Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekis mieli käräyttää kaverin mies pimeistä duuneista!

Vierailija
11.09.2010 |

Kaverille en pahaa haluaisi, mutta miksi ovat molemmat niin tyhmiä, että rehvastelevat sillä, että mies puolet vuodessa korkealla ansiosidonnaisella ja sitten tekee pimeitä töitä kaikki talvet. Lavertelevat ja kertovat siitä ulkopuolisille: tottakai (hyvätuloistakin) veronmaksajaa alkaa vituttaa, että joku saa noin helpolla rahaa!

Mutta onko mulla loppuelämäni huono omatunto, jos sen teen? Ja miten tällainen käräyttäminen edes tehdään? Voiko verottajalle ilmoittaa nimettömänä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevien kohdalla. Osittain laillisesti jopa täysin sallittua, mutta koskee nimenomaan reissutyöläisiä tai ulkomaisen työnantajan palveluksessa olevia. Se liittyy siihen, että pitää olla tietty aika pois maasta eli Suomesta.

Verottajaa ei kyllä hirveästi asia kiinnosta, jos kyse on vuorokauden tai parin heitosta, jonka perusteella rahoja pitäisi ruveta perimään pois.

Vierailija
22/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt omasta näkökulmastasi: jos raha tulisi sinulle itsellesi samalla tavalla, pitäisit sitä vain luonnollisena ja käräyttäjää pikkusieluisena ja kateellisena paskapäänä.

JOO, Niin pitäisinkin, mutta kun lakia noudattavalle raha ei tule niin. Tuleeko teille kaikille raha niin? Kommentoiko täällä vaan wt-kuutamokeikkaa tekevät????

työtä itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naiselle enemmän kaveri, kun hän mulle. Vanha koulukaveri, jota tapaan pari kertaa vuodessa - hän soittaa ja tavataan, hänellä ei ole kavereita.

Ikinä en tän suunnattoman vitutuksen ja KATEUDEN takia parempi kaveri vois ollakaan. Ja olen kyllä tehnyt selväksi, että mitä ajattelen toiminnasta.

Vierailija
24/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevien kohdalla. Osittain laillisesti jopa täysin sallittua, mutta koskee nimenomaan reissutyöläisiä tai ulkomaisen työnantajan palveluksessa olevia. Se liittyy siihen, että pitää olla tietty aika pois maasta eli Suomesta.

Verottajaa ei kyllä hirveästi asia kiinnosta, jos kyse on vuorokauden tai parin heitosta, jonka perusteella rahoja pitäisi ruveta perimään pois.

Vaan verotyö on sellainen, jota voi tehdä vaan kesäisin ja sitä tehdään kovalla liksalla ympäripyöreää päivää. Tästä seurauksena ansiosidonnainen on talvisin tosi hyvä, jolloin kuitenkin voi tehdä pimeenä täyttä päivää...

Ja sille yhelle kommentoijalle, että en mä voi hankkia pimeetä työtä, kun mä noudatan lakia.

Teitte musta rikollisen, kun haluan käräyttää rikollisen :D

Vierailija
25/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki maksetaan sen kusipään veroja.

Vierailija
26/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma mies ollut samanlaisissa reissuhommissa ja tosiaan selvisi puolen vuoden duunista maksamatta euroakaan veroa mutta sitten piti kyllä olla tarkkana päivien kanssa. Osan ajasta sai työttömyyskorvausta, osasta aikaa ei, et ei ehkä kuitenkaan ole ihan sama asia.

Vierailija
27/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄLLÄ PYÖRIÄ VALITTAMASSA!!!

Vierailija
28/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaneeni opiskeluaikana 3000 euroa kelalle takaisin opintotukia korkojen kanssa, koska tein opintojen ohessa liikaa töitä ja olin näin ollen liian rikas opiskelija. Paskat siitä, että jaksaa tehdä töitä, opiskella ja valmistua ajallaan.

Eli yhteenvetona:

olen kateellinen

olen katkera

olen lain puolella

Vierailija
29/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on varmaan paljon ystäviä ja vireä sosiaalinen elämä. Ihan varmaan. Ehkä kerrot lisää siitä, kuinka hyvä ihminen olet?

Vierailija
30/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietnekin ilmoitat asiasta.

Mitä enemmän tuollaiset luuserit jäävät kiinni, sitä vähemmän meidän taarvitsee maksaa veroja. Sinunkin palkastasi maksetaan näille luusereille korvauksia, argh. Sinuna ilmoittaisin välittömästi.

Vierailija
31/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moiset laittomuudet. Joku yksi kaksi keikkaa kaverille vielä ok, mutta että jatkuvasti ja tietoisesti ja sitten vielä kehutaan.

Mä ehkä käräyttäisin, ihan hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
32/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja homma on jatkunut 17 vuotta. Ihan kivan omaisuuden on sillä itselleen kerännyt.

Vierailija
33/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäsä ihan hyvää pohdintaa mutta oikeasti ketään viranomaista ei "kaverin" tai "naapurin" pimeä työ kiinnosta. Ei ole resursseja tutkia.

Toki ap voi asiasta ilmoittaa sekä verottajalle (esim www.vero.fi palauteosion kautta) että kaverin liittoon, mutta ei se mitään muuta.

Tervetuloa nyky-Suomeen!

Vierailija
34/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä ettei rikoksista tarvitse ilmoittaa. Eli jos näet naapurisi nousevan kännissä rattiin, älä ilmoita poliisille vaan vedä itsekin pienet ja lähde ajelulle. Jos näet naapurisi hakkaavan vaimoaan, niin ei se mitään. Liity mukaan mukiloimaan.

Tuo kaikki raha mitä maksetaan tukia turhaan on poissa muualta, kuten terveydenhoidosta. En voi ymmärtää että täällä hyväksytään sellainen käytös. Kyllä huomaa että täällä ilmeisen yleistä on tämän kaltaiset kavallukset.

Vierailija
35/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sanoit sen, mitä minä en osannut!

T. ap

Vierailija
36/39 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua maksaa veronmaksajana tuollaisten loisten elämistä!

En itse edes pystyisi olemaan tuollaisten ihmisten kaveri.

Vierailija
37/39 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama jos tienaa vähän tai paljon, jos tekee pimeesti töitä niin se on muilta pois. Maksan rehellisellä työllä veroja mutta ketuttaa vaan se mihin kaikkeen turhaan se vero menee !!

Vierailija
38/39 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta ilmoita verottajalle tai Kelaan, kyllä inhottaa tuollaiset väärin toimivat luuserit ja vielä kehtaavat kehua.

Toiset raataa niska limassa verot maksaen ja toiset keksii kepulikonsteja. Väärin.

Vierailija
39/39 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2010 klo 11:00"]

eikö itteäs sapettais kun joku peruskoulun käynyt tienaa vuodessa käteen melkein puolet enemmän, kun sinä korkeakoulussa virunut! Ja on vielä niin TYHMÄ ettei tajua pitää suutaan kiinni asiasta!

[/quote]

Ei sapettais. 

Minkä ihmeen takia sinua moinen asia niin rassaa. En vain jaksaisi yöuniani ja mielenrauhaani tuollaisen asian takia menettää.

Jos oikein alkaisi harmittamaan, sanoisin itseni irti ja alkaisin tehdä pimeitä hommia.