eräs äiti kysyi heti lapsiltaan heitä meiltä hakiessaan, että mitäs saitte? Kuulin kysymyksen kauempaa ja olin ihan äimänä. Jaa, että olisiko minun pitänytkin ostaa lahjat vieraille kestityksen lisäksi. No, eipä tarvi enää sen äidin lapsia meille kutsua, kun ei juhlat kelvanneet. Tuntuu, että käytöstavat ovat hukassa niin lapsilta kuin aikuisiltakin ja aitoa onnea toisen puolesta ei osata enää tuntea.

Vierailija
12/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältörikasta ja avaraa nykyään. Tai ollut siis aina...

Vierailija
13/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kotona juhlat johon tulee muutamia kavereita,itse teen ötökkäkakun,sekä suolaista piirakkaa ja munavoit sekä jotain muuta ja ajattelin että pieni onginta myös ja sitten puistoon purkaa toisten energiaa. mutta en näe kauheen pahana sitäkään jos jotkut haluaisi juhlat järjestää hoplopissa koska siellä temppuradat sun muut valmiina niin ei tarvii leikkei miettii itse. kyllä itellänikin kävi pikaisesti mielessä se hoplop mutta en päätynyt siihen.lasten iän vuoksikaan

Vierailija
14/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa toki vietimme muutamat kaveri synttärit kotonakin. Nyt ei enää...

Meillä ollut esimerkisksi tytölle luistelusynttäri jäähällissa. Itse leivon tarjottava (muffinseja, täytettyjä sämpylöitä ja mehua) ja tytöt luistelivat n. 1,5h. Pojalle joka syntynyt kesällä pidimme puistosynttärit. Menimme läheiseen leikkipuistoon tarjottavien kanssa ja pojat leikkivät ja pelasivat erilaisia ulkopelejä pari tuntia.

Koen paljon helpommaksi nämä synttärit joita emme vietä kotoan. Paljon vähemmän siivottavaa jälkeen päin. Ei pääse tapahtumaan kakku/mehu vahinkoa huonekaluille/matoille... ja ei meillä ole edes mitkään hienot huonekalut, mutta inhottava niitä silti siivota. Meillä lasten kaverit myös tuntuvat olevan kaikki sieltä vilkkasta päästä niinkuin ovat lapsemmekin (en tarkoita tottelematonta vaan vilkasta ja touhukasta lasta). Eli helpommalla itse pääsee kun suunnittelee jotain liikunnallista jossa lapset saavat purkaa energiansa. Koton apidetyissä synttäteissä kävi molemmilla kerroilla niin että lapset innostuivat juoksemaan sisällä/hyppimään sängyissä ja sohvilla yms. ja meillä se on kielletttyävarsinkin suurella porukalla kun voi törmäillä ja hypätä toisen päälle yms.

Nyt kun pidetty synttärit muualla, ovat lapset saaneet mielin määrin jusota yms. ja purkaa energiaa. Lapset on nauttineet, samoin minä.

Vierailija
15/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää jaksa stressata järjestelyillä vaan haluaa helposti ja vaivattomasti mennä valmiisiin juhliin. Lapsetkin on jo sen verran isoja, että kotona menisi kuitenkin vaan pelikonsolilla pelaamiseksi.

Vierailija
16/16 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pk-seudulla pieni koti kahdessa kerroksessa ja kokemuksesta voin kertoa, että varsinkin pojan kaverien kanssa juhlat menee helposti överiksi eli portaissa kohkaamiseksi, vaikka kuinka yrittäisit ohjelmaakin keksiä. Pihasynttärit taas on poisluetut siksi, että naapurin äkkipikaista kiusanhenkeä poika itse ei halua kutsua. Tulee muutes aidanraosta vaikka ei olisi kutsuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi