Umpirehelleiset vastaukset nyt! Vanhempasi olisivat voittaneet lotossa
ja haluaisivat antaa teilel lapsille kullekin vaikkapa 3000 euroa. Ottaisitko vastaan vai et?
Kommentit (24)
perinhän minä heidät jokatapauksessa joskus. Ja niillä on jo ennestään niin paljon ettei ne ehtisi kaikkea käyttää.
(ja missä ovat edellisen ketjun ylpeilijät, jotka eivät ikimaailmassa nöyrtyisi moiseen...) :D
en kerralla, mutta vuosien kuluessa. Olen ainoa lapsi. En koe siinä olevan moraalisesti mitään ongelmaa.
Tottakai ottaisin vastaan, jos olisivat voittaneet ja haluaisivat antaa. En ylipäätään kieltäydy mistään lahjoista paitsi lahjuksista.
Jos vanhemmat kysyisivät mielipidettä voitettuaan pääpotin, niin sanoisin, että lahjoittakaa kaikille meille 4000 e 3 vuoden välein. Sitä enempää en haluaisi, koska verottajalle en haluaisi antaa mitään.
Mainittakoon, että latin latia ei ole tullut edellisestä sukupolvesta, jollei lasketa 100 e joululahjarahaa koko porukalle.
(ja missä ovat edellisen ketjun ylpeilijät, jotka eivät ikimaailmassa nöyrtyisi moiseen...) :D
heh, näitä minäkin kaipaan, sen takia tää kysely =DD
joku itsekin multimiljonääri voisi tuosta ihan tavan vuoksi kieltäytyäkin, kukaan muu tuskin ei..
mutta mulle ainakin olisi ihan eri asia se että vanhempani voittaisivat lotossa ja haluaisivat jakaa voiton meidän lasten kanssa, kuin se että ei-lottovoittajavanhempani avustaisivat minua aikuista työssäkäyvää rahallisesti. Se olisi minusta todella noloa ja merkki siitä etten ole heidän mielestään (ilmeisesti en myöskään omasta mielestäni?) oikeasti täyspäinen ihminen joka pystyy huolehtimaan itsestään.
heh, näitä minäkin kaipaan, sen takia tää kysely =DD
en ottaisi itse ansaittuja rahoja, mutta voittorahat ovat tervetulleita
ps, joka sanoi että on aika säälittävää ottaa vanhemmilta rahaa...
Mun vanhemmat ovat tallettaneetkin meidän lapsille kullekin 6000e. Ja varmaan tallettavat lisääkin jossain vaiheessa.
Ja ilman lottovoittoa siis.
Koska vanhempamme ovat lähes peruseläkkeellä olevia vanhuksia joilla menee lääkkeisiin mm.aika paljon rahaa ja välillä me lapset autamme jos tulee jotain yllättävää menoa tms. Ei tulisi mieleenkään ottaa rahaa vastaan, jos heille kävi niin hyvä onni että voisi elää jonkinkaan aikaa laskematta joka senttiä. Saisivat käyttää kaiken itseensä ja eläkeläiselämästä nauttimiseen. Emme me lapsetkaan ruusuilla tanssi, ihan tavallisia duunareita asuntovelkoinemme jne.
no kun tuon toisen ketjun ap:han sanoi, että vanhemmilla on rahaa millä mällätä, ja silti sitä arvosteltiin. Ei ollut kyse mistään eläkkeellä kituuttavista sairaista.
lapsille kuitenkin joku päivä. Mun porukat on sellasia penninvenyttäjiä että niitä ei kyllä saa mikään mahti käyttämään niitä rahojaan itseensä eläkepäivillä. Ne laittaa nyt jo joka vuosi 8000e mun tilille, sen verran ettei mene lahjaveroa, koska ne rahat tulisi mulle kuitenkin perinnössä. Ja ostivat mulle 26000e:n auton.
miksipä en...